فرهاد دوایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره مشکلات دریافت بلیت در بستر حملونقل ریلی تصریح کرد: اخیراً راهآهن عرضه بلیت را در بستر سه اپلیکیشن قرار داد که این امر باعث شد ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور بیکار شوند.
وی افزود: متأسفانه سه اپلیکیشن پایتختنشین فروش بلیت قطار را انجام میدهند و آژانسها فقط اجازه کنسلی دارند. این قانون جدید باعث میشود یک رقم بسیار بالایی حدود ۳ الی ۴ همت در بین تعداد محدودی جابهجا شود و بقیه آژانسها که اپراتورهای آموزشدیدهای هم داشتند، بیکار بمانند.
دبیر انجمن صنفی مسافرتی و جهانگردی خراسانرضوی یادآور شد: صحبتها و راهکارهای زیادی دراینباره ارائه دادیم که نتیجهای نداده است. مسلماً دولت الکترونیک ظرفیت خوبی است، اما بهتر بود قبل از اینکه فروش بلیت در بستر چند اپلیکیشن باشد، این ظرفیت را به حدود ۲ هزار آژانس میدادند که مردم تسهیلاتشان برای خرید بلیت بیشتر شود. نه اینکه این ظرفیت به سه اپلیکیشن پایتختنشین داده شود و مردم سراسر کشور از آنها دریافت کنند که بهدرستی هم نمیتوانند بلیت بگیرند.
همچنین وی یادآور شد: درگذشته، اولویت راهآهن آژانسهای مسافرتی بوده است، ولی متأسفانه اکنون برعکس انجام میشود و مردم را دچار سردرگمی کردهاند.
دوایی تأکید کرد: ما این راهکار را پیشنهاد کردیم که بهجای اینکه به سه بستر اینترنتی این فرصت داده شود، به ۲ هزار آژانس ظرفیت فروش بلیت بدهند تا از بیکاری اپراتورها در این حوزه که سالها زمان گذاشتند که در کار خود فعال بمانند، جلوگیری شود؛ اما متأسفانه این قانون اجرا شد و آژانسها سهمی برای فروش بلیت ندارند.