پیش بینی قیمت سکه و طلا (پنجشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۳) آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار میوه و تره بار از فردا (۴ بهمن ۱۴۰۳) | با گرانفروشان برخورد قانونی می‌شود بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در مشهد افتتاح شد | نوآوری و فناوری در خدمت کشاورزی+ویدئو منطقه ویژه اقتصادی معدنی مشترک با افغانستان در سنگان خواف ایجاد می‌شود زمان عرضه سکه‌های بهار آزادی تاریخ ۱۴۰۴ اعلام شد سمند LX در مشهد ۳۰۰ میلیون تومان | قیمت خودرو‌های داخلی (چهارشنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳ بهمن ۱۴۰۳) | این خودرو‌ها را با کمتر از یک میلیارد تومان بخرید سهام عدالت متوفیان مشمول کدام سهامداران می‌شود؟ برای مبالغ بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، قبض برق میلیونی صادر می‌شود طرح فروش و پیش ثبت نام فیدلیتی الیت بهمن موتور از امروز (چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳) + جدول ویدئو | روایت رهبر انقلاب از گلایه‌های یک تولیدکننده در نمایشگاه پیشگامان پیشرفت | «من شرمنده شدم!» مالیات خودرو و موتورسیکلت اعلام شد (۳ بهمن ۱۴۰۳) + بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی آخرین قیمت دلار توافقی امروز (چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳) چند؟ دلار حواله کاهشی شد جهش ۵۳ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ بهمن ۱۴۰۳) زمان خرید عرضه اولیه «شمس» مشخص شد | چقدر نقدینگی مورد نیاز است؟ رشد ۱.۵ میلیونی قیمت سکه در مشهد (۳ بهمن ۱۴۰۳) رئیس شورای شهر مشهد در صحن علنی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت کامل پیمانکار و شهرداری برای اتمام فاز یک خط ۳ مترو+ویدئو واردات خودرو کارکرده با مدل ۲۰۲۰ و قبل از آن ممنوع اعلام شد طلا رکورد شکست | طلا وارد کانال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد (۳ بهمن ۱۴۰۳) قطع برق امسال هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال به شیلات خراسان رضوی خسارت زد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۳ بهمن ۱۴۰۳) | قیمت بعدی بیت‌کوین چند است؟ رشد ۲۷ درصدی ترانزیت جاده‌ای در ۱۰ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ ثبت سفارش واردات خودرو‌های نو و کارکرده توسط اشخاص آغاز شد (۳ بهمن ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد ۴ نمونه از خصوصی‌سازی‌های موفق را معرفی کرد نرخ تورم دی ماه ۳۲ درصد شد ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار و ۵۳۲ تومانی چقدر شد؟ (۳ بهمن ۱۴۰۳) بیشترین حقوق ماهانه در ایران را کدام افراد دریافت می‌کنند؟ جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۳ بهمن ۱۴۰۳) | سیب‌زمینی کیلویی ۲۵ هزار تومان عرضه بنزین سوپر در تهران و کرج (۳ بهمن ۱۴۰۳) + مسیریابی
سرخط خبرها

چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟

  • کد خبر: ۲۲۶۳۲۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟
دبیر انجمن صنفی مسافرتی و جهانگردی گفت: در گذشته، از فرودگاه تهران به مشهد روزانه ۲۵ پرواز داشتیم؛ اکنون این عدد به ۱۲ الی ۱۳ پرواز رسیده و به‌عبارتی تعداد آن نصف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، میزان نشست‌وبرخاست هواپیما در پرواز‌های داخلی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ریزش ۹درصدی داشته و از ۳۰۵ هزار پرواز به ۲۷۸ هزار پرواز کاهش پیدا کرده است. در مقابل، میزان نشست‌وبرخاست‌ها در پرواز‌های بین‌المللی ۶۴ درصد رشد کرده است.

آمار‌های وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شاخص‌های بخش هوانوردی در دهه ۹۰ نیز پرداخته است که در نوع خود آمار‌های جالبی ارائه می‌کند. تعداد نشست‌وبرخاست در پرواز‌های داخلی در حالی طی سال ۱۴۰۱ به ۲۷۸ هزار فروند هواپیما رسیده که در سال ۱۳۹۶ یعنی بهترین عملکرد دهه ۹۰، این رقم ۳۹۶ هزار فروند بوده است. در واقع مقایسه این دو رقم از یک کاهش ۲۵ درصدی خبر می‌دهد. در پرواز‌های بین‌المللی نیز این وضعیت تکرار شده است. بهترین عملکرد دهه ۹۰ در این شاخص مربوط به سال ۱۳۹۳ است که ۲۹ هزار فروند هواپیما نشست‌وبرخاست داشته‌اند. اما در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۲۳ هزار فروند رسیده که ۲۱ درصد کاهش یافته است.



در شاخص اعزام و پذیرش مسافران داخلی نیز بهترین عملکرد برای سال ۹۶ است که طی آن، ۴۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر جابه‌جا شده‌اند. عددی که با کاهش ۲۸ درصدی به کمی بیش از ۳۲ میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده است. در بخش مسافران خارجی این وضعیت بدتر است. بهترین عملکرد این بخش مربوط به سال ۱۳۹۳ است که طی آن، ۴ میلیون و ۴۱۲ هزار نفر در پرواز‌های بین‌المللی اعزام و پذیرش شده‌اند و در سال ۱۴۰۱ با کاهش ۳۷ درصدی این عدد به ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر رسیده است.

دبیر انجمن صنفی مسافرتی و جهانگردی خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره میزان نیاز ظرفیت هوایی استان خراسان‌رضوی با توجه به زائرپذیربودن آن تصریح کرد: عدم برابری عرضه و تقاضا منجر به کمبود تقاضا و ایجاد بازار سیاه در این بخش شده است.

فرهاد دوایی یادآور شد: متأسفانه دولت در بحث آزادسازی نرخ ارز در بلیت پرواز تعلل کرد و همین امر باعث کمبود عرضه شد و ایرلاین‌ها تمایل دارند به جای تأمین بلیت مشهد-تهران ظرفیت را برای پروازی مثل نجف اختصاص دهند تا به جای بلیت ۲ الی ۳ میلیونی پرواز داخلی، برای هر بلیت ۱۲ الی ۱۳ میلیون تومان دریافت کنند و با یک پرواز اضافه‌تر نزدیک به پنج برابر پول دریافت کند تا برایشان صرفه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته، از فرودگاه تهران به مشهد روزانه ۲۵ پرواز داشتیم، اما اکنون این عدد به ۱۲ الی ۱۳ پرواز رسیده و به‌عبارتی نصف شده است، گفت: مشهد به‌دلیل پایلوت زیارتی که دارد باید تراکم پروازهایش بیشتر از شهر‌های دیگر باشد. متأسفانه در کمبود عرضه‌‌ای که داریم، دولت کمکی به این موضوع نکرد که با آزادسازی قیمت زمینه‌سازی و رقابت‌سازی بین ایرلاین‌ها، تعادل عرضه و تقاضا برقرار شود.

دبیر انجمن صنفی مسافرتی و جهانگردی استان یادآور شد: قرار است که بلیت گران شود، اما مشخص نیست این افزایش قیمت به چه شکلی است و پاسخگوی هزینه‌ها و خدماتشان هست یا نه؟

دوایی در پاسخ به این پرسش که آیا حمل‌ونقل هوایی لوکس است و با این امکان باید برای همه عموم برقرار باشد، گفت: نمی‌توان گفت پرواز برای قشر خاصی است؛ چراکه ۶۰ درصد مردم از ظرفیت پرواز استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث شده در بلیت کمبود داشته باشیم و تقاضا نسبت به عرضه بیشتر باشد. مسلماً اگر زمینه رقابت‌سازی فراهم شود، ایرلاین برای اینکه ظرفیت هواپیما را تکمیل کند مجبور است قیمت خود را کاهش دهد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->