قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان برای اولین بار؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود طلا و سکه را در مشهد چند بخریم؟ (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟

  • کد خبر: ۲۲۷۸۶۶
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟
«فوق العاده خاص» تنها به کارمندان و کارکنانی تعلق می‌گیرد که مشمول قانون «مدیریت خدمات کشوری» شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر جزو کارمندان و کارکنان دولتی محسوب می‌شوید، برای اینکه انگیزه کافی برای کار داشته و کارایی بیشتری داشته باشید و دولت نیز بیشتر به نیروی انسانی خود توجه داشته باشد، از ابزار‌های مختلف مانند امتیازدهی برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود. بر همین أساس از ابتدای سال ۱۴۰۳ سازمان و اداره‌ای که در آن خدمت می‌کنید از این سیستم امتیازدهی برای ارتقای شما استفاده می‌کند که بر أساس کیفیت کار انجام شده توسط کارمندان می‌تواند به شما ۳ هزار امتیاز بدهد که در ضریب ریالی ضرب می‌شود و همان مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دولتی قرار می‌گیرد و معادل ریالی آن به حساب شما ریخته می‌شود که به آن «فوق‌العاده خاص کارکنان و کارمندان دولت» می‌گویند.

البته باید بدانید که فوق العاده خاص تنها به کارمندان و کارکنانی تعلق می‌گیرد که مشمول قانون «مدیریت خدمات کشوری» شوند، قانونی که در ۱۳۸۶ تصویب شده و معادل ریالی این امتیاز برای آنان که جزو قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت که در سال ۱۳۷۰ تصویب شده و دیگر قوانین و مقررات استخدامی تحت عنوان فوق العاده خاص در احکام کارگزینی و یا قرارداد‌های آنها منظور می‌گردد.

در ماده ۶۸ این قانون اینگونه آمده که با پیشنهاد سازمان مربوطه و تصویب دولت امتیاز ویژه برای تا ۲۵ درصد شغل‌ها و برای بعضی از دستگاه‌های اجرایی تا ۵۰ درصد امتیاز حقوق ثابت و فوق العاده مستمر داده شود. 

مواردی که دولت و سازمان محل کار کارمندان را موظف می‌کند تا از این امتیاز استفاده کنند اینها هستند: «حساسیت کار»، «انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی»، «تأثیر اقتصادی فعالیت‌ها در درآمد ملی»، «ریسک‌پذیری» و «بازار کار داخلی و بین‌المللی». 

بر همین اساس مبلغی که به حقوق شما افزوده می‌شود به حقوق دریافتی و تجربه و سابقه کاری مربوط می‌شود و با کارمندان دیگر متفاوت خواهد بود. بر أساس آنچه که کمیسیون تلفیق بودجه تصویب کرده اگر شما کارمندی هستید که حقوقتان تا ۲۰ میلیون تومان نیز می‌رسد، اینگونه تا ۴۰ درصد افزایش حقوق خواهید داشت و اگر بیشتر از آن حقوق می‌گیرید تقریبا ۳۰ درصد به حقوق شما اضافه خواهد شد. فوق العاده خاص، یک و نیم برابر جمع «حق شغل» و «حق شاغل» است.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته بشید که میزان فوق العاده خاص مشمول کسورات بازنشستگی نیز می‌شود و هنگام بازنشستگی شما در محاسبه «پاداش پایان خدمت» و «ذخیره مرخصی استحقاقی» تاثیر دارد.

منبع: اکونگار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->