افغانستان ناایمن‌ترین کشور در جنوب آسیا با موافقت AFC قهرمان فوتبال باشگاهی افغانستان به رقابت‌های چلنج لیگ آسیا می‌رود هزار روز محرومیت از تحصیل دختران افغانستانی ترافیک در مسیر تردد کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان نظر کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره مهاجران افغانستانی چیست؟ شیوع تب کریمه کنگو در افغانستان افزایش یافته است سرلشکر باقری بر «سامان‌دهی اتباع بیگانه» و انسداد مرز‌ها تاکید کرد کابل؛ مسیر جدید پروازی ایران‌ایر معاون وزارت دادگستری: بیشترین آمار زندانیان خارجی در ایران مربوط به افغانستانی‌هاست خلاصه بازی افغانستان و کویت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ + ویدئو طالبان در تلاش برای یافتن شریک برای استخراج نفت | شرکت‌های ایرانی در کابل پایان یک رویا | نه افغانستان نه هند؛ کویت صعود کرد پخش زنده بازی افغانستان و کویت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزرای خارجه بریکس بر حل مسئله افغانستان برای تأمین امنیت منطقه تأکید کردند محمد حیدری، مربی افغانستانی کادر فنی تیم ملی فوتسال: موفقیت ما نتیجه تلاش و برنامه‌ریزی بود سرمایه‌گذاران افغانستانی ۳ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند حساسیت بالا تاریخ و ساعت بازی افغانستان و کویت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را تغییر داد کنعانی: طرف افغانستان گفته در رابطه با کنسولگری مشهد طبق چهارچوب عمل خواهد کرد کاظمی‌قمی: دیوارکشی مرز با افغانستان مورد تأکید مقامات ارشد است | درباره عکاس مشهدی، به‌شدت با خاطی برخورد شد تروریسم هنوز افغانستان و کشورهای همسایه آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد | روند تحولات افغانستان بر منطقه اثرگذار است
سرخط خبرها

دو مقام ارشد طالبان برای ادای احترام به شهدای خدمت وارد تهران شدند

  • کد خبر: ۲۲۹۶۲۵
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
دو مقام ارشد طالبان برای ادای احترام به شهدای خدمت وارد تهران شدند
عبدالغنی برادر و امیرخان متقی برای حضور در مراسم وداع با سید ابراهیم رئیسی با استقبال کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان وارد تهران شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر و امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان لحظاتی پیش وارد تهران شدند و در فرودگاه مورد استقبال حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان قرار گرفتند.

طالبان امروز چهارشنبه، دوم خرداد اعلام کرده بود که عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر و امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر سید ابراهیم رئیسی عازم تهران می‌شوند.

دو مقام ارشد طالبان برای ادای احترام به شهدای خدمت وارد تهران شدند

امروز دومین روز مراسم تشییع پیکر رئیسی و همراهان او برگزار می‌شود. دور نخست این مراسم بامداد سه‌شنبه، اول خرداد در تبریز برگزار شد.

صبح امروز در مصلای تهران رهبر انقلاب بر پیکر این شهیدان نماز خواندند و قرار است صبح پنج‌شنبه سوم خرداد مراسم تشییع در استان خراسان جنوبی برگزار و پس از آن پیکر رییس جمهور شهید برای خاکسپاری به مشهد مقدس منتقل شود.

شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در راه تبریز واکنش‌های گسترده‌ای در سراسر جهان داشته است.

پیش از این محمدحسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان در بیانیه‌ای گفت به خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران و همراهانش عمیقا غمگین و متاثر است.

سایر مقامات دولتی طالبان نیز با حضور در سفارت و کنسولگری‌های ایران در افغانستان و نیز در شبکه‌های اجتماعی با رهبری، دولت و مردم ایران ابراز همدردی کرده بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->