برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل خونین به خاطر فحاشی! واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی سودای شکار کبوتر بالای تیر برق، جان جوان مشهدی را گرفت! صدور مجوز تاسیس مرکز منطقه‌ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره | ۴ نفر در زیر آوار (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات استخدام نیروی جدید در پلیس آیا گرمای هوا باعث تشدید میگرن می‌شود؟ ابتلای ۹۰ نفر به تب دنگی در کشور تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

معاون وزیر بهداشت: مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد

  • کد خبر: ۲۳۰۱۰۱
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
معاون وزیر بهداشت: مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد، زیرا بسیار زیان آور بوده و خانمان‌سوز است، بیش از ۵۰ هزار مرگ در سال ناشی از استعمال دخانیات در کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین فرشیدی روز شنبه در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات (۵ تا ۱۱ خرداد) که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار مرگ در سال ناشی از استعمال دخانیات در کشور است و میلیارد‌ها دلار صرف درمان بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی می‌شود.

وی اظهار داشت: باید مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد، زیرا بسیار زیان‌آور بوده و خانمان‌سوز است. متاسفانه برخی افراد تحت عنوان صنایع دخانیات باید مالیات زیاد بپردازند.

فرشیدی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته، شکل و شمایل سیگار‌ها تغییر کرده و گرایش جوانان به خصوص دختران به سمت مصرف این ماده دخانی رو به افزایش است و متاسفانه سریال‌های سیما و شبکه‌های خانگی نیز استعمال دخانیات را بیشتر جلوه می‌دهند.

وی با اشاره به شعار هفته دخانیات با عنوان "حفاظت از کودکان در برابر مداخلات صنعت دخانیات" ادامه داد: باید تلاش کنیم تا جلوی عوارض جبران‌ناپذیر استعمال دخانیات را در کشور بگیریم و از رسانه‌ها می‌خواهیم با اطلاع‌رسانی وسیع به ما در این زمینه کمک کنند؛ زیرا در فضای مجازی تبلیغات فریبنده‌ای برای سیگار وجود دارد.

سیگار الکترونیکی قاچاق است 

فرشیدی با تاکید بر اینکه سیگار الکترونیکی مجوز تولید و واردات ندارد و قاچاق است، گفت: این نوع سیگار از مبادی رسمی کشور وارد نمی‌شود، وزارت بهداشت نیز مجوزی برای آن صادر نمی‌کند و اکنون در حال برخورد با توزیع آن هستیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->