توضیحات پلیس تهران بزرگ درباره حادثه جوادیه بهم ریختگی پیش فروش بلیت قطار‌های همچنان ادامه دارد آخرین اخبار از عملیات جست‌و‌جوی مفقودین معدنِ شازند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٨ خرداد ١۴٠٣) | وزش باد شدید همراه با گردوخاک افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرانشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دلایل احساس سردی پا در فصل‌های گرم سال چیست؟

  • کد خبر: ۲۳۰۳۸۵
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
دلایل احساس سردی پا در فصل‌های گرم سال چیست؟
بسیاری از ما تجربه سردی دست و پا و بی‌حس شدن آن‌ها در فصل زمستان را داریم. اما وجود دائمی این عارضه و یا سرد شدن انگشتان دست و پا در فصل گرما شاید نشانه‌ای از بیماری باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در هوای سرد، بدن با انقباض رگ‌های خونی در اندام‌ها به کاهش دما واکنش نشان می‌دهد. این شرایط به طور معمول برای همه پیش می‌آید، اما در برخی افراد شایع‌تر است و حتی با متعادل‌سازی دما نیز رفع نمی‌شود. اگرچه سردی پا‌ها شرایطی نیست که نگران آن باشید، اما اگر پا‌های شما همیشه حتی در فصل‌های گرم سال هم سرد است، می‌تواند نشان دهنده یک وضعیت جدی‌تر باشد.

دلایل خطرناک احساس سردی در پا

۱. گردش خون ضعیف

با کاهش دما بدن برای گرم نگه داشتن هسته مرکزی سخت کار می‌کند. در چنین وضعیتی رگ‌های خونی در اندام‌های خارجی منقبض می‌شوند تا گردش خون را در قسمت مرکزی بدن محدود کنند. سردی پا‌ها نیز به دلیل همین انقباض عروق خونی است.

۲. کم‌خونی

کم‌خونی یکی از دلایل عمده سردی دست‌ها و پا‌هاست.

۳. دیابت

دیابت به خودی خود عاملی برای ضعف یا اختلال در گردش خون در برخی اندام‌ها به خصوص پا‌ها یا دست‌هاست.

۴. نوروپاتی محیطی

علائم این بیماری ابتدا در پا ظاهر می‌شود و بسیاری از افراد مبتلا در پا‌های خود احساس سرما گزگز سوزش یا خارش دارند.

۵. کم‌کاری تیروئید

۶. بیماری شریان محیطی (PAD)

سردی دست‌ها و پا‌ها به ویژه در افراد مسن، ممکن است ناشی از PAD یا تنگی عروق محیطی مانند سرخرگ باشد.

۷. اضطراب

هنگامی که مضطرب هستید، بدن هورمون آدرنالین آزاد می‌کند و این هورمون باعث می‌شود خون از قسمت‌های کم اهمیت بدن مانند دست و پا برای محافظت از اندام‌های اصلی شما دور شود و همین موضوع باعث سرد شدن دست‌ها و پا‌ها می‌شود.

۸. بیماری رینود

بیماری رینود باعث می‌شود رگ‌های خونی در دست‌ها و پا‌های شما هر زمان که احساس سرما یا استرس می‌کنید، باریک شوند؛ در این حالت خون نمی‌تواند به دست و پایتان برسد. افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند بیشتر به بیماری رینود مبتلا می‌شوند.

۹. تصلب شرایین

گرفتگی عروق باعث رسوب چربی در رگ‌ها می‌شود و از جریان خون کافی در پا‌ها جلوگیری می‌کند وقتی خون گرم کافی به پای شما نرسد، می‌تواند باعث سرد شدن پا شود، زیرا رگ‌های پا از کوچک‌ترین رگ‌ها هستند و زودتر از بقیه رگ‌ها تحت تاثیر رسوب چربی قرار می‌گیرند.

چگونه سردی پاهایمان را رفع کنیم؟

اگر سرد شدن پا‌های شما به دلیل هیچ بیماری زمینه‌ای نیست، راهکار‌هایی برای گرم کردن آنها وجود دارد.

  • ورزش کردن به بهبود گردش خون و گرم شدن پا‌ها کمک می‌کند.
  • پوشیدن لباس و جوراب گرم باعث گرم شدن پا‌ها می‌شود.
  • ماساژ پا به تقویت گردش خون در پا‌ها کمک می‌کند.
  • ترک سیگار وضعیت گردش خون را بهبود می‌بخشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->