بهم ریختگی پیش فروش بلیت قطار‌های همچنان ادامه دارد آخرین اخبار از عملیات جست‌و‌جوی مفقودین معدنِ شازند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٨ خرداد ١۴٠٣) | وزش باد شدید همراه با گردوخاک افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرانشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل خونین به خاطر فحاشی!
سرخط خبرها

معدوم سازی بیش از ۵ هزار قلیان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • کد خبر: ۲۳۰۴۱۴
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
معدوم سازی بیش از ۵ هزار قلیان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای کاهش سطح دسترسی مردم به مواد دخانی، در سال گذشته تعداد ۱۰۲۱۳۱ مورد بازرسی از اماکن صنفی صورت گرفت که تعداد ۴۴۳۱ مورد اخطار برای متخلفان صادر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فرشید وفا همزمان با هفته پیشگیری از دخانیات (۵ لغایت ۱۱ خردادماه) اظهار کرد: در راستای بازرسی‌های صورت گرفته و گزارشات واصله تعداد ۲۲۴ واحد متخلف عرضه کننده قلیان در حوزه تحت پوشش دانشگاه شناسایی گردید که ۲۰۹ مورد از این اماکن اخطار دریافت نمودند و به مراجع قضایی معرفی شدند و تعداد ۱۴۶ مرکز نیز پلمب گردید. در این فرآیند تعداد ۵۰۳۸ عدد قلیان کشف، جمع آوری و معدوم گردید.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه براساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در بحث برخورد با کسانی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع خواهد کرد، خاطر نشان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه در حیطه برخورد با مراکز عرضه غیرمجاز محصولات دخانی اقدام به صدور ۶۰۸ مورد اخطاریه نموده است و در این میان تعداد ۱۴ کارگاه تولید ناس شناسایی و پلمب گردید و مقدار ۱۱۸۷۰ کیلوگرم ناس، تعداد ۶۳۰۶۳ نخ سیگار و ۴۸۳۹ بسته طعم قلیان کشف و معدوم شد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از دیگر اقدامات می‌توان به پیگیری اجرای برنامه حذف پایدار قلیان از جامعه و پیاده سازی شهر و روستای بدون دخانیات اشاره کرد که در حال حاضر در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهرستان خلیل‌آباد و روستای هفت تپه به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات معرفی شدند و قرار است در سال جاری شهرستان‌های فریمان و باخرز نیز با همکاری سایر متولیان سلامت، اجرایی گردد.

دکتر وفا با تاکید بر این نکته که طرح حذف پایدار قلیان در تمامی شهرستان‌های استان از جمله مشهد به مرحله اجرا در آمده و با تمامی مراکزی که در بحث عرضه قلیان فعالیت دارند برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در خصوص عدم عرضه قلیان و برخورد قاطع با قانون‌شکنان درکافه‌ها و رستوران‌ها مدیریت خوبی صورت پذیرفته است از شهروندان خواست تا هرگونه تخلفی را با شماره ۱۹۰ جهت پیگیری اعلام نمایند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->