توضیحات پلیس تهران بزرگ درباره حادثه جوادیه به‌هم‌ریختگی در پیش‌فروش بلیت قطار‌ها همچنان ادامه دارد آخرین اخبار از عملیات جست‌و‌جوی مفقودین معدنِ شازند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٨ خرداد ١۴٠٣) | وزش باد شدید همراه با گردوخاک افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرانشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قتل دلخراش پسر جوان با قیچی آرایشگری

  • کد خبر: ۲۳۰۴۱۷
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
قتل دلخراش پسر جوان با قیچی آرایشگری
شاگرد آرایشگاه و دوستش که در جریان درگیری با جوان دیگری او را با ضربه قیچی و چاقو به قتل رسانده بودند۴ سال پس از این حادثه از سوی اولیای دم مقتول بخشیده شدند

به گزارش شهرآرانیوز، شامگاه یکی از روز‌های تیرماه سال ۹۹ به پلیس بندرعباس خبر رسید که پسر جوانی که به شدت دچار جراحت و خونریزی شده بود، پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است. آنطور که نزدیکان این جوان می‌گفتند او در یک درگیری مجروح شده بود.

دقایقی از این حادثه می‌گذشت که ماموران خود را به محل درگیری رسانده و تحقیات خود را در این باره آغاز کردند. شواهد نشان می‌داد مقتول با دو پسر جوان که یکی از آنها شاگرد آرایشگر بود درگیر شده بود و آنها دو نفری وی را مجروح کرده‌اند. هرچند دو متهم از محل درگیری فرار کرده بودند؛ اما چند ساعت بعد هر دو نفر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

اعتراف به جنایت

دو پسر جوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند به قتل اعتراف کردند، اما مدعی شدند که نیتی برای قتل نداشته اند و  چون مقتول مزاحم آنها شده بود فقط قصد داشتند که او را از آنجا دور کنند. اولین متهم که شاگرد آرایشگاه است درباره حادثه گفت: متقول اهل همان محله است. او چند مرتبه با من درگیر شده بود و دل خوشی از یکدیگر نداشتیم. همه او را می‌شناختند و دائم با همه درگیر می‌شد. او ادامه داد: آن روز معلوم بود که او حالت طبیعی ندارد. مدام فریاد می‌کشید و وارد آرایشگاه شده بود که من او را بیرون کردم. او باز هم فریاد می‌کشید که دوستم از راه رسید و در حمایت از من با او درگیر شد. کشمکش بالا گرفت و من با قیچی آرایشگری و دوستم بات چاقو به او ضربه زدیم و او مجروح شد و روی زمین افتاد. ما فرار کردیم و بعد فهمیدیم که او جانش را از دست داده است.

دومین متهم نیز اعترافاتی مشابه دوستش داشت و در این شرایط بود که پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد.

درخواست اشد مجازات

مدتی از وقوع قتل می‌گذشت که اولین جلسه محاکمه متهمان برگزار شد. در این جلسه پدر و مادر مقتول بعنوان اولیای دم در جایگاه ایستادند و برای عاملان جنایت درخواست اشد مجازات کردند. آنها گفتند، چون متهمان دو نفری و به شکلی ناجوانمردانه مرتکب قتل شده اند باید به اشد مجازات برسند.

در ادامه دو متهم به دفاع از خود پرداختند و گفتند ناخواسته مرتکب قتل شده اند و تقاضای عفو و بخشش دارند، اما در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و از آنجا که ضربات هر دو متهم مرگبار تشخیص داده شده بود، هر دو نفر را در قتل گناهکار تشخیص داده و هر دو را به قصاص محکوم و اولیای دم را موظف کردند در صورت تمایل به اجرای حکم قصاص تفاضل دیه محکومان را پرداخت کنند.

بخشش ۴ سال بعد از جنایت

مدتی از صدور حکم دادگاه می‌گذشت که این رای در دیوان عالی کشور نیز مهر تایید خورد و همه چیز برای اجرای حکم مهیا شد. در این شرایط تنها راه نجات دو محکوم به قصاص جلب رضایت اولیای دم بود. خانواده دو محکوم بار‌ها تلاش کردند تا رضایت پدر و مادر مقتول را جلب کنند، اما آنها حاضر به گذشت نبودند و اعلام کردند حاضراند برای اجرای حکم تفاضل دیه را نیز پرداخت کنند. با این وجود تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشت تا اینکه با چند روز قبل مسئولان واحد صلح و سازش دادگستری هرمزگان در جلسه‌ای که با حضور اولیای دم تشکیل دادند موفق به جلب رضایت آنها شدند. در این جلسه قاضی الهام پوردهقان فراشاه، مسئول واحد اجرای احکام دادگستری و کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به گفتگو با اولیای دم پرداختند و سرانجام آنها حاضر به بخشش شدند تا پرونده جنایت با قیچی آرایشگری برای محکومان پایان خوشی داشته باشد.

بر اساس این گزارش قرار است به زودی محکومان به لحاج حنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شوند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->