سرخط خبرها

توضیحات «پیمان جبلی» درباره بازگرداندن خبرنگاران از عربستان

  • کد خبر: ۲۳۰۹۶۲
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
  • ۱
توضیحات «پیمان جبلی» درباره بازگرداندن خبرنگاران از عربستان
«پیمان جبلی» رئیس صدا و سیما به فرودگاه رفت و از پیگیری‌های لازم درباره بازگرداندن گروه رسانه‌ای رسانه ملّی از عربستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هر ساله در ایام حج، خبرنگاران از رسانه‌های مختلف خصوصاً رسانه ملّی به این موسم معنوی می‌روند و از دریچه رسانه آن فضای مبارک و مقدس را روایت می‌کنند. امسال هم این اتفاق افتاد و گروه‌های مختلفی از رسانه‌های دیداری و شنیداری تحت عنوان «بعثه جمهوری اسلامی» زائر بیت‌الله الحرام شدند.

اما خبر بازگرداندن گروه رسانه‌ای صداوسیما از عربستان باعث شد تا پیمان جبلی رئیس صداوسیما به استقبال خبرنگاران اعزامی رسانه ملّی برود. شب گذشته دولت عربستان ۶ نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه منوره را از عربستان اخراج کرد. این گروه رسانه‌ای شامل ۶ خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

او در این خصوص گفت: من به همکاران عزیزم عرض کردم ما به شما و وظیفه‌شناسی‌تان انجام تکلیف حرفه‌ای که برعهده‌تان بود به خاطر بصیرت و توفیق برای زیارت قبر پیامبر اکرم و قبرستان بقیع مباهات می‌کنیم. امیدواریم توفیق انجام فریضه حج در سال‌های آینده فراهم شود.

جبلی تأکید کرد: از همکاران عزیزمان هر سال به صورت قانونی اعزام می‌شوند به حج و در قالب گروه رسانه‌ای بعثه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند هر سال این اتفاق می‌افتد و همکاران عزیزمان فضای عمومی حج را برای مردم عزیز ما روایت می‌کنند این اتفاق برای ما هم عجیب بود برای اینکه سال‌های پیش شاهد چنین اتفاقی نبودیم هنوز هم مطلع نیستیم از علل این اتفاق و پیگیری‌های لازم را ان‌شاءالله انجام خواهیم داد.

او همچنین برای جبران مشکلات پیش آمده خبرنگاران بازگردانده شده، سفر عتبات عالیات درنظر گرفت و گفت: برای دلجویی و استقبال از عزیزان به فرودگاه آمدم. من تشکر و قدردانی می‌کنم و زیارت قبول عرض می‌کنم. ان‌شاءالله قسمت‌شان بشود زیارت خانه خدا و عتبات مقدسه و روز عرفه میهمان و زائر سیدالشهدا در کربلا خواهند بود و سفرشان به عتبات عالیات را تقبل می‌کنیم.

پیگیری‌های خبرنگارما از سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نشان می‌دهد دیگر خبرنگاران در سفر عربستان هستند و موسم حج را روایت خواهند کرد. باید دید علت این اتفاق چه بوده که به تعبیر پیمان جبلی رئیس صداوسیما قرار است بررسی و پیگیری شود. 

این گروه رسانه‌ای شامل ۶ خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند. این گروه رسانه‌ای دیشب بدون انجام اعمال حج از عربستان اخراج شدند.

پلیس سعودی دو روز بعد دو خبرنگار شامل خبرنگار شبکه العالم و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را هنگام پیاده شدن از خودرو برای حضور در مراسم دعای کمیل در هتل محل اقامت زائران ایرانی بدون اینکه اقدامی انجام داده باشند، دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
0
0
جانم بگه فضولی کردن اخراج شدن ودیگر هیچ
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->