۹ ساعت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری| قالیباف و جلیلی هنوز به اجماع نرسیده اند! مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد پخش زنده اولین مناظره ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + تاریخ و ساعت چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و محمود عباس

  • کد خبر: ۲۳۱۱۷۳
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و محمود عباس
رئیس‌جمهورفرانسه در گفتگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی در غزه، طبق درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این گفتگوی تلفنی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه تسلیت صادقانه خود را به مردم فلسطین به خاطر تلفات انسانی غیرقابل تحمل حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پس از فاجعه جدید بمباران اردوگاه آوارگان در رفح ابراز کرد.

به نقل از سایت رسمی کاخ الیزه، رئیس جمهور فرانسه بر عزم این کشور برای همکاری با الجزایر و شرکای آن در شورای امنیت برای اعلام موضع قاطع پاریس در مورد رفح و ادامه تلاش‌ها پیرامون پیش‌نویس قطعنامه فرانسه تاکید کرد.

در مواجهه با وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه، ماکرون به محمود عباس نسبت به قاطعیت کامل فرانسه برای دستیابی به آتش‌بس فوری و پایدار که امکان ارسال و توزیع گسترده کمک‌ها در غزه و همچنین حفاظت از غیرنظامیان را فراهم کند، اطمینان داد.

ماکرون همچنین حمایت فرانسه از تشکیلات خودگردان فلسطینی اصلاح شده و تقویت شده را یادآور شد که بتواند مسئولیت‌های خود را در سرتاسر سرزمین‌های فلسطینی از جمله در نوار غزه به نفع فلسطینی‌ها انجام دهد.

او از محمود عباس خواست تا اصلاحات اساسی را در این زمینه انجام دهد. وی همچنین مسئولیت رژیم صهیونیستی را برای عدم جلوگیری از انتقال درآمد‌های تشکیلات خودگردان فلسطین یادآور شد.

رئیس‌جمهور فرانسه خشونت‌های انجام شده در کرانه باختری علیه غیرنظامیان فلسطینی را به شدت محکوم و بار دیگر خواستار پایان دادن به خشونت‌ها شد.

امانوئل ماکرون در این باره گفت: ادامه سیاست استعماری به خشونت‌ها دامن می‌زند و نقض جدی قوانین بین‌المللی است. وی بر عزم فرانسه برای اتخاذ تحریم‌های جدید علیه شهرک نشینان افراطی در همکاری با شرکای خود تاکید کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->