سرخط خبرها
اقدامات مؤثر اهالی شهرک طرق برای مبارزه با کرونا

همدلی برای مبارزه با ویروس جنجالی

  • کد خبر: ۲۳۱۲۸
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
همدلی برای مبارزه با ویروس جنجالی
جلائیان/ شیوع ویروس کرونا در شهرک طرق نگرانی‌های زیادی را با توجه به بافت پیرامونی این شهرک و سکونت مهاجران در آن به همراه داشت، اما شکل‌گیری ستاد مقابله با کرونا در طرق و اقدامات مؤثر آن توانست تا حد زیادی جلو انتشار این ویروس و مشکلات اقتصادی وارد شده بر خانواده‌های کم‌بضاعت را بگیرد.
در ایام نوروز و روز‌های قرنطینه که بسیاری از شهروندان در خانه‌های خود حضور داشتند، بسیاری از بسیجیان و مردم عادی در طرق برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کمر همت بسته بودند و طبق برنامه‌های ابلاغ شده ستاد مقابله با کرونای طرق، مشغول فعالیت برای ایمنی‌بخشی معابر این شهرک و چند روستای اطراف آن بودند.

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی
کلانتر، فرمانده حوزه ۲ کمیل و مسئول قرارگاه مقابله با کرونای شهرک طرق، درباره اقدامات انجام شده در تعطیلات نوروز می‌گوید: در مدت تعطیلات نوروز علاوه بر ضدعفونی مستمر معابر، فعالیت‌های زیادی انجام شده است که توزیع سبد معیشتی به ۱۰۰۰ خانواده نیازمند در شهرک طرق از جمله این اقدامات بود. هزینه تهیه هرکدام از این بسته‌ها حدود ۳۰۰ هزار تومان بود و از طریق کمک‌های مردمی، سپاه و آستان قدس تهیه شد. از دیگر اقداماتی که انجام شده و استقبال خوبی از آن شده است، نذر سلامت است. ما به خانواده‌هایی که متأسفانه عزیزان خود را در این مدت از دست دادند، پیشنهاد کردیم هزینه‌های خود را صرف خرید سبد غذایی برای نیازمندان کنند که از همین طریق حدود ۲۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

پویش در خانه بمانیم
فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهرک طرق بیان می‌کند: دیگر فعالیت‌های ما در راستای پویش در خانه بمانیم، حفظ مسابقات جزء ۳۰ قرآن کریم است. ما به ساکنان شهرک طرق گفتیم تا پایان شیوع ویروس کرونا فرصت دارند جزء ۳۰ قرآن را حفظ کنند و ما در نهایت آزمونی از حافظان خواهیم گرفت و جوایزی اهدا خواهیم کرد. علاوه بر این در بستر فضای مجازی فعالیت‌های مختلفی همچون رقابت‌های دابسمش، شعرخوانی و نقاشی در پیش گرفتیم. از هیئت‌های مذهبی خواستیم به‌صورت مجازی برنامه‌های خود را برگزار کنند و در حال تولید آثار طنز بومی برای افزایش نشاط مردم هستیم.

فعالیت‌های نوروزی برای حفظ سلامتی شهروندان
کلانتر می‌گوید: از دیگر فعالیت‌های انجام شده، بازدید از کسبه است. آن دسته از اصنافی که نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، تشویق کردیم و آن‌هایی که بی‌تفاوت هستند را اصلاح کردیم و با هماهنگی اتحادیه نانوایان نیز به آموزش این صنف در شهرک طرق پرداختیم. ضدعفونی شهرک صنعتی طرق و روستا‌های ده‌غیبی، بستاروج، عارفی، بالندر، اسلام‌رود، اردمه و مغان نیز از سوی گروه‌های ضدعفونی طرق در همین راستا انجام شده است. همچنین با بزرگان اهل تسنن و مهاجران افغانستانی در راستای ضرورت رعایت نکات بهداشتی تعامل کردیم. در ادامه نیز توزیع تراکت‌های بهداشتی را با مشارکت شهرداری و دفتر تسهیلگری انجام دادیم. تکمیل فرم‌های غربالگری، سامان‌دهی افرادی که ضایعات جمع‌آوری می‌کنند و متکدیان، تعطیلی غسالخانه شهرک طرق، استفاده از فضای مجازی و سامانه‌های پیامکی برای انتشار توصیه‌های وزارت بهداشت را نیز در برنامه‌های خود داشتیم.
همدلی برای مبارزه با ویروس جنجالی
بروز ناامنی در روز‌های کرونایی
فرمانده حوزه ۲ کمیل اظهار می‌کند: در روز‌های آخر تعطیلات در راستای کمک و پشتیبانی از نیروی انتظامی ییلاقات حاشیه طرق، ده‌غیبی، هفت‌حوض و بوستان‌ها را طبق مصوبه فرمانداری مسدود کردیم تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.
وی همچنین می‌افزاید: با توجه به اینکه حفظ امنیت در حوزه استحفاظی از مأموریت‌های ماست، یکی از نگرانی‌های جدی ایجاد شده در این روز‌ها سرقت، زورگیری و... به دلیل وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تعطیلی صنوف و به‌تبع آن بیکاری و نداشتن درآمد و به مرخصی آمدن زندانیان است. امیدواریم مسئولان به سامان‌دهی هرچه سریع‌تر وضعیت اقتصادی مردم به‌ویژه قشر آسیب‌دیده از کرونا اهتمام بیشتری داشته باشند.
کلانتر در انتها تأکید می‌کند: از تمامی شهروندان شهرک طرق عاجزانه می‌خواهیم که موضوع کرونا را جدی بگیرند و تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و تمام توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->