فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

آلبوم «برهان من» منتشر شد

  • کد خبر: ۲۳۱۴۸۲
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
آلبوم «برهان من» منتشر شد
تازه‌ترین اثر از پروژه «تار و تاریخ» با عنوان «برهان من» با آهنگسازیِ میدیا فرج‌نژاد در کنار دژ «تابران» در خراسان ضبط شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تابلوموزیکالِ «برهان من» اثر دیگری از پروژه «تار و تاریخ» با آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد است.

در این اثر میدیا فرج‌نژاد نواختنِ تار و آهنگسازی را بر عهده داشته و آواز را محمدحسین درپور و مبین درپور خوانده‌اند. ضمن اینکه محمد صدیق درپور دوتار نواخته و میلاد عباسی نوازنده ساز‌های کوبه‌ای است.

فرج‌نژاد برای قطعه «برهان من» شعری از خشتمال نیشابوری را انتخاب کرده است. این قطعه در کنار دژ «تابران» در نزدیکی طوس در منطقه خراسان ضبط شده است.

میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» درباره آهنگ «برهان من» نوشته است:

«خراسانِ پهناور، پیش از مرز بندی‌های امروزی، دارای چهار ناحیه بزرگ بود، نیشابور، مرو، هرات و بلخ! این پهنه به قدری گسترده است که امروزه مرز‌های چندین کشور را شامل شده! اینکه چطور از خراسان بزرگ همین مقدار باقی مانده است را در فرصتی دیگر خواهم گفت.

توسِ فعلی یکی از شهر‌های نیشابورِ بزرگ بوده است.

در فاصله بسیار اندکی از آرامگاه فردوسی، شاهد بنای عظیمی هستیم که به دژ طابران معروف است، دژی کهن که امروزه بخش بسیار کوچکی از آن به جا مانده و همان بخش اندک هم نیاز به مرمت بسیار دارد. در حقیقت حصار طابران، شامل صد و بیست برج و ۹ دروازه بوده است که امروز تنها چهار دروازه آن قابل تشخیص است!

سادگیِ بنا در کنارِ عظمتش، بسیار به چشم می‌آید؛ بنا ظاهری ساده و قدرتمند دارد، اما باطنی بسیار پیچیده و پر رمز و راز و پر داستان! محلی‌ها می‌گویند در زمان‌های دور این بنا از طریق تونلی زیرزمینی به هارونیه متصل می‌شده است!

برای روایتِ دژ بزرگ طابران، به سراغ غزلی از یغمای خشت مالِ نیشابوری رفتم، چرا که یغما هم دارای شخصیتی عجیب و چند وجهی بوده است؛ در ظاهر، خشت مالی کم سوادِ مکتبی، در باطن شاعری عارف مسلک که زبان قلمش از هر شمشیری برنده‌تر است؛ و برای روایتِ توس و خراسان چه چیزی درست‌تر از موسیقی خراسان؟ تصنیف «برهان من» را با همین نگاه ساختم و در کنار خانواده «دُرپور» که از روایتگران قدیمی موسیقی خراسان هستند اجرایش کردیم تا راوی طابران و غزل یغما باشیم.»

«برهان من» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط تار در استودیو ۵۴ انجام شده است.

کارگردانی، تدوین و تصویرِ این اثر کاری از مرتضی حاج محمدی و گرافیت میلاد فاتحی است. نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه‌سازان دلنشین است.

پروژه «تار و تاریخ» حدود سه سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بنا‌های تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تا کنون حدود ۳۰۰ تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

تاکنون ۲ آلبوم رسمی از آثار «تار و تاریخ» به صورت جهانی منتشر شده و آلبوم تازه‌ای از این پروژه در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->