افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۱۶۴۸
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد
مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برابر دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در راستای اهداف و سیاست‌های جمعیتی خدمات درمانی کودکان زیر ۷ سال در این مرکز رایگان ارائه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدرضا کشت مندی با بیان اینکه در یک ماه اخیر، بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۷ سال زیر پوشش خدمات رایگان قرار گرفتند خاطر نشان کرد: تمامی کودکان زیر ۷ سال ایرانی دارای بیمه پایه ایران، سلامت، تأمین اجتماعی و ... شامل دریافت خدمات رایگان تشخیصی و درمانی در تمامی مراکز درمانی دولتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر بیماری فاقد بیمه بود و یا اینکه جزء اتباع بود شامل این دستورالعمل نمی‌شود و هزینه خدمات ارائه شده برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود، تصریح کرد: این ۲ گروه شامل دریافت خدمات رایگان برای اقدامات تشخیصی و درمانی کودکان زیر ۷ سال نمی‌شوند.

متخصص بیماری‌های اطفال افزود: توجه به کودکان این مرز و بوم که سرمایه‌های اصلی این کشور به شمار می‌آیند یکی از رسالت‌های مهم در کشور است از این رو توجه به ارائه خدمات درمانی از نکات مهم در راستای سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ارائه خدمات رایگان درمانی را منوط به زمان خاصی در خصوص بستری کودک بیمار زیر ۷ سال ندانست و یادآور شد: مدت زمان بستری به شرط ایرانی بودن و داشتن بیمه پایه، تاثیری در اخذ هزینه از بیمار ندارد و در هرچند روزی که بیمار دوره درمان را طی کند خدمات ارائه‌شده به صورت رایگان برای بیمار محاسبه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از اقدامات درمانی مانند دندانپزشکی اطفال که با بیهوشی انجام می‌شود و این مورد به جهت آنکه شامل پوشش‌های بیمه‌ای نبوده طبق دستورالعمل ابلاغی شامل دریافت خدمات رایگان درمانی نمی‌شود، گفت: همچنین در خصوص اتباع دارای بیمه هم باید بگوییم که، چون این افراد از یارانه سلامت ایرانیان سهمی ندارند شامل دریافت خدمات نمی‌شوند و از این افراد هزینه خدمات ارائه شده برابر تعرفه مصوب دریافت می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه آمار مراجعه کننده سرپایی به درمانگاه، تریاژ اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی در طول یک ماه گذشته بیش از ۸۴۰۰ نفر بوده است، بیان کرد: همچنین در حوزه بستری در خدمات ویزیت، آزمایشگاه و رادیولوژی نیز بیش از ۳ هزار نفر بیمار در طی این مدت داشتیم.

وی تصریح کرد: از مجموع مراجعات یک ماه گذشته به بیمارستان اکبر در گروه سنی زیر ۷ سال ۷۰ درصد آنها از خدمات سرپایی و ۳۰ درصد دیگر هم از خدمات بستری این مرکز درمانی بهره‌مند شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->