درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

ناوگان اتوبوسرانی مشهد در خطوط ۵۸ و ۱۵۰۶ نونوار می‌شود+جزئیات

  • کد خبر: ۲۳۲۰۱۶
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
ناوگان اتوبوسرانی مشهد در خطوط ۵۸ و ۱۵۰۶ نونوار می‌شود+جزئیات
معاون اجرایی سازمان اتوبوس‌رانی: تخصیص اتوبوس به خط ۵۸ از اولویت‌های سازمان اتوبوس‌رانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، برخی از خطوط اتوبوس‌رانی و ون‌ها در محلات مختلف شهر مشکلاتی دارند که به معضلی جدی برای ساکنان تبدیل شده است. یکی از این مشکلات، شلوغی و تأخیر در خطوط ۵۸ و ۱۵۰۶ در محله‌های مهرآباد و مهدی‌آباد است. شهروندان این مناطق بار‌ها به این وضعیت اعتراض کرده و در‌این‌باره خواستار بهبود شرایط بودند.

تأخیر در رسیدن ون‌ها و اتوبوس‌ها، ظرفیت محدود وسایل نقلیه و اختلاط زن و مرد در ون‌ها، از جمله مسائلی است که سبب ناراحتی و نارضایتی شهروندان شده است. به گفته ساکنان مهرآباد، ون‌های خط ۵۸ اغلب دیر به ایستگاه می‌رسند و فضای اندک داخل ون‌ها سبب می‌شود مسافران با هر سختی که شده سوار شوند. این شرایط نه‌تن‌ها سبب ایجاد نارضایتی میان مسافران، بلکه زمینه‌ساز بروز مشکلات اجتماعی نیز شده است. 

همچنین، ون‌های خط ۱۵۰۶ در مهدی‌آباد نیز اغلب شلوغ بوده و این مسئله سبب اختلال در رعایت حدود شرعی و معذب بودن خانم‌ها می‌شود. شهروندان خواستار افزایش تعداد اتوبوس‌ها و ون‌ها در این خطوط و جایگزینی ون‌های دودر به جای ون‌های فعلی هستند تا شرایط حمل‌و‌نقل بهبود یابد و رضایت عمومی بیشتری حاصل شود.

بررسی میدانی

اما برای بررسی بیشتر این معضل، به محله مهرآباد می‌رویم. سر ظهر و زمان تعطیلی مدارس است و در ایستگاهی واقع در ابتدای کوچه مهرآباد‌۹ منتظر ون یا اتوبوس می‌مانیم. بعد از ۱۰ دقیقه یک ون به ایستگاه می‌رسد که شلوغ است. حدوده دوازده‌نفر نیز قصد ورود به ون را دارند. با این شرایط چند نفر از مسافرانی که منتظر بودند، امکان سوار شدن را پیدا نمی‌کنند. با یکی از آن شهروندان وارد گفتگو می‌شویم.

او می‌گوید: به جای ون برای خط ۵۸، اتوبوس بگذارند. ون‌های این محله بسیار دیر به دیر به ایستگاه می‌رسند و به دلیل دیر آمدن زن و مرد مجبورند با هر سختی که شده در فضای اندک ون سوار شوند. این شلوغی ابتدای صبح و ظهر که مردم در رفت‌و‌آمد زیادی هستند، بیشتر است. این شهروند می‌افزاید: از شهرداری تقاضا داریم که از ون‌های دو‌در برای این خط استفاده کند تا اختلاط زن و مرد در ون‌ها کمتر شود.

ون‌های نفس‌گیر

در ادامه به سمت محله مهدی‌آباد می‌رویم و در خیابان اصلی آن در یکی از ایستگاه‌ها منتظر ون می‌مانیم. بعد از دوازده‌دقیقه یک ون از راه می‌رسد که شلوغ است و تعدادی از شهروندان به‌سختی وارد آن می‌شوند تا در بسته شود. ما نیز وارد ون می‌شویم تا با مسافران گفتگو کنیم. از یکی از شهروندان درباره وضعیت ون‌های این خط می‌پرسیم.

 به ما می‌گوید: ون‌های مهدی‌آباد خط ۱۵۰۶ بیشتر اوقات شلوغ است. مردم ناچارند با هر شرایط سخت خودشان را به درون ون بکشانند. ون‌ها جای کمی دارد و زن و مرد نزدیک هم هستند. اختلاط زن و مرد سبب می‌شود که خانم‌ها معذب شوند. از طرفی میله‌های جداکننده نیز کفایت نمی‌کند، لطفا ون دودر بگذارید که حدود شرعی رعایت شود.

پاسخ‌گویی معاون سازمان اتوبوس‌رانی به مشکلات شهروندان

آن‌طور که از مشاهدات و گلایه شهروندان مشخص است، وضعیت سرویس‌دهی خطوط ۵۸ و ۱۵۰۶ مناسب نیست و شهروندان از شلوغی این خطوط به دلیل کمبود ون گلایه دارند که موضوع را با معاون اجرایی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در میان می‌گذاریم.

 علی شهسوار با بیان اینکه خط ۵۸ دارای ناوگان فعال دوازده‌دستگاه مینی‌بوس و میانگین سرفاصله هشت‌دقیقه با حدود ۲۲۰‌مسافر در روز است، توضیح می‌دهد: تعداد ون‌های دودر در سطح شهر کم است و بنا داریم که اتوبوس خریداری کنیم. در دو تا سه ماه دیگر این اتوبوس‌ها وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شوند. تخصیص اتوبوس به خط ۵۸ از اولویت‌های سازمان اتوبوس‌رانی است. مشکل کمبود اتوبوس این خط تا اول ماه‌مهر رفع می‌شود.

معاون اجرایی سازمان اتوبوس‌رانی درباره خط ۱۵۰۶ می‌گوید: این خط با ناوگان فعال هجده‌دستگاه مینی‌بوس و میانگین سرفاصله پنج‌دقیقه و حدود ۲۵۰‌مسافر در روز، در حال سرویس‌دهی به شهروندان است. چهاردستگاه ون این خط اصلاح شد و برای این خط دو ون دودر نیز اختصاص پیدا کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->