چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هشدار بارش‌های شدید در ۳ استان کشور (۱۸ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۲۳۴۲
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
هشدار بارش‌های شدید در ۳ استان کشور (۱۸ خرداد ۱۴۰۳)
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در ۱۸ استان از جمله ارتفاعات تهران برای ۳ استان هشدار سطح نارنجی بارش‌های محلی شدید صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امروز، جمعه، در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس بارش‌های پراکنده و در سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

شنبه بارش‌ها در شمال غرب، برخی مناطق غرب، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت. یکشنبه آینده رگبار و رعدوبرق در شمال غرب و بارش‌های پراکنده در کردستان، همدان، مرکزی و زنجان روی می‌دهد. دوشنبه در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در اردبیل رگبار باران و در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، شرق لرستان، غرب اصفهان، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز و زاگرس بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت.

همچنین، طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید روی می‌دهد و در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک خواهد شد. طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

هشدار زرد ادامه فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری‌های محلی

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۰

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۸: جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، شرق کرمانشاه، نیمه شرقی لرستان، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران.

شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۹: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، نیمه جنوبی مرکزی، نوار غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، نیمه جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۰: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، شمال و شرق کرمانشاه، نیمه شرقی لرستان، نوار غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازندران و سمنان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد نسبتاً شدید، صاعقه، احتمال تگرگ، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از محلول‌پاشی و سمپاشی باغات و مزارع.

هشدار نارنجی بارش‌های محلی شدید

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، کاهش دید، صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۸: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکزی کرمان و غرب اصفهان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->