کشته و زخمی شدن ۶ نظامی صهیونیست در غزه آوارگی ۱۸۰ هزار فلسطینی درپی عملیات اسرائیل در خان یونس حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده یمن (۵ مرداد ۱۴۰۳) گفت‌وگوی بایدن و پادشاه اردن درباره آتش‌بس در غزه اردوغان: مدعیان حقوق بشر برای تشویق هیتلر زمانه ذره‌ای خجالت نمی‌کشند ادعای عجیب ترامپ: پیروز نشوم جنگ جهانی سوم راه می‌افتد ادعای نتانیاهو درباره ادامه حملات به غزه و پیشرفت در مذاکرات ترامپ: رابطه من با نتانیاهو هرگز بد نبوده است+ فیلم حمایت مجدد آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه | انگلیس: تمام گذرگاه‌های غزه باید باز شود (۵ مرداد ۱۴۰۳) روسیه: ۵۰ هزار بمب بر سر مردم غزه ریخته شده است تغییر در ساعت کاری مراکز دولتی سراسر کشور در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تغییر در ساعت کاری ادارات زاهدان و سیستان و بلوچستان در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) ساعت کاری ادارات سمنان در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) کاهش یافت واکنش وزارت امور خارجه به اتهامات وزیر اسرائیل علیه ایران آوارگی اجباری ۹۰ درصد ساکنان نوار غزه تغییر ساعت کاری ادارات تهران در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: سیاست‌های کلی رهبر انقلاب چراغ راهنمای مسیر است | زیرمیز زدن و نپذیرفتن، چیزی جز هرج‌ومرج ایجاد نمی‌کند مجلس روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه (۷ و ۹ مرداد ۱۴۰۳) جلسه علنی ندارد تحویل خودرو‌های عملیاتی به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان رضوی با حضور وزیر کشور آیت‌الله علم‌الهدی: ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه است | ایستادگی در برابر تهاجمات دشمن، رسالت امام جمعه اوباما هم به جمع حامیان هریس پیوست
سرخط خبرها

وزیر خارجه آمریکا مجدد به سرزمین‌های اشغالی سفر می کند

  • کد خبر: ۲۳۲۳۹۳
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
وزیر خارجه آمریکا مجدد به سرزمین‌های اشغالی سفر می کند
یک روزنامه صهیونیستی از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در ابتدای هفته آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم نوشت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اوایل هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی سفر جدید بلینکن به تل‌آویو در شرایطی صورت می‌گیرد که مذاکرات آتش بس در سایه رد رسمی طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا متوقف شده است.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام این رژیم نوشت: دلیل مخالفت تل‌آویو با این قطعنامه این است که نسخه به روز شده این سند می‌گوید که توافق تبادل اسرا به «آتش‌بس» منجر خواهد شد در حالی که در نسخه اولیه از عبارت «ترک مخاصمه» استفاده شده بود که ماهیت موقت‌تری دارد.دیگر دلیل مخالفت این است که در سند به روز شده تصریح شده که طرح جدید تبادل اسرا برای اسرائیل قابل قبول است. نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل با گنجاندن سه مرحله تبادل اسرا در سند جدید نیز مخالفت کرده است. در نهایت اسرائیل با بندی از این قطعنامه که «هر گونه تلاش برای ایجاد تغییرات جمعیتی یا سرزمینی در نوار غزه» را رد می‌کند مخالف است.

هفته گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که طرح جامع جدیدی برای آتش‌بس در غزه ارائه داده است. بایدن گفت که مرحله اول این طرح ۶ هفته به طول خواهد انجامید و شامل آتش‌بس کامل و خروج نظامیان اسرائیلی از نواحی پرجمعیت غزه خواهد شد. در مرحله بعدی طرح عمده‌ای برای بازسازی غزه پیشنهاد خواهد شد. بایدن گفت می‌داند که عده‌ای در اسرائیل، از جمله برخی در کابینه نتانیاهو با این طرح مخالفت خواهند کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->