سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد
سرخط خبرها

درباره حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص)، تلویزیون تمدن و دستور طالبان برای لغو فعالیت‌های آن

  • کد خبر: ۲۳۲۴۰۳
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
  • ۱
درباره حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص)، تلویزیون تمدن و دستور طالبان برای لغو فعالیت‌های آن
روز گذشته، هیئتی به‌نمایندگی از وزارت عدلیه طالبان برای بستن حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص) و تلویزیون تمدن در کابل وارد این مجموعه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت عدلیه طالبان ادعا کرده است که تلویزیون تمدن و حوزه علمیه و دانشگاه خاتم‌النبیین به دلیل فعالیت حزبی مسدود می‌شوند.

درباره حوزه علمیه خاتم‌النبیین و تلویزیون تمدن و دستور طالبان برای لغو فعالیت‌های آن

 

پس از اعلام تصمیم وزارت عدلیه طالبان مبنی بر تعطیلی حوزه علمیه، دانشگاه خاتم النبیین(ص) و تلویزیون تمدن (پایه‌گذار آیت‌الله شیخ آصف محسنی از چهره‌های صاحب نام شیعیان افغانستان) به اتهام تاسیس بر ملک دولتی و وابستگی حزبی این مجموعه، محمدجواد محسنی مدیرمسئول شبکه تلویزیونی تمدن اعلام کرد که اسناد مالکیت غیردولتی این مراکز موجود است.

او در ادامه تصریح کرده است که آیت‌الله محسنی نیز ۱۹ سال پیش از ریاست «حزب حرکت اسلامی افغانستان» استعفا کرده بود و پس از آن، مراکز یادشده را تأسیس کرد.



درباره حوزه علمیه خاتم‌النبیین و تلویزیون تمدن و دستور طالبان برای لغو فعالیت‌های آن

محمدجواد محسنی، رئیس عمومی تلویزیون تمدن و صاحب امتیاز ارشد دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) در واکنش به اطلاعیه سخنگوی وزارت عدلیه طالبان گفته است که اسناد لازم برای رد ادعای وزارت عالیه طالبان را در دست دارد.

محسنی از وزارت عدلیه حکومت سرپرست افغانستان خواسته است که پس از بررسی اسناد زمین‌ها و بررسی انتساب و فعالیت حزبی حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص)، شبکه تلویزیون تمدن و دانشگاه خاتم النبیین(ص) تصمیم لازم را اتخاذ نمایند.

طالبان درحالی این ادعا را مطرح کرده‌اند که مرحوم آیت‌الله آصف محسنی(ره) در سال ۱۳۸۴ هجری شمسی (۱۹ سال قبل) به صورت رسمی و علنی و در جلسه کنگره حزب و در حضور رسانه‌ها از حزب حرکت اسلامی استعفا کرده است.

نگاهی کوتاه به زندگی و جایگاه علمی آیت‌الله آصف محسنی

درباره حوزه علمیه خاتم‌النبیین و تلویزیون تمدن و دستور طالبان برای لغو فعالیت‌های آن
محمدآصف محسنی قندهاری (۱۳۱۴-۱۳۹۸ش) از مراجع تقلید ساکن افغانستان بود. او مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیان‌گذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین(ص) در کابل بود.

او همچنین عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، رهبر پیشین حزب حرکت اسلامی افغانستان و مؤسس تلویزیون تمدن بود.

محمدآصف محسنی در فقه و اصول فقه، از شاگردان سیدمحسن حکیم و سیدابوالقاسم خویی است و آثاری در رجال، فقه و حدیث دارد. محققان کتاب "بحوث فی علم الرجال" او را از تألیفات ماندگار در موضوع "درایة الحدیث" دانسته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
جای درس است برای ما که مفت مفت خاک وطن را به اتباع بیگانگان میدهیم.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->