گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

ترمز کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان

  • کد خبر: ۲۳۲۶۵۷
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
ترمز کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان
در روز‌های اخیر به برخی رانندگان ایرانی دارای ویزا در مرز‌های خراسان رضوی اجازه ورود به خاک افغانستان داده نمی‌شود. ماجرا از این قرار است که دولت طالبان ویزا‌هایی را که از تاریخ ششم خرداد ۱۴۰۳ از سوی «جابر انصار» سرکنسول افغانستان در مشهد صادر شده است، بی‌اعتبار می‌داند.

به گزارش شهرآرانیوز، طالبان ویزا‌هایی را که از تاریخ ششم خرداد ۱۴۰۳ از سوی «جابر انصار» سرکنسول افغانستان در مشهد صادر شده است، بی‌اعتبار دانسته و به گذرنامه این رانندگان که پس از این تاریخ از کنسولگری ویزا و رود‌پاس دریافت کرده‌اند، مُهر ابطال می‌زند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترانزیت و امور مرزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در ارتباط با این موضوع می‌گوید: اخیرا دولت طالبان به رانندگان ایرانی که ویزای آنان از تاریخ ۶ خرداد امسال به بعد صادر شده است، اجازه ورود به خاک افغانستان را نمی‌دهد و مُهر ابطال به پاسپورت‌ها زده می‌شود. این موضوع سبب شده تا کامیون‌ها با محموله بارگیری شده در مرز‌ها متوقف شوند.

احمد زمانیان دلیل نامعتبربودن ویزای رانندگان ایرانی را اختلافات داخلی کشور افغانستان دانسته و می‌افزاید: گویا در کنسولگری افغانستان در مشهد اختلافاتی بروز کرده و دولت طالبان مدعی شده است که دوران مأموریت «جابر انصار» سرکنسول این کشور در مشهد به پایان رسیده و ایشان دیگر برای صدور ویزا صلاحیت قانونی ندارد، ازاین‌رو ویزا‌هایی که از تاریخ یادشده صادر شده بی‌اعتبار بوده و به رانندگان ایرانی اجازه تردد در خاک افغانستان داده نمی‌شود.

او تأکید می‌کند: با توجه به اینکه صدور تمام ویزا‌ها و رودپاس‌های رانندگان ایرانی روال قانونی را طی کرده است و با ارائه مدارک و پرداخت هزینه (۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار) از سوی نمایندگان شرکت‌های حمل‌و‌نقل به صورت سه ماهه، دریافت شده است، این اقدام دولت طالبان در ابطال آن عجیب به نظر می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی خاطرنشان می‌کند: صلاحیت‌نداشتن سرکنسول افغانستان در مشهد از مشکلات داخلی این کشور است و ربطی به ما ندارد و این اختلافات داخلی نباید گریبان‌گیر رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل ایرانی شود و به آنها لطمه بزند.

زمانیان اظهار می‌کند: انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در ارتباط با حل این معضل، مکاتباتی را با نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد انجام داده است، اما ظاهرا تاکنون هیچ‌گونه اقدام دیپلماتیکی در این زمینه انجام نگرفته و منجر به نتیجه نشده است و رانندگان ایرانی کماکان در مرز‌ها سرگردان هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->