چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی چرا به زیارت امام‌رضا(ع) حج فقرا گفته می‌شود؟ | جان به قربان تو شاها که حج فقرایی برپایی جشن بزرگ «بابا علی» با حضور ۳۱ هزار یتیم در استان‌های کشور ۱۲ خادم هنرمند مشغول شستشو و پرداخت گنبد رضوی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) تصاویری زیبا از کتیبه جدید صحن گوهرشاد در آستانه عید غدیر (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان‌رضوی کتاب «تواضع»، دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی، منتشر شد با میراث شهدا چه می‌کنیم؟! آیت‌الله مکارم‌شیرازی از بیمارستان مرخص شد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد! مروری بر ادعیه و احادیثی که از امام علی (ع) برای ما به جا مانده است| باب‌الرَّحمه، دری که بسته نمی‌شود آغاز عملیات تنظیف گنبد منور حرم امام‌رضا‌(ع) به‌مناسبت عید سعید غدیرخم + تصاویر
سرخط خبرها

توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان

  • کد خبر: ۲۳۲۳۷۵
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان
سازمان حج و زیارت به زائرانی که در عربستان حضور دارند، توصیه کرد کارت شناسایی «نُسُک» را در طول سفر حج، همراه داشته باشند. عربستان به تازگی مقررات سختگیرانه‌ای را برای برخورد با حضور زائران بدون مجوز به اجرا گذاشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت، کارت شناسایی «نُسُک» (Nusuk) از سوی وزارت حج و عمره عربستان در راستای طرح ارتقاء خدمات به زئران و برگزاری حج ایمن و با انضباط و پیشگیری از ورود حجاج غیرقانونی صادر شده است.

این کارت که از سوی کاروان‌ها در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد، حاوی اطلاعات مهم و ضروری زائر است و نشان می‌دهد برای شرکت در مناسک حج، از قبل ثبت نام شده و زائر به شکل قانونی وارد مکه و مدینه شده است.

افزون بر این، با ارائه کارت شناسایی «نسک» امکان بهره‌مندی از خدماتی همچون ناوگان حمل و نقل برای زائر فراهم می‌شود.

برای ورود روضه رضوان (مسجدالنبی) و مشاعر به ویژه برای استفاده از چادر‌های محل اسکان در عرفات و منا، ارائه این کارت، موجب تهسیل در روند ورود زائر می‌شود.

سازمان حج و زیارت همچنین به زائران توصیه کرده است در صورت استفاده از تلفن هوشمند حتما عکس ویزا و کارت شناسایی نسک را همراه داشته باشند.

عربستان در حج امسال برای جلوگیری از حضور زائران بدون مجوز، مقررات سختگیرانه‌ای را حاکم کرده است. طبق اعلام وزرات کشور عربستان، ورود زائران بدون مجوز به مکه، منطقه مرکزی، مشاعر، ایستگاه قطار حرمین در الرصیفه، مراکز کنترل امنیتی، مراکز ایزوله و مرکز کنترل امنیتی بدون مجوز لازم (نسک) با جریمه ۱۰ هزار ریالی (بیش از ۱۱۲ میلیون تومان) برای حجاج همراه است. این قانون از یکشنبه ۱۳ خردادماه در عربستان به اجرا گذاشته شده و تا پایان مناسک حج برقرار است.

وزارت کشور عربستان تاکید کرده است افراد غیرشهروندی که دستگیر می‌شوند، اخراج و از ورود به عربستان سعودی برای مدت مقرر در قانون منع می‌شوند. همچنین اسکان دادن به زائرانی که مجوز ندارند، ۶ ماه حبس دارد.

برخی رسانه‌های عربستان در روز‌های گذشته از دستگیری هفت زائر اهل نیجریه که بدون کارت نسک در مکه حضور داشتند، خبر داده‌اند.

توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان

نمونه کارت نسک که برای زائران ایرانی صادر شده است
برای حفظ هویت، اطلاعات کارت پوشانده شده است

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->