درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد
سرخط خبرها

افزایش استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد از ۲درصد به ۴درصد

  • کد خبر: ۲۳۲۷۳۸
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
افزایش استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد از ۲درصد به ۴درصد
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: در چند ماه اخیر، استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی از ۲درصد به ۴درصد رسیده است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم طاهری امروز، ۲۰ خردادماه، در تور خبری اقدامات شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی (الیت) اظهار کرد: شهرداری مشهد ۶۵ مجموعه پارکینگی دارد که دارای ۱۶ هزار و ۵۰۰ جای پارک است. از این ۶۵ مجموعه، ۱۳ پارکینگ، طبقاتی است.

وی افزود: ۱۹۱ معبر برای مدیریت پارک حاشیه‌ای در اختیار الیت قرار دارد که ۱۰۳ معبر فعال است و ۴۱ هزار و ۵۰۰ جای پارک داریم. در ایران تنها مجموعه هوشمندی که به این شکل پارکینگ‌ها را مدیریت می‌کند، الیت است.

طاهری با بیان اینکه دوچرخه اشتراکی میراث بسیار خوبی است، عنوان کرد: اولین مجموعه دوچرخه اشتراکی در کیش به بهره‌برداری رسید، اما به‌دلیل شرایط آب‌و‌هوایی، ناموفق بود. بعد از آن، تهران با ۲۷ هزار دوچرخه مجموعه خود را راه‌اندازی کرد که این طرح هم با شکست مواجه شد. در مشهد، ۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی داریم که ۹۳۱ دوچرخه فعال است و از این ۹۳۱ دوچرخه، ۱۳۰ دستگاه در پارک‌های بانوان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد ادامه داد: ما ۴۱ هزار مشترک داریم که نیمی از آن‌ها فعال هستند. در سطح شهر مشهد ۲۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه داریم. در چند ماه اخیر، استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی از دو به چهار درصد رسیده است. هر کدام از این دوچرخه‌ها در مجموع ۲۰ میلیون تومان برای ما هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۵ هزار خودرو را در سطح شهر رصد می‌کنیم و ۶ میلیون پلاک ثبت کردیم، تصریح کرد: از این ۷۵ هزار خودرو، ۸۹۰۰ خودرو غیربومی است که در عید، به ۱۶ هزار خودرو در روز رسیده بود. برای رصد این خودرو‌ها باید سیستم هوشمند داشته باشیم. در اپلیکیشن‌های «نشان» و «نسیم رضوان» جانمایی پارکینگ‌ها و ظرفیت‌ها مشخص است.

طاهری بیان کرد: ما متولی ساخت پارکینگ نیستیم. درآمد‌های ما به خزانه شهرداری ریخته می‌شود و شهرداری ساخت پارکینگ را به سازمان عمران واگذار می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در خصوص تعرفه‌های الیت گفت: در زمینه معابر حاشیه‌ای سه گروه تعرفه یا نرخ داریم که شامل معابر گرو‌ه الف، ب و ج بوده و قیمت هر گروه متفاوت است. تعرفه معابر الف که پرترافیک هستند، برای هر نیم ساعت ۴۵۰۰ تومان است که ساعت به ساعت به‌صورت تصاعدی و ۱۵ درصدی اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه معابر غیرحاشیه‌ای نیز تفکیک‌ نرخ‌ها به دو گروه پارکینگ‌های مسقف و روباز را داریم که هر کدام نیز سه گروه B ،A و C دارند. تعرفه پارکینگ‌های مسقف درجه‌A به ازای هر نیم ساعت ۳۱۲۵ تومان است که ساعت به ساعت کاهش پیدا می‌کند. تعرفه دوچرخه‌های اشتراکی نیز به ازای هر نیم ساعت ۱۸۸۵ تومان مشخص شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->