آتش‌سوزی سنگین انبار مبلمان در بولوار سجاد مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو آیا «تتلو» در عید غدیر آزاد خواهد شد؟ ترفند‌هایی برای خوشبو کردن لباس‌های داخل کمد و کشو‌ها رابطه افزایش عمر با نجات کره زمین ۵۰.۶ درجه سانتیگراد | اهواز رکورددار گرما در خوزستان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری ۵۰ زائر ایرانی در عربستان خبر داد امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌رضوی به ۱۰۰ نفر متاثر از وقوع سیلاب در کلات آمار‌های تکان‌دهنده از اعتیاد در خراسان‌رضوی؛ ۲۷ درصد از معتادان تحصیل‌کرده هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۴ تیر ١۴٠٣) | افزایش دما و تداوم وزش باد بهترین خوراکی برای تناسب اندام؛ هر روز یک وعده تخم مرغ حمایت افراطی از سگ و گربه‌های ولگرد آموزش و پرورش از صدور کارنامه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم خبرداد امحای ۵ تُن موادمخدر غیردارویی در مشهد | ۸ هزار معتاد متجاهر در مشهد جمع‌آوری شدند+ فیلم توضیحات معاون وزیر آموزش و پرورش درباره متوازن‌سازی شهریه در ۱۶ هزار مدرسه کشور دانشگاه فردوسی مشهد مجری هیچ نظرسنجی انتخاباتی نخواهد بود آغاز طراحی و توسعه شبکه شتاب‌نگاری برای ۳ کلانشهر مشهد، تهران و تبریز پرداخت علی‌الحساب برای بازنشستگان در روز‌های آتی | آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد (۴ تیر ۱۴۰۳) تاثیر مستقیم میانسالی بر تعداد افراد اهداکننده خون
سرخط خبرها

فوت ۳ زائر ایرانی از ابتدای حج تاکنون (۲۳ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۳۲۶۸
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸
فوت ۳ زائر ایرانی از ابتدای حج تاکنون (۲۳ خرداد ۱۴۰۳)
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از زمان آغاز عملیات حج تاکنون، سه زائر ایرانی فوت شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعباس حسینی با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در حج امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است، افزود: از زمان آغاز عملیات حج (۲۴ اردیبهشت) تاکنون، دو زائر در مکه و یک نفر هم در مدینه فوت شده‌اند.

او در عین حال گفت: تاکنون اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان مؤثر بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت که در همایش سراسری روحانیون و حجاج اهل سنت در مکه سخن می‌گفت، اظهار کرد: همه تلاش داریم تا بهترین خدمات را به زائران اهل سنت ارائه دهیم و بر این اساس، امسال شماری از بهترین و نزدیک‌ترین هتل‌ها به حرم را به زائران اهل سنت اختصاص داده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با کارگزاران حج لزوم توجه به ذکر و یاد خدا و استفاده از فرصت‌ها در حج امسال را یادآور شدند، از حج ابراهیمی سخن گفت و افزود: دفاع از مظلوم یکی از درس‌های حضرت ابراهیم است؛ همان کاری که اکنون در کشور‌های دیگر و حتی در آمریکا بر اساس فطرت الهی از فلسطین دفاع می‌کنند. ما دشمنان خدا و ظالمان را نکوهیده و نفرین می‌کنیم و من از عزیزان اهل سنت که شمار زیادی از آنان مرزنشین هستند سپاسگزارم که دست رد به سینه دشمنان زدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به سواد و فضل روحانیون اهل سنت ایران به دلیل دوره‌هایی که گذرانده‌اند، اشاره کرد و آنها را افرادی کم‌توقع و پر خیر توصیف کرد و گفت: با تلاش همگان تمامی امکانات برای انتقال زائران اهل سنت به مشاعر به منظور انجام اعمال حج آماده است.

نواب با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ هزار نفر در ایران در نوبت اعزام به حج هستند و برای اعزام زائر بیشتر از بدنه کارگزاری حج کم شده است، اظهار کرد: اکنون پزشکان زائری داریم که داوطلبانه در مرکز پزشکی حج و زیارت ارائه خدمت می‌کنند. در طول تاریخ حج‌گزاری ایران، امسال در مقایسه با همه دوره‌ها نسبت خادمان به زائران کمتر است و با کاهش بدنه خادمان حج، هفت کاروان به تعداد زائران افزوده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه نیز در این همایش از حضور بیش از ۱۲ هزار زائر اهل سنت از ۱۱ استان ایران در حج ۱۴۰۳ خبر داد و گفت، علاوه‌بر نظم، انضباط و قناعت، زائران اهل سنت الگویی از وحدت در ایران اسلامی را در سرزمین وحی به نمایش گذاشته‌اند.

او تعداد کاروان‌های اهل سنت در حج امسال را ۹۸ کاروان اعلام کرد و افزود: زائران دو کاروان، مشترک است و شیعه و سنی با هم زیست می‌کنند.

مدیر امور اهل سنت بعثه با اشاره به اینکه اهل سنت بر اساس اعلام بنیاد شهید بیش از ۱۱ هزار شهید در انقلاب دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب شیعی نیست، بلکه مبتنی بر اسلام است و در سایه وحدت و مشارکت همه اقوام قدرت ملی ما شکل گرفته است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->