اعضای بیمار مرگ مغزی ساکن نیشابور به سه بیمار زندگی بخشید واژگونی خودرو در گناباد ۲ کشته برجا گذاشت (۶ تیر ۱۴۰۳) یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف چهارساعته قطار تهران-مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیرخشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیرخشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو
سرخط خبرها

وزیر بهداشت در مشهد: موفقیت‌های بزرگ در مهار کرونا، بزرگ‌ترین مدال افتخار برای حوزه سلامت است

  • کد خبر: ۲۳۳۴۶۸
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
وزیر بهداشت در مشهد: موفقیت‌های بزرگ در مهار کرونا، بزرگ‌ترین مدال افتخار برای حوزه سلامت است
 وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف ما، ترسیم نظام سلامت در تراز تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: باید دستاوردهای حوزه سلامت و کارنامه مثبت وزارت بهداشت در این سه سال ثبت و مستند شده و در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان به عنوان پایان کار و فعالیت نیست، بلکه آغازی است و از فعالیت‌های ایشان الگو خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد ادامه‌دهنده راه شهید جمهور باشیم و با تمام توان تا لحظه آخر به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

وی در ادامه، به دستاوردهای حوزه سلامت در دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: در دوران کرونا و با همکاری مردم، توانستیم حتی سریع‌تر از کشورهای آمریکا و انگلیس بیماری کرونا را کنترل کنیم و توانستیم به موفقیت بزرگی در مهار این بیماری دست پیدا کنیم و بارها مورد تشویق مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد قرار گرفتیم و این بزرگ‌ترین مدال افتخار برای حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بیان داشت: با همان شور و اشتیاق روزهای ابتدای مسئولیت خود، تا پایان دولت به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

دکتر عین‌اللهی افزود: توسعه‌ای که در این سه سال انجام شده، در طول تاریخ وزارت بهداشت بی‌سابقه بوده و این موفقیت با تلاش تمامی مدیران و روسای حوزه سلامت اتفاق افتاده است.

وی به مهم‌ترین دستاوردهای دیگر حوزه سلامت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان از ٧٠٠ به ١٥٠٠، افزایش تخت‌های بیمارستانی، تصویب و اجرای تعرفه پرستاری بعد از سال‌ها معطلی، تقویت و تاسیس مراکز بهداشت، استخدام ٢٥ هزار نیرو در وزارت بهداشت، الزام پزشکان متخصص برای فعالیت در مناطق محروم، تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، راه‌اندازی پایگاه‌های ثابت و سیار اورژانس در سراسر کشور، ایجاد مراکز رشد، محرومیت‌زدایی، بیمه‌شدن پنج دهک جامعه و بسیاری اقدامات دیگر، از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه سلامت در این مدت است.

دکتر عین‌اللهی شعار وزارت بهداشت از ابتدا را "عدالت و تعالی سلامت" عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین موضوعی که به‌دنبال آن بوده‌ایم، عدالت و توسعه عدالت در کشور بوده که در همین راستا نظام بیمه پایه سلامت پایه‌ریزی شد. همچنین ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی و تامین منابع پایدار نیز در این راستا صورت گرفت.

وی در ادامه، همچنین به حوزه خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: خیرین سلامت در سال‌های اخیر خوش درخشیدند و سال گذشته حدود ٤ هزار میلیارد تومان از کمک خیرین جذب کردیم. همچنین در زمینه طب ایرانی، واکسیناسیون، مبارزه با فساد و تعارض منافع، تقویت و تجهیز شبکه‌های بهداشت و سلامت خانواده، فعالیت‌های بسیار تاثیرگذار و ماندگاری را داشته‌ایم.

دکتر عین‌اللهی در ادامه، به انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: هیچ مدیری در هر مسئولیتی حق ندارد حتی یک چوب کبریت از امکانات دولتی را در زمینه انتخابات استفاده کند.

وی به تکریم ارباب‌رجوع نیز اشاره کرد و گفت: تمامی مدیران تا پایان دولت در ادارات و مراکز درمانی باید در راستای رضایتمندی و تکریم ارباب‌رجوع تلاش نمایند و به هیچ عنوان نباید کوتاهی در خدمات‌رسانی صورت گیرد.

پوشش بیمه‌ای ۵ دهک اول درآمدی در دولت سیزدهم | افتتاح تخت‌های بیمارستانی جدید در ماه‌های آینده

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به تأکید ویژه رییس جمهور شهید بر تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت، گفت: در دولت مردمی ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و آرزوی دیرینه پوشش همگانی سلامت تا حدود زیادی محقق شد.

عین اللهی  افزود: روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بسیار توانمند و متخصص هستند و در هر فصل یک اجلاس و گردهمایی روسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاس، اقدامات و فعالیت‌های روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور به ویژه در حوزه تقویت شبکه بهداشت، تأمین نیروی انسانی، اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع و توسعه ۱۷ هزار تخت بیمارستانی ارائه شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقرر بود تا پایان دولت سیزدهم در سال آینده، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید افتتاح شود، گفت: این تخت‌ها در ماه‌های آینده افتتاح می‌شوند و آثار شیرین دولت مردمی را خواهند چشید. همچنین در طول ۳۳ ماه گذشته، ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه‌ای عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد.

دکتر عین اللهی از تحقق قانون جوانی جمعیت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات سلامت محور به عنوان تأکیدات ویژه شهید آیت الله رئیسی یاد کرد و افزود: ایشان همواره تأکید داشت که کشور ما استعداد‌های بالقوه زیادی در حوزه تولید و دانش بنیان دارد و نمونه آن هم تولید ۶ نوع واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان بود.

وی با اشاره به تولید بسیاری از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی در استان خراسان رضوی، یادآور شد: برخی شرکت‌های بزرگ و موفق داروسازی در این استان فعالیت دارند. همچنین در دولت مردمی، پارک‌های علم و فناوری سلامت، رشد دو برابری داشت تا زمینه‌ای برای ارتقای تولیدات محصولات سلامت محور باشند.

دکتر عین اللهی تأکید کرد: در روز‌های آینده پروژه‌های بهداشتی و درمانی زیادی در سراسر کشور با حضور بنده و معاونان وزارت بهداشت در کشور افتتاح می‌شود و تا پایان دولت، بیش از ۱۰۰۰ تخت جدید بیمارستانی افتتاح می‌شود که برخی از این پروژه‌ها همانند بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، بیش از ۳۰ سال معطل بوده که در این دولت و با حمایت شهید آیت الله رئیسی، تکمیل شده و به نتیجه رسیده است.

به گفته وی، روز پنجشنبه (۲۴ خرداد ماه) و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، چندین پروژه مهم حوزه سلامت استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود که یکی از آنها مرکز پیشرفته و جامع درمان سرطان در مشهد مقدس است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->