ماجرای واریز علی‌الحساب مبلغ ۲۵ میلیون تومان به حساب کارمندان شهرداری چه بود؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) آپارتمان‌های دوخوابه با رهن و اجاره مناسب در کدام مناطق مشهد یافت می‌شوند؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) غلبه عرضه بر تقاضا در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) ریال دیجیتال چیست؟ + جزئیات و نحوه استفاده برداشت بیش‌از ۳ هزار تُن گل‌محمدی در خراسان‌رضوی اطلاعات بازار سهام (میزان سودآوری و وضعیت مالی) را کجا ببینیم؟ نوسان قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در مشهد، امروز چگونه است؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) جدیدترین وضعیت سد‌های کشور | آخرین وضعیت سد دوستی و طرق در مشهد و خراسان رضوی (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت امروز دلار، طلا، سکه، ارز و حباب سکه | ریزش سنگین قیمت رمزارز‌ها + نمای بازار ارز دیجیتال زعفران به کام هر کشوری جز ایران قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) | اختلاف قیمت نمایندگی و بازار آزاد خودرو‌های خارجی چقدر است؟ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) | اختلاف ۳۸۰ میلیونی قیمت کارخانه و بازار آزاد تارا اتوماتیک آغاز ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت برای خودرو‌های نوشماره پژمانفر: میزان خرابی خودرو‌های داخلی تقریبا ۳ برابر سایر کشورهاست هزینه ساخت مسکن متری چند میلیون است؟ سیگنال‌های عجیب سازمان بورس به بازار سرمایه واکنش قیمت دلار به اولین مناظره کاندیدا‌ها چه خواهد بود؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) کدام دسته از کولر‌های آبی کارایی بهتری دارند؟ بازار خودرو در سراشیبی قیمت قرار گرفت (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد شیب نزولی قیمت گوشت قرمز در مشهد (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) ۱۰ نوع واریزی به حساب مالیات ندارد + جزئیات قیمت هر کیلو گوشت دام زنده در عید قربان در بازار تهران چقدر شد؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات در سومین روز تبلیغات چه بود؟ (۲۴ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۳۴۷۴
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات در سومین روز تبلیغات چه بود؟ (۲۴ خرداد ۱۴۰۳)
روز گذشته سومین روز تبلیغات نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و مصطفی پورمحمدی از قاب تلویزیون با مردم سخن گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، در بین برنامه‌های شب گذشته این سه نامزد، تنها سعید جلیلی بود که به طور مفصل‌تر راجع به اقتصاد و برنامه دولتش در این زمینه با مردم سخن گفت. زاکانی نیز اشاره‌ای کوتاه به بحث معیشت مردم داشت. مصطفی پورمحمدی نیز در اولین برنامه خود، برنامه اقتصادی دولت خود را ارائه نداد و آن را به برنامه‌های بعد موکول کرد. 

جلیلی: حاکمیت ریال باید جدی گرفته شود

سعید جلیلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: یکی از کار‌هایی که داشتیم و ده‌ها ساعت بررسی کردیم روند فرایند گردش ارز در داخل کشور بود؛ اینکه چه چیزی پیش می‌آید که بحران‌ها در بازار ارز ایجاد می‌شود و یک چیز‌های خیلی مجهولی نیست. وقتی بار‌ها و ده‌ها ساعت بررسی می‌کنیم می‌بینید که یک ایراد‌هایی وجود دارد که باید بر آنها مسلط باشید و اجازه ندهید ادامه پیدا کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مثلاً اگر صحبت می‌کنیم که بازار ارز باید سامان پیدا کند و ثبات پیدا کند لازمه آن این است که مصارف ارزی، منابع ارزی و چگونگی مصارف آن باید مشخص باشد.

وی افزود: حاکمیت ریال باید جدی گرفته شود در کشوری که بخواهد قدرت اقتصادش قوی شود باید بتواند حکمرانی لازم را داشته باشد. دولت مقتدر یعنی همین یعنی اینکه بداند این پول چیست و کجا است و در چه چرخه‌ای است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در موضوع مالیات گفت: یک نوع نگاه به مالیات این است که القا می‌کند موضوعی برای کسب درآمد است. اما مهم‌تر اینکه مالیات یک ابزار برای سیاست گذاری است. برای اینکه اولویت‌ها را جهت‌دهی و عدالت را شکل دهی کند. این مالیات است که در یک نگاه جامع برای حمایت از تولید کننده و برای مقابله با واردات غیر ضرور مالیات را ارزشمند می‌کند و لزوماً ممکن است منبع درآمد برای شما نباشد، اما بازار شما را نظم می‌دهد و به اهداف برای اقتصاد جهت می‌دهد.

مالیات اگر خوب سیاست گذاری شود فشار را از مردم کم می‌کند

وی افزود: مالیات اگر خوب سیاست گذاری شود فشار را از مردم کم می‌کند و عدالت را برقرار می‌کند. شما باید یک ساز و کار جدی داشته باشید برای اینکه کسی فرار مالیاتی نداشته باشد.

اختصاص ۳۳۰ هزار هکتار برای تامین مسکن 

جلیلی در موضوع مسکن گفت: مسکن از موضوعات اصلی کشور ما است. ما در کشورمان مشکل کمبود زمین نداریم یک سرزمین پهناور هستیم که کمبود زمین نداریم، اما مشکل انحصار زمین است.

جلیلی افزود: نزدیک ۳۳۰ هزار هکتار می‌تواند برای مسکن در نظر گرفته شود. یک فرصت خیلی خوب است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تاکید بر لزوم توجه به مسکن و تامین آن، عنوان کرد: نگاه به مسکن وقتی نتیجه می‌دهد که از آمایش سرزمینی استفاده کنیم تا مساله اشتغال هم تامین شود، چون مسکن فقط خوابگاه نیست. معماری و موضوعات فرهنگی هم در ایجاد مسکن اهمیت دارد تا محل آرامش ایجاد کنیم. باید فرد در یک دقیقه از محل سکونت به محل تفریحی برسد.

وی گفت: سهم ما از دریا باید از دو درصد به ده درصد برسد که از اقتصاد دریا بهره ببریم. سهم ما از دریا بسیار اندک است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم که در برنامه هفتم دیده شده است.

زاکانی: گوشت را درب خانه تحویل خواهیم داد!

علیرضا زاکانی در خصوص معیشت مردم گفت: گوشت ران گوسفندی را ۳۱۶ هزار تومان می‌فروشیم. ۱۲۰ تن فروش روزانه داریم در حالی که در بازار آزاد بیش از ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. نیاز مردم را با نرم‌افزار‌های موبایلی به اندازه نیاز مردم درب منزل به آنها تحویل خواهیم داد. از یک سال و نیم قبل زیر ساخت‌ها را با تفاهم‌نامه بین آقایان مخبر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه، وزیر اقتصاد و چند نفر دیگر از مقامات دولتی فراهم کردیم. این کار برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->