پسر حمید نوری به اشتباه قاضی‌زاده هاشمی واکنش نشان داد (۵ تیرماه ۱۴۰۳) واکنش هنیه به شهادت خواهرش در جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها میراحمدی: درباره ۲ مرحله‌ای شدن انتخابات صحبتی نکرده‌ام حمله پهپاد‌های انتحاری حزب الله به اهداف نظامی اسرائیل (۵ تیر ۱۴۰۳) برگزاری نشست مشورتی اعضای کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات خراسان رضوی با شهرستان‌ها (۵ تیر ۱۴۰۳) جزئیات آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم پخش زنده پنجمین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند | سرافرازی در درجه اول به مشارکت حداکثری است و در درجه دوم به انتخاب اصلح + فیلم دیدار مردم ۵ استان با رهبر انقلاب آغاز شد (۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران: راه‌حل ما، اصالت بخشیدن به صندوق و انتخابات است  استاندار خراسان رضوی از آمادگی ۱۰۰ درصدی تمامی شهرستان‌های استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه خبرداد آیا پول‌های بلوکه شده ایران در بحرین رهاسازی می‌شود؟ حماس: نتانیاهو می‌خواهد اسرای خود را بازگرداند و جنگ را ادامه دهد براساس مصوبه شورای امنیت کشور؛ تجمعات انتخاباتی تنها در فضای بسته خواهد بود تیراندازی در اوهایو آمریکا یک کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۴ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اوکراین خود درباره اهدافش تصمیم می‌گیرد شهادت ۲۱ فلسطینی در حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به غزه (۴ تیر ۱۴۰۳) گزارش کامل چهارمین مناظره انتخاباتی + فیلم (۴ تیر ۱۴۰۳) پخش زنده چهارمین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۴ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین آغاز مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در بحرین
سرخط خبرها

قاضی‌زاده هاشمی: نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه تمدنی است + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۳۶۷۶
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
قاضی‌زاده هاشمی: نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه تمدنی است + فیلم
برنامه میزگرد فرهنگی صداوسیما با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، برنامه میزگرد فرهنگی صداوسیما با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این نشست گفت: نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه تمدنی است. در فرهنگ غرب مبنا فرد است و پاسخ به خواست افراد است.

وی افزود: به همین خاطر در فرهنگ غربی انسان بسیار خودخواه می‌شود و میزان فداکاری او کم می‌شود اما فرهنگ اسلامی ایرانی یک فرهنگ جمع‌گراست.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: تبلور این فرهنگ در خانواده است. قانون اساسی هم خانواده را به عنوان زیرساخت اصلی جامعه ایرانی اسلامی ذکر کرده است به همین خاطر بنده توجه ویژه‌ای به موضوع خانواده داشتم و اسم دولت را دولت مردم و خانواده انتخاب کردم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: زنان فرصتی هستند که با کمک آن‌ها همۀ مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را می‌توانیم حل کنیم.

وی افزود: چون طراحی‌های ما کاملاً مردانه است آمدم با زنان هم مانند مردان برخورد کردیم. ما در «دولت مردم و خانواده» نظامات اجتماعی و اداری را برای زنان مجزا طراحی کردیم.

قاضی زاده تاکید کرد: عدالت اجتماعی اقتضا می‌کرد با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه ما بانوان هستند و اقتضائات روحی و روانی آنها تفاوت دارد به طور کلی نظامات اجتماعی و اداری را برای زنان مجزا تعریف کنیم. اقتضائات تعلیم و تربیت در حوزه بانوان با اقتضائات در حوزه اشتغال و غیر تفاوت دارد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما معتقدیم اداره تمام مساجد، مدرسه‌ها، امام‌زاده‌ها و کتابخانه‌های عمومی باید به دست مردم باشد. همانطور که می‌گوئیم شرکت‌های اقتصادی باید به مردم واگذار شوند، در عرصۀ فرهنگ، تعلیم و تربیت هم باید اصل مالکیت یا مدیریت بنا به اقتضاهای حقوقی و فقهی به مردم واگذار شود.

وی افزود: عملکرد وزارت فرهنگ در دولت شهید رئیسی یک عملکرد گسترده و عظیم بود اما از نظر رویکرد هنوز فاصله بسیار زیاد برای فعال کردن حلقه‌های مردمی وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: وزارت خانه‌ها درگیر حجم عظیمی از مسائل معیشتی کارمندان شده‌اند اما در حوزه سیاست‌های کلی نظام فاصله زیادی داریم.

خط مقدم خود مردم هستند کار دولت تسهیل‌گری و تنظیم گری است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: خط مقدم خود مردم هستند کار دولت تسهیل‌گری و تنظیم گری است که در این حوزه باید انجام شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: واحد خانواده و محله باید پیوند بخورند. ما در دولت مردم معتقدیم اداره همه آنها به دست مردم باشد. هیئت امنایی از مردم منطقه شکل بگیرند در راستای تعالی خانواده برنامه‌ریزی و اداره کنند.

وی افزود: در عرصه تعلیم و تربیت یا اصل مالکیت یا مدیریت بنا به اقتضایی که وجود دارد باید در اختیار مردم باشد مبتنی بر این تفکر کلان انجام شود. باید با مردمی‌سازی بخش‌های مختلف مرتبط با فرهنگ باعث یک جامعه باسعادت و کمال شویم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال حسین انتظامی یکی از کارشناسان میزگرد فرهنگی مبنی بر اینکه شایعه شده که قرار است از ادامه رقابت‌ها انصراف دهید، گفت: من جزو آدم‌های بد سابقه در انصراف هستم، یک دفعه کاندیدا بودم و سابقه روشن دارم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه عناصر خانواده در حال فداکاری برای هم هستند، افزود: عنصر کانونی فرهنگ ایرانی ایثار است ولی آدم برای هرچیزی ایثار نمی‌کند، آدم برای مکتب خود ایثار می‌کند. گاهی وظیفه در ماندن است گاهی هم در رفتن؛ نیامدم که بروم به هیچ عنوان قصد کنار کشیدن ندارم اما آماده فداکاری برای جامعه هستم.

وی افزود: یک‌بار نامزد بودم و سابقه‌ام روشن است. گاهی وظیفه در ماندن است و گاهی وظیفه در رفتن است. آمادۀ فداکاری برای مردم هستم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با سازوکارهای گام اول انقلاب ما دیگر نمی‌توانیم گام دوم انقلاب را ادامه دهیم. آغاز آن از نظام تعلیم و تربیت است. با این نظام آموزش که داریم انسان شبیه به هم تربیت می‌کند و استعداد پایه نیست.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت عمومی ما شامل این ۱۲ سال تحصیل در آموزش و پرورش نباشد. بیشترین تربیت‌پذیری فرزندان ما بین ۳ تا ۸ سالگی است که دنیا به این سمت رفته است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: کسی که بالغ می‌شود سواد داشته باشد. مهارت شغلی موثر داشته باشد که بتواند زندگی خود را تامین کند.

وی افزود: آموزش ما در دوره ۱۱ تا ۱۵ سالگی به سمت مهارت برود. بنابراین اساساً این مسیر تغییر پیدا کند که برنامه دراز مدتی را می‌طلبد. قوی‌ترین وزیر باید وزیر آموزش و پرورش باشد و بیشترین یعنی ۳۰ درصد بودجه کشور باید به آموزش و پرورش داده شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بهترین قضات برای حفظ سلامت مجازی مردم هستند و در دنیا مردم این کار را انجام می‌دهند. پدر خانواده می‌تواند کد بدهد و برخی سایت‌ها را به روی فرزندان خود ببندد.

وی افزود: نمایندگان دولت در کنترل فضای مجازی باید آزادی به مردم بر اساس نوع نیاز و سطح استفاده آنها بدهیم. در دنیا پهنای باند تولید می‌کنند. ما صنعت فضایی و مخابرات داریم و می‌توانیم به آن قله برسیم و می‌توانیم جزو تولیدکننده‌های اینترنت جهانی باشیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: دولت باید منابع در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد و این وعده بیخودی نیست. الان دانش فنی آن را داریم. سازوکارها باید اصلاح شود ما به هر حال به یک اینترنت سریع و آسان و در دسترسی نیاز داریم و ملاک ما در فضای مجازی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->