یاوه گویی ترامپ درباره ترور احتمالی خودش و ایران نشست استانداران با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در پروژه غرق کردن تونل‌های غزه کشته‌های ارتش اسراییل به ۶۸۷ نفر رسید هدیه متفاوت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مسعود پزشکیان رهبر معظم انقلاب: جریان جهانی حمایت از فلسطین متاثر از روح انقلاب اسلامی است+فیلم نخست وزیر پاکستان: تهدید‌های تروریستی از کشور‌های همسایه را تحمل نمی‌کنیم عربستان از پروژه‌های بلند پروازانه دست می‌کشد اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران را تکذیب کرد مقامات آذربایجان و رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند پوتین با اسد در کاخ کرملین دیدار کرد عملکرد جاوید رحمان به گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران واکنش وزارت خارجه به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا
سرخط خبرها

حسین انتظامی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی

  • کد خبر: ۲۳۴۳۶۷
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
حسین انتظامی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی
حسین انتظامی از فعالان رسانه‌ای و دبیر کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین انتظامی متولد دهم اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در شهر مشهد است؛ از فعالان رسانه‌ای و دبیر کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات است و سوابقی ازجمله ریاست سازمان سینمایی و سمعی‌بصری، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، ریاست هیئت‌مدیره مؤسسه همشهری، بنیان‌گذار مؤسسه مطبوعاتی جام‌جم و مدیرمسئول خبرآنلاین را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

تحصیلات

حسین انتظامی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی با گرایش صنایع پالایش از دانشگاه تهران است. انتظامی مقطع کارشناسی‌ارشد خود را در دو رشته مهندسی فرایند در دانشگاه صنعتی‌شریف و همچنین مهندسی شیمی گرایش انرژی در دانشگاه آزاد ادامه داد و پس از آن در اوایل دهه ۸۰، وی تحصیل در مقطع دکتری را در دانشگاه عالی دفاع ملی آغاز کرد و در رشته مدیریت استراتژیک از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

سوابق حسین انتظامی

فعالیت رسانه‌ای

حسین انتظامی از فعالین رسانه‌ای کشور است و علاوه بر فعالیت‌های اجرایی تالیفاتی در این زمینه داشته است. در سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را به عنوان مدیر دفتر روزنامه قدس در تهران آغاز کرده است، او بین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ به عنوان جوانترین مدیرکل حوزه فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده دار مدیریت اداره کل مطبوعات داخلی بود؛  همچنین در سال ۱۳۷۶ عهده دار ریاست ستاد جشنواره مطبوعات بوده است.

انتظامی از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۷۹ در گروه نشریات ابرار به عنوان قائم مقام و سردبیر ارشد فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۸ به عنوان رئیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد منصوب شد.

روزنامه جام جم

انتظامی را می‌توان پایه گذار و موسس روزنامه جام جم در سال ۱۳۷۹ دانست، او به عنوان مدیرعامل موسسه، مدیرمسئول و سردبیر روزنامه جام جم؛ نشریه‌های فرهنگی اجتماعی را پایه‌گذاری کرد. تاسیس اولین سایت آنلاین یک روزنامه یعنی سایت جام جم آنلاین یکی دیگر از فعالیت‌های مهم و رسانه‌ای او در طول سال‌های گذشته است.

او در فاصله سال هال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ به عنوان مدیرعامل موسسه همشهری و مدیرمسئول روزنامه فعالیت‌های مطبوعاتی خود را ادامه داد، و تاسیس سایت همشهری در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ و چاپ روزنامه همشهری عصر از اقدامات مهم او در این دوران است.

فعالیت سیاسی

انتظامی علاوه بر فعالیت‌های رسانه‌ای سابقه فعالیت سیاسی را نیز داراست، او در نیمه اول دهه ۱۳۸۰ به عنوان سخنگوی شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌کرد و ما بین سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲  ریاست شورای سیاست گذاری گروه رسانه‌ای خبر، بزرگترین بنگاه مطبوعاتی خصوصی کشور را برعهده داشت.

او از سال ۱۳۸۳ و در ۷ دوره متوالی نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات بوده است؛ فردی که با بیش از ۲۵ سال سابقه روزنامه نگاری و مدیریت مطبوعاتی، در دولت یازدهم به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شد.

اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۷ و از سوی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی ایران انتخاب شد. انتظامی در مورد این موضوع در حساب توئیتری خود نوشت: «شفافیتی که در معاونت مطبوعاتی دولت یازدهم کلید زده شد با قدرت و جامعیت بیشتری در سازمان سینمایی ادامه می‌یابد.»

او ۷ دوره متوالی را از سال ۱۳۸۳ نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت برمطبوعات کشور بود، و در دولت یازدهم حسن روحانی به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کرد. او از سال ۱۳۹۲ عضو کارگروه «تعیین مصادیق مجرمانه» قانون جرایم رایانه‌ای است، و از سال ۱۳۹۳ تا کنون دبیر کمیسیون قانون «انتشار و دسترسی آزاد بر مطبوعات» را برعهده دارد.

انتظامی در سال ۱۳۹۷ با حکم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی ایران منصوب شد.

منابع: تابناک، جماران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->