قیمت امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | میوه‌های نوبرانه چند؟ قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش قیمت در بازار طلا و سکه کسب رتبه نخست تولید زیره سبز در کشور توسط خراسان‌رضوی نرخ طلا در مشهد اعلام شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی ارزان شدند | جدول قیمت خودرو‌های خارجی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) مشاورین املاک خراسان‌رضوی زیر ذره‌بین بازرسان اصناف افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و کاهش قیمت محصولات سایپا (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) توزیع ۲۵۰ تن گوشت گرم گوساله برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد نوسان قیمت در بازار کالا‌های اساسی به حداقل رسید + جدول (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شاهد طولانی‌ترین رکود در بازار مسکن هستیم (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بازار ارز تا چه زمانی درجا خواهد زد؟ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی ۶ سال پس ممنوعیت واردات انتشار آمار مغایر بانک مرکزی و مرکز آمار درباره نرخ رشد اقتصادی! چالش‌های صنعت ساختمان در دوران رکود بازار مسکن شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور چه تغییری کرد؟ در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی مطرح شد: قرارداد کارکنان حجمی شهرداری‌ها، فعلاً مثل روال سابق خواهد بود ۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیرماه امشب واریز می‌شود (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) رئیس‌دفتر بازرسی رئیس‌جمهور به موضوع نرخ بلیت هواپیما ورود کرد قیمت امروز انواع گوشی موبایل در مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) صدور خدمات فنی‌مهندسی در سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است چرا بعضی از میوه‌های نوبرانه مشهد کیفیت ندارد؟ زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ ویژه دهک ۴ تا ۹ مشخص شد + جزئیات صفرتاصد ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت + نحوه ثبت‌نام وزیر راه: مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها هفته آینده ابلاغ می‌شود سنت دیرینه «چهارشنبه‌مثبت» در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت
سرخط خبرها

دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت

  • کد خبر: ۲۳۴۵۴۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت
مصرف‌کنندگان خودرو ترجیح می‌دهند به جای محصولات صفرکیلومتر، سراغ خودروهای دست‌دوم با قیمت مشابه بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، سورن‌پلاس و شاهین با گیربکس دستی دو محصول موجود بازار خودرو نتوانستند دل خریداران را ببرند و نتایج یک نظرسنجی نشان داده است مشتریانی که پول خرید مدل صفرکیلومتر این دو خودرو را دارند، ترجیح می‌دهند سراغ محصول دست‌دوم موجود در بازار بروند.

مدل صفرکیلومتر سورن‌پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی در بازه ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون‌تومانی قرار دارند.

بررسی قیمت‌های بازاری نشان می‌دهد متقاضیان در این بازه قیمتی برخی از محصولات مونتاژی ایران‌خودرو و سایپا را که در دوران پیش از بازگشت تحریم‌ها در خطوط تولید حاضر بودند و همچنین برخی محصولات دست‌دوم خودروسازان خصوصی را که تمرکزشان روی مونتاژ محصولات چینی است، می‌توانند خریداری کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد متقاضیان با اینکه مبلغی حول‌و‌حوش ۷۰۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومان را در حساب‌های خود ذخیره کردند، قصدی برای خرید سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی صفرکیلومتر ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ سایر خودرو‌ها به‌خصوص مدل‌های دست‌دوم که در این رده قیمتی قرار دارند و همچنان در بازار خودرو داد‌و‌ستد می‌شوند، بروند.

باوجود اینکه بخش عمده‌ای از متقاضیان دو محصول یادشده، ایران‌خودرو و سایپا را انتخاب نمی‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شاهین با گیربکس دستی در میان آن دسته از خریدارانی که قصد خرید خودروی صفر‌کیلومتر در این بازه قیمتی را دارند با اقبال بیشتری روبه‌رو شده است. داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۲۹ درصد متقاضیان خرید محصول سایپا را به خرید محصول ایران‌خودرو ترجیح می‌دهند. الباقی نیز همچنان سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) را انتخاب می‌کنند. 

مقایسه شاهین و سورن پلاس گویای این نکته است که شاهین خودرویی به‌روزتر از سورن پلاس است؛ بنابراین مصرف‌کنندگان خودرو در همین بازار محدود نیز ترجیح می‌دهند محصولی را خریداری کنند که از آپشن‌ها و همچنین پلتفرم به‌روزتری بهره می‌برد. این قبیل نظرسنجی‌ها به نوعی زنگ خطر را برای خودروسازان به صدا درمی‌آورد که باید هرچه‌زودتر با محصولات تولیدی روی پلتفرم‌های قدیمی خداحافظی کرده و یک خانه‌تکانی اساسی در سبد محصولاتی خود ایجاد کنند.

مدیران خودروساز نباید این تصور غلط را داشته باشند که چون متقاضیان ثبت‌نام‌کننده برای پژو پارس، اصرار بر تحویل این محصول دارند پس همچنان می‌توانند با همین فرمان در بازار خودرو حرکت کنند. پژو پارس بیش از دو دهه است که در خطوط تولید ایران‌خودرو حاضر است و آنچه سبب اصرار متقاضیان برای خریداری آن می‌شود فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار است؛ بنابراین خودروسازی کشور اگر محصولات به‌روزتر را طراحی و تولید نکند، نمی‌تواند در مقابل همین رقبای محدود در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد و برای فروش محصولات خود دچار چالش می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->