نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو در مسیر جهش قرار گرفت؟ بررسی قیمت آیفون‌های پرفروش در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد میادین تره‌بار مشهد، فردا (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل است تعطیلی طلافروشی‌های مشهد تا پایان هفته + علت خریدوفروش بدون واسطه دام برای عید قربان در مشهد | قیمت امروز دام زنده چقدر است؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) + مراکز مجاز ذبح بازار سهام ریخت | علت سرخ‌پوشی امروز بورس چه بود؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) برای خرید عرضه اولیه «رپویا» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) چرا طلا امروز گران شد؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | پیش‌بینی روند صعودی قیمت طلا در ایران فوق‌العاده خاص کارمندان دولت ابلاغ شد، اما تصویب طرح ساماندهی کارگران چند سال به درازا کشید! قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در محدوده ۸۲ هزار تومان کشف ۴۰۰ کیلوگرم پوشاک مستعمل (تاناکورا) در مشهد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | استخراج بیت‌کوین سودآور شد اجرای مرحله سوم کالابرگ منتفی شد؟
سرخط خبرها

دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت

  • کد خبر: ۲۳۴۵۴۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت
مصرف‌کنندگان خودرو ترجیح می‌دهند به جای محصولات صفرکیلومتر، سراغ خودروهای دست‌دوم با قیمت مشابه بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، سورن‌پلاس و شاهین با گیربکس دستی دو محصول موجود بازار خودرو نتوانستند دل خریداران را ببرند و نتایج یک نظرسنجی نشان داده است مشتریانی که پول خرید مدل صفرکیلومتر این دو خودرو را دارند، ترجیح می‌دهند سراغ محصول دست‌دوم موجود در بازار بروند.

مدل صفرکیلومتر سورن‌پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی در بازه ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون‌تومانی قرار دارند.

بررسی قیمت‌های بازاری نشان می‌دهد متقاضیان در این بازه قیمتی برخی از محصولات مونتاژی ایران‌خودرو و سایپا را که در دوران پیش از بازگشت تحریم‌ها در خطوط تولید حاضر بودند و همچنین برخی محصولات دست‌دوم خودروسازان خصوصی را که تمرکزشان روی مونتاژ محصولات چینی است، می‌توانند خریداری کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد متقاضیان با اینکه مبلغی حول‌و‌حوش ۷۰۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومان را در حساب‌های خود ذخیره کردند، قصدی برای خرید سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی صفرکیلومتر ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ سایر خودرو‌ها به‌خصوص مدل‌های دست‌دوم که در این رده قیمتی قرار دارند و همچنان در بازار خودرو داد‌و‌ستد می‌شوند، بروند.

باوجود اینکه بخش عمده‌ای از متقاضیان دو محصول یادشده، ایران‌خودرو و سایپا را انتخاب نمی‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شاهین با گیربکس دستی در میان آن دسته از خریدارانی که قصد خرید خودروی صفر‌کیلومتر در این بازه قیمتی را دارند با اقبال بیشتری روبه‌رو شده است. داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۲۹ درصد متقاضیان خرید محصول سایپا را به خرید محصول ایران‌خودرو ترجیح می‌دهند. الباقی نیز همچنان سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) را انتخاب می‌کنند. 

مقایسه شاهین و سورن پلاس گویای این نکته است که شاهین خودرویی به‌روزتر از سورن پلاس است؛ بنابراین مصرف‌کنندگان خودرو در همین بازار محدود نیز ترجیح می‌دهند محصولی را خریداری کنند که از آپشن‌ها و همچنین پلتفرم به‌روزتری بهره می‌برد. این قبیل نظرسنجی‌ها به نوعی زنگ خطر را برای خودروسازان به صدا درمی‌آورد که باید هرچه‌زودتر با محصولات تولیدی روی پلتفرم‌های قدیمی خداحافظی کرده و یک خانه‌تکانی اساسی در سبد محصولاتی خود ایجاد کنند.

مدیران خودروساز نباید این تصور غلط را داشته باشند که چون متقاضیان ثبت‌نام‌کننده برای پژو پارس، اصرار بر تحویل این محصول دارند پس همچنان می‌توانند با همین فرمان در بازار خودرو حرکت کنند. پژو پارس بیش از دو دهه است که در خطوط تولید ایران‌خودرو حاضر است و آنچه سبب اصرار متقاضیان برای خریداری آن می‌شود فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار است؛ بنابراین خودروسازی کشور اگر محصولات به‌روزتر را طراحی و تولید نکند، نمی‌تواند در مقابل همین رقبای محدود در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد و برای فروش محصولات خود دچار چالش می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->