پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳) پیش بینی بازار بورس (یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳)| بازار در فاز استراحت یا نزول؟ پرداخت ۵۵۴ میلیارد تومان سود به ۲۰۸ هزار سهام‌دار آخرین مرحله عرضه خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ به‌زودی انجام خواهد شد زنگ هشدار در بازارکار ۶ استان به صدا درآمد | وضعیت سیستان‌ و بلوچستان از همه بدتر است ۸۰ درصد تسهیلات بانک‌ها رانتی توزیع می‌شود افزایش قیمت لبنیات یا گران‌فروشی خرده‌فروشان؟ ریزش ۳۷ هزار واحدی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) ۸۹ هزار تن پیاز از اراضی کشاورزی خراسان رضوی برداشت شد ۳۹۸ هزار نفر در صف وام فرزندآوری (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) پیش‌فروش سایپا به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۳ + جدول و جزئیات خودرو‌ها انتقاد شورایی‌ها از تعطیلی‌های آلودگی هوای تهران | جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران برای تعیین نرخ عوارض و خدمات ۱۴۰۴ رشد ۱.۵ میلیونی قیمت سکه در مشهد (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های وارداتی و مونتاژی در مسیر کاهش (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) | هوندا سیتی ۹۰ میلیون تومان ریزش کرد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) | نوسان دلار در کانال ۸۳ هزار تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) | افت ۸ میلیونی شاهین رئیس سازمان برنامه و بودجه: در دهه فجر ۱۴۰۳، یک بسته معیشتی داده می‌شود تعرفه‌گذاری پلکانی، اولین گام برای بهینه‌سازی مصرف گاز قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) | قیمت طلا همچنان رکورد می‌زند نرخ مندرج در سامانه دریافت شناسه کالا و شناسه خدمت، مبنای رسیدگی به پرونده‌های مالیات بر ارزش افزوده راه قطعات کوچک سکه از دیگر قطعات سکه و طلا جدا شد (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) مدارک موردنیاز برای اثبات رابطه کاری کارگر با کارفرما کدام‌اند؟ اوراق سپرده با سود ۳۰ درصد دیگر تمدید نمی‌شود دست مردم از خرید موز کوتاه‌تر شد | قیمت امروز میوه در مشهد (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) آیا روش تعیین مزد ۱۴۰۴ کارگران تغییر می‌کند؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز (۱۳ بهمن ۱۴۰۳) | پیش‌بینی قیمت ۱۲۰ هزار دلاری بیت‌کوین کاهش نرخ سود اوراق گواهی سپرده باید حساب شده باشد ظرفیت مشهد برای تحقق اقتصاد مردمی
سرخط خبرها

دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت

  • کد خبر: ۲۳۴۵۴۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت
مصرف‌کنندگان خودرو ترجیح می‌دهند به جای محصولات صفرکیلومتر، سراغ خودروهای دست‌دوم با قیمت مشابه بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، سورن‌پلاس و شاهین با گیربکس دستی دو محصول موجود بازار خودرو نتوانستند دل خریداران را ببرند و نتایج یک نظرسنجی نشان داده است مشتریانی که پول خرید مدل صفرکیلومتر این دو خودرو را دارند، ترجیح می‌دهند سراغ محصول دست‌دوم موجود در بازار بروند.

مدل صفرکیلومتر سورن‌پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی در بازه ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون‌تومانی قرار دارند.

بررسی قیمت‌های بازاری نشان می‌دهد متقاضیان در این بازه قیمتی برخی از محصولات مونتاژی ایران‌خودرو و سایپا را که در دوران پیش از بازگشت تحریم‌ها در خطوط تولید حاضر بودند و همچنین برخی محصولات دست‌دوم خودروسازان خصوصی را که تمرکزشان روی مونتاژ محصولات چینی است، می‌توانند خریداری کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد متقاضیان با اینکه مبلغی حول‌و‌حوش ۷۰۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومان را در حساب‌های خود ذخیره کردند، قصدی برای خرید سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی صفرکیلومتر ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ سایر خودرو‌ها به‌خصوص مدل‌های دست‌دوم که در این رده قیمتی قرار دارند و همچنان در بازار خودرو داد‌و‌ستد می‌شوند، بروند.

باوجود اینکه بخش عمده‌ای از متقاضیان دو محصول یادشده، ایران‌خودرو و سایپا را انتخاب نمی‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شاهین با گیربکس دستی در میان آن دسته از خریدارانی که قصد خرید خودروی صفر‌کیلومتر در این بازه قیمتی را دارند با اقبال بیشتری روبه‌رو شده است. داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۲۹ درصد متقاضیان خرید محصول سایپا را به خرید محصول ایران‌خودرو ترجیح می‌دهند. الباقی نیز همچنان سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) را انتخاب می‌کنند. 

مقایسه شاهین و سورن پلاس گویای این نکته است که شاهین خودرویی به‌روزتر از سورن پلاس است؛ بنابراین مصرف‌کنندگان خودرو در همین بازار محدود نیز ترجیح می‌دهند محصولی را خریداری کنند که از آپشن‌ها و همچنین پلتفرم به‌روزتری بهره می‌برد. این قبیل نظرسنجی‌ها به نوعی زنگ خطر را برای خودروسازان به صدا درمی‌آورد که باید هرچه‌زودتر با محصولات تولیدی روی پلتفرم‌های قدیمی خداحافظی کرده و یک خانه‌تکانی اساسی در سبد محصولاتی خود ایجاد کنند.

مدیران خودروساز نباید این تصور غلط را داشته باشند که چون متقاضیان ثبت‌نام‌کننده برای پژو پارس، اصرار بر تحویل این محصول دارند پس همچنان می‌توانند با همین فرمان در بازار خودرو حرکت کنند. پژو پارس بیش از دو دهه است که در خطوط تولید ایران‌خودرو حاضر است و آنچه سبب اصرار متقاضیان برای خریداری آن می‌شود فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار است؛ بنابراین خودروسازی کشور اگر محصولات به‌روزتر را طراحی و تولید نکند، نمی‌تواند در مقابل همین رقبای محدود در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد و برای فروش محصولات خود دچار چالش می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->