شمش‌های استاندارد زرپاد؛ پایان چالش‌ها و نگرانی‌های طلای آبشده قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) | لاماری ایما ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان شد رشد قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) چرا قطعات خودروهای چینی گران و کمیاب است؟ امضای قرارداد اجرای آزمایشی انتقال سهمیه بنزین از کارت سوخت به حساب بانکی صاحبان خودرو آخرین قیمت گوشت و مرغ در مشهد (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) | ماهی کیلویی چند؟ آغاز هفته درختکاری با توزیع ۱۰ میلیون نهال رایگان در سراسر کشور از فردا (۱۵ اسفند ۱۴۰۳) وصول بیش از ۳۳.۵ همت از درآمد‌های عمومی خراسان رضوی تا بهمن‌ماه ۱۴۰۳ توزیع مرغ منجمد تنظیم بازار در مشهد آغاز شد (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) تعادل در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) خبر خوش برای سهام‌داران عدالت | منتظر واریز سود سهام عدالت تا پایان سال ۱۴۰۳ باشید آغاز صادرات گاز ترکمنستان به ترکیه از خاک ایران (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) آغاز فعالیت ۶ مرکز عرضه مستقیم کالا در مشهد سناریو‌های مختلف برای تعیین دستمزد ۱۴۰۴ کارگران | نتیجه بررسی‌های مزدی فردا (۱۵ اسفند ۱۴۰۳) به دولت می‌رود قیمت طلا در مشهد چقدر شد؟ (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) جزئیات بسته حمایتی از مستأجران اعلام شد (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) هیچ‌گونه افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشته‌ایم | فروش بلیت نیم‌بها در برخی روز‌ها قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) | ریزش دلار به کانال ۹۱ هزار تومان قیمت فروش نفت ایران افزایش یافت (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) گازوئیل موردنیاز ۷۰ درصد ژنراتور‌های کارخانجات مشهد از منبع قاچاق تأمین می‌شود پشت پرده پوشاک ۲۰۰ هزار تومانی چیست؟ تفاوت دستمزد کارگران دولتی و خصوصی در چیست؟ قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) اعلام شد | طلای جهانی از حرکت بازماند اختلال در سامانه گمرک علت مشکل رجیستری آیفون | مشکل در دوسه روز آینده برطرف می‌شود (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) قیمت آجیل در آستانه نوروز ۱۴۰۴ در مشهد اعلام شد | رشد ۵۵ درصدی قیمت آجیل قول تأمین اقلام مصرفی مورد نیاز مشهد و خراسان رضوی از سوی وزیر کشاورزی دستمزد کارگران باید فصلی و هر ۴ بار در سال افزایش یابد قیمت عمده‌فروشی میوه و صیفی‌جات اعلام شد (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) | کاهو و کلم در مشهد کیلویی چند؟ قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا در نیمه دوم اسفند ۱۴۰۳ به روزرسانی شد + قیمت جدید خودرو‌ها
سرخط خبرها

دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت

  • کد خبر: ۲۳۴۵۴۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت
مصرف‌کنندگان خودرو ترجیح می‌دهند به جای محصولات صفرکیلومتر، سراغ خودروهای دست‌دوم با قیمت مشابه بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، سورن‌پلاس و شاهین با گیربکس دستی دو محصول موجود بازار خودرو نتوانستند دل خریداران را ببرند و نتایج یک نظرسنجی نشان داده است مشتریانی که پول خرید مدل صفرکیلومتر این دو خودرو را دارند، ترجیح می‌دهند سراغ محصول دست‌دوم موجود در بازار بروند.

مدل صفرکیلومتر سورن‌پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی در بازه ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون‌تومانی قرار دارند.

بررسی قیمت‌های بازاری نشان می‌دهد متقاضیان در این بازه قیمتی برخی از محصولات مونتاژی ایران‌خودرو و سایپا را که در دوران پیش از بازگشت تحریم‌ها در خطوط تولید حاضر بودند و همچنین برخی محصولات دست‌دوم خودروسازان خصوصی را که تمرکزشان روی مونتاژ محصولات چینی است، می‌توانند خریداری کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد متقاضیان با اینکه مبلغی حول‌و‌حوش ۷۰۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومان را در حساب‌های خود ذخیره کردند، قصدی برای خرید سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی صفرکیلومتر ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ سایر خودرو‌ها به‌خصوص مدل‌های دست‌دوم که در این رده قیمتی قرار دارند و همچنان در بازار خودرو داد‌و‌ستد می‌شوند، بروند.

باوجود اینکه بخش عمده‌ای از متقاضیان دو محصول یادشده، ایران‌خودرو و سایپا را انتخاب نمی‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شاهین با گیربکس دستی در میان آن دسته از خریدارانی که قصد خرید خودروی صفر‌کیلومتر در این بازه قیمتی را دارند با اقبال بیشتری روبه‌رو شده است. داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۲۹ درصد متقاضیان خرید محصول سایپا را به خرید محصول ایران‌خودرو ترجیح می‌دهند. الباقی نیز همچنان سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) را انتخاب می‌کنند. 

مقایسه شاهین و سورن پلاس گویای این نکته است که شاهین خودرویی به‌روزتر از سورن پلاس است؛ بنابراین مصرف‌کنندگان خودرو در همین بازار محدود نیز ترجیح می‌دهند محصولی را خریداری کنند که از آپشن‌ها و همچنین پلتفرم به‌روزتری بهره می‌برد. این قبیل نظرسنجی‌ها به نوعی زنگ خطر را برای خودروسازان به صدا درمی‌آورد که باید هرچه‌زودتر با محصولات تولیدی روی پلتفرم‌های قدیمی خداحافظی کرده و یک خانه‌تکانی اساسی در سبد محصولاتی خود ایجاد کنند.

مدیران خودروساز نباید این تصور غلط را داشته باشند که چون متقاضیان ثبت‌نام‌کننده برای پژو پارس، اصرار بر تحویل این محصول دارند پس همچنان می‌توانند با همین فرمان در بازار خودرو حرکت کنند. پژو پارس بیش از دو دهه است که در خطوط تولید ایران‌خودرو حاضر است و آنچه سبب اصرار متقاضیان برای خریداری آن می‌شود فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار است؛ بنابراین خودروسازی کشور اگر محصولات به‌روزتر را طراحی و تولید نکند، نمی‌تواند در مقابل همین رقبای محدود در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد و برای فروش محصولات خود دچار چالش می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->