ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، میدان استقلال و میدان قائم(عج) مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) مقدار نیاز روزانه به پروتئین در سنین مختلف چقدر است؟ نجات معجزه‌آسای جان بیمار دچار «پارگی آنوریسم شریان طحالی» در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) تایباد دستور رئیس قوه‌قضائیه برای تسریع در عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرای طرح شناسایی ناهنجاری‌های عضلانی‌اسکلتی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان در مشهد بانوی مرگ مغزی در مشهد به دو بیمار زندگی دوباره بخشید (۳ تیر ۱۴۰۳) محل توزیع پودر کاهنده قندخون در یکی از محلات مشهد با دستور قضایی پلمب شد راه‌اندازی سامانه «سپید» در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر مشهد هر نوع حیوان گزیدگی باید تحت بررسی پزشکی قرار گیرد  در انتظار پایان بی قراری | سرنوشت نامعلوم دختر نوجوانی که مادرش به‌خاطر بدهی ۲۰۰ میلیون‌تومانی، در حبس است برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازداشت ۷ متهم در خصوص گروگان‌گیری ۱۴ میلیاردتومانی | آدم‌ربایان جسد مقتول را مثله کردند!
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی در مسیر تبدیل‌‌شدن به قطب تجهیزات پزشکی

  • کد خبر: ۲۳۴۷۸۹
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
خراسان‌رضوی در مسیر تبدیل‌‌شدن به قطب تجهیزات پزشکی
رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی اعلام کرد: اولین پردیس سلامت ثامن کشور در خراسان‌رضوی ایجاد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «۹۹‌درصد از دارو‌های مورد‌نیاز کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شوند.» این اظهار‌نظر مربوط به بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، است. حال در‌همین‌راستا، رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی معتقد است در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی ظرفیت خوبی در استان داریم و می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت، استان را به قطب تجهیزات پزشکی کشور تبدیل کنیم.

علی اسماعیلی در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری تصمیم گرفته است که با استفاده از این ظرفیت، استان را به قطب تجهیزات پزشکی کشور بدل کند، اظهار کرد: اکنون به‌دنبال حمایت‌هایی هستیم تا بتوانیم برخی آزمایشگاه‎های مرجع را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک ایجاد کنیم.

وی ایجاد این آزمایشگاه‌ها را در راستای تبدیل خراسان‌رضوی به قطب تجهیزات پزشکی دانست و ادامه داد: برای افزایش کیفیت محصولات و اینکه زمینه صادرات برای این شرکت‌ها فراهم شود، به این آزمایشگاه‌ها نیاز داریم.

وی در پاسخ به اینکه چه چیزی موجب شده است تا‌به‌حال این آزمایشگاه‌ها ساخته شوند و به‌کار گرفته نشوند، افزود: در‌این‌باره ظرفیت‌های قانونی وجود دارد که استان می‌تواند از این اقدام حمایت کند. به‌طور‌نمونه اکنون می‌توانیم با استفاده از اعتبار مالیاتی، آزمایشگاه‌های تخصصی ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه برای ایجاد آزمایشگاه‌های بیشتر به اعتباری از سوی دولت نیاز نیست و فقط پشتوانه دولتی لازم است. 

رئیس پارک علم‌و‌فناوری خراسان‌رضوی درباره تعداد آزمایشگاه‌های مرجع موردنیاز در استان، بیان کرد: این تعداد بستگی به شرکت‌های موردنظر دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که به چهار یا پنج آزمایشگاه نیاز داریم. حال اگر بتوانیم با ایجاد هم‌افزایی در استان، آزمایشگاه‌های مرجع را در پارک علم و فناوری مستقر کنیم، قطب تجهیزات پزشکی کشور خواهیم شد و ممکن است مواردی از کشور نیز به اینجا ارجاع داده شوند؛ بنابراین همین مسئله موجب می‌شود که شرکت‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی خوب رشد کنند.

فعالیت ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی با اشاره به فعالیت هشتصد شرکت دانش‌بنیان در خراسان‌رضوی، بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه پارک علم و فناوری انجام شده است که یکی از آنها ایجاد اولین پردیس سلامت ثامن کشور در خراسان‌رضوی بود که با مشارکت داروسازی ثامن انجام شد و اکنون این شرکت در حال کار بر روی محصولات جدید، از جمله قطره چشمی است.

وی اضافه کرد: شرکت داروسازی هشتم در مشهد نیز تنها تولیدکننده دارو‌های فاکتور ۸ است که برای بیماری‌هایی از جمله هموفیلی استفاده می‌شود. به غیر از این موارد، چند‌مجموعه دیگر نیز در استان داریم که فعالیت‌های بسیار‌خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی انجام داده‌اند و در محل پارک علم و فناوری مستقرند.

معضلات دریافت برخی گواهی‌ها

«فرایند دریافت برخی گواهی‌ها و آزمایش‌ها» موضوعی است که به‌زعم اسماعیلی یکی دیگر از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان است. او ادامه داد: شرکت‌ها در این زمینه مشکلات خاص خود را دارند و البته درک می‌کنیم که این مقوله با سلامت مردم در ارتباط است و به‌خصوص در حوزه محصولات دارویی، محدودیت‌های خاصی وجود دارد؛ اما باید به این نیز فکر شود که چطور می‌توان این روند را برای شرکت‌های فناور تسهیل کرد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->