توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت در مشهد در دستور کار قرار گرفته است ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، میدان استقلال و میدان قائم(عج) مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) مقدار نیاز روزانه به پروتئین در سنین مختلف چقدر است؟ نجات معجزه‌آسای جان بیمار دچار «پارگی آنوریسم شریان طحالی» در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) تایباد دستور رئیس قوه‌قضائیه برای تسریع در عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرای طرح شناسایی ناهنجاری‌های عضلانی‌اسکلتی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان در مشهد بانوی مرگ مغزی در مشهد به دو بیمار زندگی دوباره بخشید (۳ تیر ۱۴۰۳) محل توزیع پودر کاهنده قندخون در یکی از محلات مشهد با دستور قضایی پلمب شد راه‌اندازی سامانه «سپید» در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر مشهد هر نوع حیوان گزیدگی باید تحت بررسی پزشکی قرار گیرد  در انتظار پایان بی قراری | سرنوشت نامعلوم دختر نوجوانی که مادرش به‌خاطر بدهی ۲۰۰ میلیون‌تومانی، در حبس است برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۳۴۸۱۴
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد
بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی، امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی، امروز با حضور جمعی از مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش، مدیران و مسئولان استان خراسان‌رضوی و خیران مدرسه‌ساز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، غلامعلی رأفتی، رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی، گزارشی از فعالیت‌های خیران در ساخت مدارس سطح استان ارائه کرد.

در ادامه این مراسم، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز به بیان نکاتی درباره تأثیرات و نقش مهم خیران در تأمین کمبود مدارس در کشور پرداخت.

عقب‌ماندگی و کمبود جدی استان خراسان‌رضوی در ساخت مدرسه

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی نیز در سخنانی کوتاه، به عقب‌ماندگی جدی استان در ساخت مدرسه اشاره کرد و گفت: به همین منظور، ساخت ۵ هزار کلاس درس در دستورکار قرار گرفته است.

وی با تقدیر از خیران در ساخت مدارس خاطرنشان کرد: حضور و پشتیبانی خیران در میدان، علاوه بر اثرات مادی و اعتباری، تأثیرات معنوی بسیاری دارد که در استان محقق می‌شود.

نظری در حاشیه این مراسم نیز خاطرنشان کرد: به ساخت حدود ۱۲ هزار کلاس درس نیاز داریم تا به میانگین سرانه آموزشی کشور برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴ هزار کلاس درس در مدت ۳ سال گذشته ساخته شده است و ساخت ۵ هزار کلاس نیز در دستور‌کار ساخت توسط خیران و سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته و در صورت اجرای آن، گام اصلی در این مسیر برداشته شده است.

نظری افزود: بخش دولتی نیز در این زمینه از طریق سازمان نوسازی مشارکت خواهد کرد که اعتبار لازم از محل مولدسازی تأمین خواهد شد.

بودجه مدرسه‌سازی در دولت شهید رئیسی معادل بودجه ۸ تا ۱۰ سال قبل از آن بود

محسن زنگنه، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی نیز در این مراسم گفت: شهید رئیسی نصاب خدمت را در کشور شکست. فقط در موضوع مدرسه‌سازی، بودجه‌های اختصاص‌یافته طی ۳ سال گذشته معادل حدود ۸ تا ۱۰ سال قبل از آن بود.

وی افزود: اهتمام ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی و حوزه خیران در دولت شهید رئیسی، کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر بود.

زنگنه با اشاره به برخی اقدامات در راستای تسهیل فعالیت‌های خیران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم مصوب شده است همه پروژه‌هایی که خیران ۵۰ درصد آن را ساخته باشند، در مورد ۵۰ درصد باقی‌مانده، اگر همان خیر یا خیران دیگر نسبت به ساخت آن اقدام کنند، این هزینه به عنوان اعتبار و دیون مالیاتی خیران در نظر گرفته می‌شود. به این معنی که مالیاتی که قرار است به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود، به حساب سازمان نوسازی مدارس واریز می‌شود و این مبلغ به شرط اتمام پروژه، به عنوان دیون مالیاتی لحاظ خواهد شد.  این اتفاق مهمی است که منابع مالیاتی کشور به صورت مستقیم در محل خود مصرف می‌شود.

بخش پایانی این مراسم، به سخنان وزیر آموزش‌وپرورش و تقدیر از برخی فعالان و خیران در امر مدرسه‌سازی اختصاص پیدا کرد.

گفتنی است در زمان برگزاری جلسه نیز برخی از خیران نسبت به پذیرش پروژه‌های جدید مدرسه‌سازی و کمک به دانشگاه فرهنگیان، اعلام آمادگی کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->