لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم ترفندهای شستشوی خودرو با کمترین آب و صرف زمان محدود یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار راه‌اندازی «دادگاه صلح» در خراسان رضوی پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها (۷ تیر ۱۴۰۳) اجرای نظم و عدالت بدون همکاری دو نهاد وکالت و قضاوت قابل‌تصور نیست هم گرم‌‎تر، هم غبارآلودتر | آسیب تغییرات اقلیمی برای آب و هوای مشهد بررسی شگردهای تکراری ساقان و کلاهبرداران اگر خیلی شیفته برند و قیمت هستید، شاید چندان از این مطلب خوشتان نیاید خانه‌داری، خانه‌نشینی نیست آیا وزن و شاخص توده بدنی معیار درستی در سلامتی است؟ پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با رژیم غذایی پرفیبر
سرخط خبرها

عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد

  • کد خبر: ۲۳۵۱۵۵
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد
استاد پیشکسوت جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل نادر خارج‌کردن جسم خارجی از مغز که در حالت معمول ۶ ساعت زمان نیاز دارد، طی یک ساعت در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد فرجی‌راد که انجام این عمل جراحی را در بیمارستان رضوی مشهد بر عهده داشته است، روز شنبه در این خصوص افزود: عمل یادشده بر روی یکی از ماموران نیروی انتظامی که در حین انجام وظیفه و درگیری در ماموریت، ساچمه گلوله به چشمش اصابت کرده بود و علاوه بر آسیب چشمی، ساچمه به مغزش وارد شده بود، در اواخر خرداد ۱۴۰۳ انجام شد.

وی ادامه داد: این ساچمه گلوله گویا از فاصله دور شلیک شده و در عمق مغز متوقف شده بود، اما ازآنجاکه وزن آن سنگین بود و بافت مغز نیز نرم است، امکان جابه‌جایی در مغز را داشت و ممکن بود وقتی بیمار به پشت یا پهلو می‌خوابد در مغز جابه‌جا و به مجاری داخل بطن وارد شود یا مجرای عبور آب را بگیرد.

استاد پیشکسوت جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چون بیمار علائم خاصی نداشت، کار تیم پزشکی سخت‌تر بود و در حین جراحی و جست‌وجوی این جسم خارجی بسیار ریز در مغز بیمار، ممکن بود به او آسیب‌های دیگری نیز وارد و در اصطلاح علامت‌دار شود، یعنی ممکن بود یک سمت بدن بیمار فلج و مرکز بینایی او تخریب یا یک چشمش کور شود.

فرجی‌راد افزود: خارج‌کردن جسم خارجی از مغز بسیار مشکل است؛ زیرا مغز، حفره یا عضوی نیست که بتوان به‌آسانی آن را گشت و باید بسیار دقیق با مقیاس‌های سه‌بعدی آن را اندازه گرفت و پس از تعیین محل، جسم را از ناحیه مدنظر مغز، بدون آسیب خارج کرد.

وی اضافه کرد: خارج‌کردن چنین جسم خارجی با یک برش در بافت بدن برای مشاهده بافت‌های داخلی و انجام عمل جراحی بسیار کوچک که جای آن معلوم نیست و از طرف دیگر، بیمار علائم جدیدی پیدا نکرده است یکی از شاهکار‌های جراحی مغز و اعصاب محسوب می‌شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->