آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم ترفندهای شستشوی خودرو با کمترین آب و صرف زمان محدود یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار راه‌اندازی «دادگاه صلح» در خراسان رضوی
سرخط خبرها

توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت در مشهد در دستور کار قرار گرفته است

  • کد خبر: ۲۳۵۲۲۲
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت در مشهد در دستور کار قرار گرفته است
معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت با همکاری دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور در دستور کار قرار گرفته و در یک نمونه آن از رشد چندبرابری گردشگران سلامت را در پایتخت معنوی ایران داشتیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: با گذشت یک سال از زمان تشکیل معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاهد آن هستیم که کار‌های بسیارخوبی در این حوزه با حمایت مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ریاست، اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات امناء این دانشگاه صورت پذیرفته، معاونتی که هشتمین معاونت شکل گرفته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و ما همواره این موضوع را به جهت همجواری با امام هشتم (ع) به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: در طی یک سال اخیر توانستیم به اهداف از پیش تعیین شده در حوزه معاونت بین‌الملل با همکاری رئیس و تمامی دانشگاه علوم زشکی مشهد مشهد و همچنین اداره کل امور بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دست یابیم و خوشبختانه در خروجی فعالیت یک ساله‌مان دستاورد‌های کار‌های بسیارخوب انجام شده به‌خوبی قابل مشاهده بوده، عملکردی که بسیار فراتر از حد انتظار و برنامه‌ریزی صورت گرفته، آن هم در شروع کار یک معاونت جدید بوده است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طول یک سال اخیر توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت را با همکاری دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: این تعاملات با تمامی کشور‌های منطقه و در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، دانشجویی، گردشگری سلامت و ... بوده است.

بدیعی اضافه کرد: همچنین در بحث تعاملات بین‌المللی هم ارتباط بسیارخوبی با خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت و در راستای معرفی نظام سلامت و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بین‌الملل، توسعه خدمات و فعالیت‌های حوزه بین‌الملل و نیز تآمین تجهیزات و مواد اولیه موردنیاز حوزه سلامت برقرار شده است که خبر‌های خوش آن به‌زودی و در آینده‌ای نزدیک به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی در حوزه سلامت برای اولین بار همکاری مشترکی با کشور دوست، همسایه و همزبان ترکمنستان داشتیم، بیان کرد: در سفری به ترکمنستان داشتیم زمینه حضور راحت و بی‌واسطه گردشگران سلامت ترکمنستانی در مشهد فراهم شد و آمار‌های ثبت شده حاکی از رشد چندبرابری این گروه از بیماران در پایتخت معنوی ایران دارد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در طی این مدت ارتباطات بسیارخوبی هم با کشور‌های تاجیکستان، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشور‌های همسایه و منطقه و در موضوعات دانشجوی بین‌الملل و گردشگر سلامت داشته‌ایم و این آمادگی را داریم تا که در خصوص با کشور‌های مختلف دنیا تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین منعقد نماییم.

بدیعی افزود: در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات بین‌المللی حوزه سلامت (سامانه بین‌المللی سلامت ایران) در اوایل سال جاری فعال شده و در این خصوص مشهد که بیشترین میزان گردشگر سلامت کشور را دارد به عنوان شهر پایلوت این برنامه انتخاب شده است و ان‌شاالله در آینده نیز این سامانه در تمامی نقاط کشور فعال خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه مهم دیگرمان در خصوص تجمیع اطلاعات گردشگران سلامت بوده است، گفت: در این حوزه اجرای یک برنامه استراتژیک در دستور کار قرار گرفته که فعالیت آن به زودی آغاز خواهد شد و در این خصوص سامانه‌ای هم طراحی شده که در آینده‌ای نزدیک از آن رونمایی خواهد شد؛ همچنین نرم‌افراز داده‌های نظام سلامت در حوزه بین‌الملل هم در حال تدوین و آماده‌سازی است و ان‌شاالله با فعالیت این نرم‌افزار شاهد ثبت اطلاعات و داده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->