کودک مانند شاعر، ابزار خویشتن است | نگاهی به کتاب «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» اثر ادیت کاب برنامه تلویزیونی؛ سیمای انتخابات راوی حماسه حضور در روز انتخاب + جزئیات ساز «قاصدک» | نگاهی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی در پردیس تئاتر اردیبهشت مشهد حکایت نامزد انتخابات و پس گردنی انتقامی ما همه از این شیرینی حق داریم ساعت گران‌قیمت بهرنگ علوی در «جوکر ۲» + عکس زمان پخش و تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۳) کدام فیلم‌های سینمایی با موضوع انتخابات ساخته شده است؟ فلسفه، در جستار و داستان و رمان | معرفی سه کتاب تازه از نشر «خوب» «ناخن‌ها» فیلم اختتامیه جشنواره کارلووی واری شد درباره کتاب «کودک دریا» و درسی که به آدم بزرگ‌ها می‌دهد فیلم‌های سینمایی آخر هفته (۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش «جمشید هاشم‌پور» در بستر بیماری + عکس زمان پخش و تکرار سریال شب دهم در ایام محرم پخش مجموعه مستند «مهمان علی» از شبکه‌های سیما برادران «فرار از زندان» با سریال «بازگرداندن» روی آنتن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ شرکت‌کنندکان خانم فصل ۲ «جوکر ۲» احسان علیخانی چه کسانی هستند؟ نویسنده کتاب «اینجا جای خوابیدن نیست»: نویسنده اگر معترض نباشد نمی‌تواند داستان زیبا خلق کند
سرخط خبرها

جزئیات فروش سینما‌های خراسان رضوی در خرداد ماه ۱۴۰۳+اینفوگرافی

  • کد خبر: ۲۳۵۲۳۴
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
جزئیات فروش سینما‌های خراسان رضوی در خرداد ماه ۱۴۰۳+اینفوگرافی
سینما‌های استان خراسان رضوی که در فروردین و اردیبهشت امسال روند فروش روبه رشدی را پشت سر گذاشتند، در خردادماه با کاهش فروش روبه رو شدند. براساس آمار سایت سمفا، در سومین ماه فصل بهار سینما‌های استان با همراه کردن ۲۹۲ هزارو ۵۶۰ مخاطب به فروش ۱۶ میلیارد و ۴۳۱ میلیون  و ۳۶۷ هزار تومانی دست پیدا کردند که حدود ۳ میلیارد تومان از فروش اردیبهشت ماه کمتر است.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛  علت اصلی این کاهش فروش را می‌توانیم تعطیلی پنج روزه سینما‌های استان به دلیل شهادت آیت ا... سید ابراهیم رئیسی و همرا‌ها نش و همچنین تعطیلی سینما‌ها در ایام شهادت امام محمدتقی (ع)، امام باقر (ع) و سالروز رحلت امام خمینی (ره) بدانیم. از دیگر اتفاقات مهم سینما‌ها در ماه خرداد، اضافه شدن دو فیلم کمدی پرفروش «تگزاس ۳» و «خجالت نکش ۲» به جمع آثار روی پرده بود. 

این دو اثر توانستند با قرارگرفتن در رتبه‌های اول و دوم جدول فروش خرداد، سقوط دوپله‌ای فیلم‌های «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» را که در اردیبهشت رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود کرده بودند، رقم بزنند. ما در ادامه فروش هرکدام از آثار روی پرده در سینما‌های استان را به صورت جزئی‌تر بررسی کرده ایم.

تکرار موفقیت پژمان جمشیدی در گیشه

فیلم کمدی «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی که از ۸ خرداد در سینما‌های استان روی پرده رفت، در نخستین ماه اکرانش توانست با همراه کردن حدود ۱۶۶ هزار مخاطب، فروشی ۹ میلیارد تومانی را برای خودش ثبت کند. درواقع این میزان فروش بیش از نصف فروش کل سینما‌های استان است.

این فیلم که در پایان خرداد با اختلاف فروش زیاد با سایر آثار روی پرده در صدر جدول قرار گرفته، از حضور پژمان جمشیدی و سام درخشانی، دو ستاره آثار کمدی چندسال گذشته، بهره گرفته است. دو هنرمندی که تا امروز کنارهم قرارگرفتنشان در هر فیلمی تضمینی برای فروش آن اثر بوده است. این دو، پیش از این هم در «تگزاس ۱» و «تگزاس ۲» که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ روی پرده رفته و با استقبال خیلی خوبی هم روبه رو شده بودند، حضور داشتند.

استقبال از قسمت دوم «خجالت نکش»

رضا مقصودی قسمت اول فیلم سینمایی «خجالت نکش» را سال ۱۳۹۶ و با محوریت داستان زندگی زن و شوهری که با وجود داشتن پسر و عروس، در میان سالی بچه دار می‌شوند، تولید کرد. فیلمی که در زمان اکرانش در سینما‌ها نتوانست موفقیت چندانی کسب کند، ولی زمانی که در شبکه نمایش خانگی توزیع و در تلویزیون پخش شد، به اثری محبوب در میان مخاطبان تبدیل شد.

ازاین رو نیز مقصودی ترغیب شد تا بعد از هفت سال به سراغ ساخت «خجالت نکش ۲؛ جدایی قنبر از صنم» با حضور دو بازیگر اصلی فیلم یعنی شبنم مقدمی و احمد مهران فر برود. «خجالت نکش ۲» برخلاف قسمت اولش تا اینجا با استقبال خوبی در سینما‌های استان روبه رو شده و در رتبه دوم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم که از ۱۶ خرداد روی پرده سینما‌ها رفته، بیش از ۲ میلیارد تومان در استان فروش داشته است.

سقوط ۷ میلیارد تومانی «مست عشق»

فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و با بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که در نخستین ماه اکرانش توانسته بود با فروش ۸ میلیارد تومانی در سینما‌های استان، فیلم‌های کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» را پشت سر بگذارد و صدرنشین جدول فروش اردیبهشت شود، در ماه خرداد با کاهش فروش ۷ میلیارد تومانی روبه رو شد و به جایگاه سوم جدول سقوط کرد. به این ترتیب، جدول فروش سینما‌های استان بعد از مدت‌ها فقط شاهد یک ماه صدرنشینی فیلم غیرکمدی بود و خیلی زود سلطه کمدی‌ها بار دیگر آغاز شد.

ادامه استقبال از فیلم جواد عزتی

فیلم کمدی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی چهارمین فیلم پرفروش فعلی سینماهاست. این فیلم گرچه از دو فیلم کمدی «تگزاس ۳» و «خجالت نکش ۲» تا حد زیادی عقب افتاده است، باتوجه به گذشت بیش از سه ماه از آغاز اکرانش همچنان فروش قابل توجهی دارد. این فیلم با بازی جواد عزتی و الناز حبیبی که از آثار نوروزی سینما‌ها محسوب می‌شود، تا اینجا عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینما‌ها از آغاز سال ۱۴۰۳ را از آن خود کرده است.

رتبه پنجم برای «سال گربه»

«سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی زاده از ۲۲ فروردین درحالی روی پرده سینما‌ها رفت که بسیاری فکر می‌کردند این فیلم می‌تواند رقیب مهمی برای «تمساح خونی» باشد، ولی این اتفاق رخ نداد و «سال گربه» با بازی بهرام افشاری و سارا بهرامی از همان ابتدا در گیشه شکست خورد. این فیلم کمدی در آخرین ماه فصل بهار هم با فروش حدود ۹۰۰ میلیون تومان در رتبه‌ای بهتر از پنجم جای نگرفت.

غیر کمدی‌ها در رتبه‌های ششم تا هشتم

در رتبه‌های ششم، هفتم و هشتم جدول فروش سه فیلم غیرکمدی قرار گرفته اند. فیلم «بی بدن» ساخته مرتضی علیزاده، سینماگر مشهدی که ماه اردیبهشت در رتبه چهارم جدول فروش قرار داشت، با دو پله سقوط در رتبه ششم قرار گرفته است. این فیلم که به یکی از پرونده‌های جنایی مهم چند سال گذشته می‌پردازد، در سومین ماه اکرانش با همراه کردن ۶ هزارو ۴۰۲ مخاطب به فروش ۳۶۱ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

در رتبه هفتم جدول فروش، فیلم «عطرآلود» ساخته هادی مقدم دوست قرار گرفته است؛ فیلمی که از ۱۶ خرداد روی پرده سینما‌ها رفته و در همین مدت فروش ۲۵۵ میلیون تومانی را برای خود ثبت کرده است. 

ازاین رو می‌توان امیدوار بود «عطرآلود» که از آثار راه یافته به چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر بود، در ماه آینده به فروش قابل قبول تری دست پیدا کند. رتبه هشتم جدول فروش خرداد را هم فیلم «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری از آن خود کرده است. این فیلم که به بخشی از زندگی شهید شیرودی می‌پردازد، فروشش در ماه خرداد نسبت به ماه اردیبهشت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان افت کرده است.

شکست «قلهک» و شروع آرام «آبی روشن»

فیلم «قلهک» به کارگردانی مصطفی شایسته که در آخرین روز‌های اردیبهشت روی پرده رفت، ضعیف‌ترین فیلم کمدی درحال اکران در سینما‌ها از لحاظ فروش و جذب مخاطب محسوب می‌شود. تعداد مخاطبان این فیلم در خردادماه به ۳ هزار نفر هم نمی‌رسد که یکی از علت‌های این اتفاق را می‌توان ترکیب ضعیف گروه بازیگرانش دانست. «قلهک» در پایان خرداد در رتبه نهم جدول فروش قرار گرفت. 

فیلم «ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» ساخته سیدعلی موسوی نژاد، سینماگر خراسانی، هم با شروع اکران آنلاینش با افت فروش در سینما‌ها روبه رو شد و در رتبه دهم جدول فروش خرداد جای گرفت. فیلم تازه اکران شده «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و با بازی مهران احمدی که اثری رضوی است، به فروش ۵۲ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

 این فیلم که از ۲۳ خردادماه روی پرده سینما رفته است، در رتبه یازدهم جدول فروش قرار دارد. رتبه‌های بعدی جدول هم به ترتیب به «آپاراتچی»، «نیلگون»، «کوچه ژاپنی ها»، «تاوان» و «نوروز» رسیده است. «کوچه ژاپنی ها» هم زمان با «آبی روشن» در سینما‌ها اکران شده، اما در این مدت فقط ۲۹ مخاطب را با خود همراه کرده است.

کمدی‌ها صدر جدول را پس گرفتند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->