ثبت رایگان مبایعه‌نامه فروش ملک در سامانه خودنویس قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان قدس؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود
سرخط خبرها

تجربه دلار پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره‌های گذشته چه بود؟

  • کد خبر: ۲۳۵۸۷۶
  • ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
تجربه دلار پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره‌های گذشته چه بود؟
طبق بررسی‌ها از قیمت دلار، یک هفته بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که بسته به شرایط و آن فضایی که وجود دارد قیمت دلار رفتار متفاوتی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته قیمت دلار و طلا از محدوده مقاومتی عقب نشستند، اما سکه درجا زد. بازار طلا و ارز که از ابتدای هفته بر مدار صعود بودند در روز چهارشنبه ترمز افزایش کشیده شد.

قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شروع به کار کرد و از ابتدا میل به کاهش نشان داد. بازار ارز هرات بعد از بازگشایی قیمت درهم و روند نزولی‌اش، با کاهش ۶۰۰ تومانی در نیمه اول تا کف کانال ۶۰ هزار پایین رفت. در ادامه و در نیمه دوم قیمت دلار هرات از کف برگشت خورد و در ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خودش پایان داد.

تحلیلگران می‌گفتند قیمت دلار هرات به زیر نقطه تصمیم‌گیری رفت، اما دوام نیاورد و برگشت. همان‌طورکه در کف بازار دوشنبه اشاره شد، تحلیلگران نرخ ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان را نقطه تصمیم‌گیری دلار می‌دانستند که اگر در روز چهارشنبه زیر این سطح تثبیت روزانه می‌داد، می‌توانست به سمت نزول برود، اما این اتفاق نیفتاد و در نیمه دوم قیمت به این سطح برگشت.

قیمت درهم امارات در ۱۶ هزار و ۵۶۰ تومان بازگشایی کرد و تا ۱۶ هزار و ۴۶۰ تومان پایین رفت. اما در نیمه دوم قیمت درهم از این سطح برگشت و در ۱۶ هزار و ۴۹۰ تومان بسته شد.

قیمت تتر که در روز دوشنبه به کانال ۶۱ هزار تومان رفته بود با کاهش از این کانال فاصله گرفت. در روز دوشنبه اشاره شد تتر درحال تشکیل الگوی سر و شانه است و با تکمیل این الگو قیمت کاهش بیشتری داشت و به ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه، اما در روز چهارشنبه در ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درجا زد. قیمت طلای آب‌شده که در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالا رفته بود، روز چهارشنبه را با گپ منفی در کانال ۱۴ میلیون شروع کرد. قیمت طلای آب‌شده در نهایت در ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بسته شد. حباب طلای آب‌شده هم با رشد به ۱.۸ درصد رسید که از ۱۶ فروردین بی‌سابقه بوده است.

در سمت رسمی بازار با این حال که قیمت دلار اسکناس و حواله در مرکز مبادله نوسانی نداشت و ثابت بود، اما قیمت میانگین موزون دلار در سایت بانک مرکزی با افزایش ۴۰۰ تومانی به ۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

در بورس هم شاهد ورود پول به صندوق طلا، درآمد ثابت و خود بازار سهام بودیم. طی دو روز معاملاتی گذشته شاهد ورود پول به بورس بودیم که جالب توجه است. این درحالی بوده که از ۸ اردیبهشت هیچ دو روز پیاپی ورود پول به بازار سهام نداشتیم. با این حال که در صندوق‌های طلا شاهد ورود پول بودیم، اما در روز چهارشنبه نسبت به دو روز معاملاتی گذشته کاهش داشته است.

با این حال که تحلیلگران تکنیکال مدعی‌اند بازار ارز نسبت به هفته قبل بیش از ۱۵۰۰ تومان رشد داشت و باید اصلاح می‌داد، اما گروهی از فعالان بازار معتقدند قیمت‌ها در روز چهارشنبه با جو دو خبر پایین آمد. خبر اول ویدئویی بود که از روز سه‌‌شنبه در بازار است و دست‌به‌دست می‌شد. در این ویدئو، ترامپ درمورد توافق با جمهوری اسلامی حرف می‌زند که به مذاق بازار خوش آمد.

اما معامله‌گران مدعی‌اند این ویدئو برای سال ۹۶ است و نشر آن در زمان افزایش دلار، خبرسازی است. در کنار این یک خبر هم در بازار بود که بازارساز از سه‌شنبه آغاز به تزریق بی‌سابقه ۲۰۰ میلیون درهمی کرده و تا ۱۰ روز ادامه دارد. البته این خبر تازه‌ای نیست و هر روز خبر از تزریق سنگین در درهم، تتر و دلار سلیمانیه و دلار هرات به بازار می‌آید.

همچنان وعده‌های نامزد‌های انتخاباتی در بازار مورد توجه است. در روز چهارشنبه آقای قالیباف گفته مردم این بار اجازه نمی‌دهند آب خوردنمان را به برجام گره بزنند. این درحالیست که نماینده ایران در سازمان ملل گفته برجام هیچ جایگزینی ندارد و احیای برجام به‌نفع همه اعضاست. سوال معامله‌گران این بود که در دولت سیزدهم آیا آب خوردنمان به برجام گره خورده بود؟

در روز چهارشنبه، پیامک تبلیغاتی زاکانی هم در بازار مورد توجه بود. در ابتدای این پیامک به یارانه ۴۵ هزار تومانی دوره احمدی‌نژاد اشاره شده که بی‌ارزش شده و در ادامه نوشته یارانه انرژی بر پایه طلا حق شماست؛ با یارانه طلایی، هر ایرانی مصون از تورم، معادل ۶ گرم طلا یارانه انرژی خواهد داشت. معامله‌گران بیشتر این وعده را شوخی قلمداد می‌کردند و زیاد درباره‌اش جدی نبودند و می‌گفتند کنتور که نمی‌اندازد، وعده بدهید. فقط آن تورم را چه کسی ایجاد می‌کند مهم است.

صحبت امیرحسین ثابتی، چهره نزدیک به جلیلی، درمورد فیلترینگ هم در بازار دست‌به‌دست می‌شد. ثابتی که نماینده مجلس هم هست، گفته باید طوری فیلتر کرد که هیچ‌کس دیگر نتواند وارد آن [سایت یا شبکه اجتماعی] شود.

در برخی کانال‌های تحلیلی نوشته شده قیمت‌ها بعد از انتخابات نوسانی می‌شوند، اما در مقابل هستند کسانی که معتقدند اینکه بازار بعد از انتخابات چه می‌شود بسته به این است که چه کسی پیروز میدان شود.

طبق بررسی‌ها از قیمت دلار، یک هفته بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که بسته به شرایط و آن فضایی که وجود دارد قیمت دلار رفتار متفاوتی داشته است. به این دلیل یک دهه بررسی شده که آمار بیشتر از این در دسترس نداشتیم.

در سال ۱۴۰۰ یک هفته بعد از سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قیمت دلار نزدیک به هزار تومان بالا رفته و بعد از آن قیمت دلار با کانال ۲۲ هزار تومان خداحافظی کرد.

یک هفته بعد از دوازدهمین دوره یعنی در سال ۹۶ قیمت دلار نزدیک به ۵۰ تومان کاهش داشت یعنی از ۳۷۸۰ تومان به حوالی ۳۷۳۰ تومان رسید. در آن دوره آقای روحانی برای دومین بار رئیس‌جمهور منتخب شد.

در سال ۹۲ هم یک هفته بعد از پیروزی روحانی در یازدهیمن دوره، قیمت دلار نزدیک به ۵۰۰ تومان کاهش داشت که جالب توجه بود. قیمت دلار در آن یک هفته از حوالی ۳۶۰۰ تومان به ۳۱۰۰ تومان رسید.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->