سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه

  • کد خبر: ۲۳۶۱۹۶
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه
دومینیک بوتونا بر اساس حکم دادگاه یک سال اول محکومیت‌اش را در منزل و با دستبند الکترونیکی خواهد گذراند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ادامه افشاگری علیه مدیر کل مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) روز جمعه ۲۸ ژوئن دادگاه دومینیک بوتانا را به جرم تعرض جنسی به سه سال زندان محکوم کرد.

پس از تحقیقات پلیس که منجر به مشخص شدن اتهام بوتانا، خانم رشیدا داتی وزیر فرهنگ فرانسه از این مدیر سینمایی خواسته بود پست خود را ترک کند. پس از کنار گذاشتن این مدیر فاسد، مدیر داخلی این مرکز سینمایی، جایگزین شد.

براساس خبر‌های منتشر شده، قاضی دادگاه فرانسه پس از تحقیقات و بررسی‌های گوناگون پلیس و طبق شواهد ارایه شده، به این نتیجه رسید که باید این مدیر را به زندان محکوم کند.

نکته قابل توجه این است که بسیاری از دست‌اندرکاران سینمایی معتقدند که دومینک بوتانا، باعث آبروریزی مرکز ملی سینما شده و بسیاری از فعالان صنعت سینمای فرانسه نسبت به رفتار او معترض هستند.

براساس حکم دادگاه، دومینیک بوتونا یک سال اول محکومیت‌اش را در منزل و با دستبند الکترونیکی خواهد گذراند. در این مدت این مدیر فاسد، باید از هر گونه تماس و برخورد با شخصی که او را متهم کرده دوری کند.

بوتانا دو سال دیگر از بقیه محکومیت خود را در زندان سپری خواهد کرد.

براساس رویه قانونی، در دوره‌های بعدی اجلاس وزارت فرهنگ فرانسه که بعد از انتخابات نمایندگان مجلس انجام خواهد گرفت، برای شخص جانشین مدیر کل مرکز سینمای فرانسه تصمیم گرفته خواهد شد.

منبع: سینما اعتماد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->