پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ
سرخط خبرها

خطر سیل در کمین تمام شهرهای خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۳۶۲۶
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
خطر سیل در کمین تمام شهرهای خراسان رضوی
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر خطر سیل در همه شهرستان‌های استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۱۴ محور روستایی و چهار محور بین شهری شامل مسیر فیروزه به خوشاب، رشتخوار به تربت حیدریه، نیشابور به کاشمر و بردسکن به سرخس مسدود است.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌علی شایان‌فر در خصوص خسارت‌های ناشی از سیل در استان، اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین خسارت‌های وارده مربوط به شهر‌های داورزن، سبزوار، جوین و جغتای است، البته این حرف به این معنا نیست که شهر‌های دیگر خسارتی نداشته است.

وی افزود: براساس اطلاعات ما تا ساعت ۱۰:۳۰ امروز، میزان بارندگی در جوین، سرخس و قوچان ۲۴، کاشمر ۲۸، ریوج ۱۸، درگز ۲۱، نیشابور ۱۷ و مشهد ۱۳ میلی‌متر است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر تنها نگرانی ما روستای بهانگر از توابع داورزن است، زیرا حجم بارندگی در این روستا بسیار زیاد است و تاکنون ۲۰ الی ۳۰ خانواده به روستای دیگر منتقل و سایر اهالی نیز در خانه‌هایی امن که خطر آب‌گرفتگی ندارند، مستقر شده‌اند.

شایان‌فر خاطرنشان کرد: همچنین در چند روستا در حوالی سد کمایستان نیز نیاز به تخلیه داشت، اما خوشبختانه به دلیل فروکش آب، جابه‌جایی صورت نگرفت. لازم به ذکر است که در این منطقه ستاد بحران تشکیل شده تا شرایط کنترل و مدیریت شود.

لایه‌روبی ۲۵۳ کیلومتر مسیل توسط آب منطقه‌ای

وی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در جهت کاهش خسارات تصریح کرد:  طی سال گذشته بیش از ۲۵۳ کیلومتر توسط شرکت آب منطقه‌ای لایه‌روبی شده و علاوه بر شهرداری‌های هر شهر، شهرداری‌های مناطق نیز اقدام به پاکسازی مسیل‌ها کرده‌اند، اما با توجه به حجم سیلاب‌های امسال، برخی مسیل‌ها رسوب‌گذاری کرده‌اند بنابراین مردم و مسئولان باید دقت بیشتری داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه۵۴۰ هکتار از رودخانه و مسیر‌هایی که تصرف شده بود، توسط آب منطقه‌ای آزاد شده است.

وی تصریح کرد: سامانه بارشی که فعال شده در امروز و فردا تشدید خواهد شد و در این راستا اخطاریه‌ای منتشر شده. از مردم خواهشمندیم از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

شایان‌فر عنوان کرد: همچنین مردم از صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند. مهمترین مساله این است که اگر مردم الزامی ندارند به سفر‌های غیرضروری نروند، زیرا شب گذشته بسیاری از محور‌های اصلی و فرعی بسته شد که مهمترین آن‌ها محور سبزوار به شاهرود بود، اما این مسیر صبح امروز بازگشایی شد. بهتر است مردم به دلیل سیلاب و بیماری کرونا تردد‌های خود را به حداقل برسانند.

خطر سیل در تمام شهر‌های خراسان رضوی

وی اضافه کرد: در حال حاضر خطر سیل در همه شهرستان‌های استان وجود دارد، اما خطر سیل برای شهر‌های درگز، کلات، چناران، قوچان، تربت حیدریه، سرخس، نیشابور، کاشمر، صالح‌آباد، بجستان، مه‌ولات، گناباد، کاخک، رشتخوار، باخرز، زاوه، فریمان، تربت‌جام، تایباد، طرقبه، شاندیز و مشهد پیش‌بینی می‌شود.

انسداد ۱۴ محور روستایی و ۴ محور بین شهری

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی  در خصوص راه‌های بسته‌شده توسط سیلاب بیان کرد: اطلاعیه‌های مرتبط توسط سازمان راهداری اعلام می‌شود، اما امروز صبح دو مسیر بازگشایی شده است. در حال حاضر ۱۴ محور روستایی و چهار محور بین شهری شامل مسیر فیروزه به خوشاب، رشتخوار به تربت حیدریه، نیشابور به کاشمر و بردسکن به سرخس مسدود است.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->