نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد شمال سرزمین‌های اشغالی زیر آتش موشک‌های «برکان» و «فلق» حزب‌الله تیراندازی در مراسم عروسی در فرانسه | یک نفر کشته و ۶ تَن زخمی شدند جمهوری‌خواهان آماده انصراف بایدن از انتخابات شوند بایدن حامیان مالی دموکراتش را هم از دست داد رنگ صندوق رأی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تغییر می‌کند گیرم که در کنجی یا بر صدر! اگر سربازی، تو را چه باک از سر دادن؟! دریای اژه مجددا یونان و ترکیه را به جان هم انداخت پخش مستند ویژه‌برنامه‌ی تلویزیونی «سیدالشهدای خدمت» از تلویزیون (۱۰ تیر ۱۴۰۳) تلفات جدید نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه سعید جلیلی با نمایندگان فعلی و ادوار مجلس دیدار کرد ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس دوازدهم مشخص شد جزییات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طولکرم (۱۰ تیر ۱۴۰۳) سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند

  • کد خبر: ۲۳۶۴۶۸
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند
جلسه علنی مجلس به ریاست نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بررسی گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی با حضور در صحن علنی مجلس در جریان بررسی تدابیر اتخاذ شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تاکید کرد: میزان بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش از میزان جذب نیرو پیشی گرفته است و از سوی دیگر بودجه این وزارتخانه در یک دهه اخیر کمتر و کمتر شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطر نشان کرد: حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲۶ درصد رشد پیدا کرده است البته حق معلمان بیش از این می‌باشد.

در ادامه بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه مجموع مطالبات فرهنگیان به بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، یادآوری کرد: در سال تحصیلی جدید کمبود ۱۷۶ هزار معلم وجود دارد علاوه بر آن پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر ۱۴۰۳ بازنشسته شده و این امر تامین نیروی انسانی را برای وزارت آموزش و پرورش سخت‌تر خواهد کرد.

همچنین تعدادی از نمایندگان به بیان نکاتی درباره وضعیت تحصیلی دانش آموزان و معیشتی معلمان پرداخته و خواستار بهبود آن شدند.

تعداد دیگری از نمایندگان با انتقاد از وضعیت مدارس غیرانتفاعی و عدم توجه به مدارس دولتی، تاکید کردند که باید مشکل کمبود معلمان رفع شده و به وضعیت معیشتی فرهنگیان توجه شود.

پس از استماع و توضیحات وزیر آموزش و پرورش، حمید رضا حاجی بابابی بیان کرد: میثاق ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است این سند تحول بنیادین است که تمام آنچه که باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد را براساس مبانی قرآنی و اسلامی و روش‌های بین‌المللی در بر می‌گیرد. اکنون ما میزان تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را نمی‌دانیم. لازم است یک سنجه‌ای صورت بگیرد تا ما بدانیم چه میزان سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تحقق پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از توضیحات خود به نمایندگان گفت: سندی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردیم تا تربیت معلم را مورد توجه جدی قرار دهد. برای اصلاح تمام امور کشور راهی جز اصلاح معلمان نداریم. دانشگاه فرهنگیان برای تمام کشور است نه بخش خاصی. مدارس سمپاد اصلاح شده است و برای آن یک برنامه دقیق در نظر گرفته‌ایم. سازمان تربیت کودک استقرار پیدا کرده است و آیین نامه آن در حال تدوین است. کاستی‌های موجود در آموزش و پرورش برای حال حاضر نیست بلکه ماحصل سال‌های گذشته است. در رتبه‌بندی هیچ چیزی مطابق قانون جا نمانده است. معلمین فعلی باید ضریب اشتغال مثبتشان با اصلاح حق التدریس افزایش پیدا کند.

بعد از گزارش وزیر، علی نیکزاد گفت: در موضوع مربوط به حوزه آموزش و پرورش تنها از مباحثی همچون حقوق، فضای فیزیکی و ساختمان صحبت می‌شود حال اینکه باید به سمت تحول در آموزش و پرورش و عدالت آموزشی و تحول در متون آموزشی و فرایند یاددهی و یادگیری و همچنین تقویت معاونت پرورشی حرکت کرد.

در ابتدای جلسه علنی امروز هم نایب رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد: ملت بزرگ ایران روز جمعه آینده آزمون بزرگ دیگری پیش‌رو دارند و یک بار دیگر حضور مردم مولفه‌ای مهم برای اقتدار ملی به شمار می‌رود.

تکمیل می‌شود...

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->