لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۶۴۸۵
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد
پلیس مشهد باند خرید کارت‌های بانکی سرقتی را درحالی متلاشی کرد که مشخص شد سرکردگان مافیای کلاهبرداری‌های گسترده از طریق فضای مجازی در خارج از کشور لانه کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، جانشین رئیس پلیس خراسان رضوی روز گذشته در تشریح دستگیری اعضای باند کلاهبرداری و خرید و فروش کارت‌های بانکی سرقتی گفت: چند روز قبل مردی از اهالی شاهین شهر اصفهان در حالی که حکم جلب پیرزنی ۸۰ ساله را در دست داشت، به پلیس مشهد مراجعه کرد و از کلاهبرداری ۲۱۰ میلیون تومانی از طریق فروش خودرو در سایت دیوار پرده برداشت.

سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود: با توجه به حساسیت موضوع و شناسایی مخفیگاه پیرزن ۸۰ ساله در غرب مشهد، بلافاصله گروه تخصصی از افسران دایره تجسس کلانتری الهیه با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری الهیه) وارد عمل شدند و به پیگیری پرونده پرداختند، اما وقتی پیرزن ۸۰ ساله با دستور قضایی بازداشت شد در همان لحظات اولیه بازجویی پسر معتادش را به پلیس لو داد وگفت: پسر ۴۴ ساله ام که به مواد مخدر اعتیاد دارد، کارت بانکی مرا سرقت کرده و من هم به خاطر حفظ آبرویم این موضوع را پیگیری نکردم با وجود این، من فعالیتی در فضای مجازی ندارم و از مبلغی هم که به کارت بانکی ام واریز شده است چیزی نمی‌دانم!

این مقام ارشد پلیس خراسان رضوی اضافه کرد: با اظهارات منطبق با واقعیت پیرزن، بی درنگ عملیات دستگیری «محسن-ع» در دستور کار قرارگرفت ونیرو‌های انتظامی با هماهنگی‌های قضایی موفق شدند پسر پیرزن را در یکی از پاتوق‌ها دستگیر کنند و به مقر انتظامی انتقال دهند. این متهم در بازجویی‌های فنی اعتراف کرد کارت بانکی مادرش را سرقت کرده وآن را در قبال دریافت ۷۰۰ هزار تومان به مردی در محله نهضت فروخته است که در زمینه خرید و فروش کارت‌های بانکی معتادان کارتن خواب و کارت‌های سرقتی فعالیت دارد. سردار نگهبان تصریح کرد:این ماجرا حکایت از آن داشت که پلیس با یک باند زیر زمینی و مافیایی کلاهبرداری روبه رو شده است، بنابراین شیوه عملیات تغییر کرد و موضوع در چند شاخه اطلاعاتی بررسی شد. به همین دلیل افسران تجسس در پوشش فروش کارت سرقتی با «صفا-ح» تماس گرفتند وبا بیان فروش وسوسه انگیز چند کارت بانکی، او را به محل قرار صوری کشاندند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: به محض این که مرد جوان وارد کمین نیرو‌های انتظامی شد، حلقه‌های قانون نیز بر دستان وی خودنمایی کرد و در عملیات بازرسی نیز ۹ قطعه انواع کارت بانکی سرقتی، چندقطعه سیم کارت و ۳ دستگاه گوشی تلفن بدون سیم کارت کشف شد که فقط از شبکه واتساپ آن استفاده می‌شد.

سرتیپ دوم احمد نگهبان با اشاره به شگرد‌های مکارانه از فضا‌های مجازی برای دستبرد به حساب‌های بانکی مردم خاطرنشان کرد:این متهم نیز در اعترافات خود مدعی شد کارت‌های بانکی را برای فروش به فردی به نام «حسین» خریداری می‌کند واو تنها یک واسطه سودجو است چراکه همه کارت‌ها را برای انجام کلاهبرداری‌های گسترده به آن فرد تحویل می‌دهد، اما گروه دیگری از این شبکه مافیایی در فضای مجازی فعالیت دارند و در شهر‌های مختلف کشور، تصاویر خودرو‌هایی را در سایت‌های واسطه گر به نمایش می‌گذارند و مدعی فروش زیر قیمت می‌شوند، اما بعد شماره کارت‌های بانکی سرقتی را در اختیار خریدار می‌گذارند و به محض واریز وجه آن را برداشت می‌کنند و در همان هنگام نیز تصویر خودرو را حذف کرده و از سایت واسطه گر خارج می‌شوند.

این فرمانده حافظان امنیت در پلیس خراسان رضوی اضافه کرد:بررسی‌های بیشتر پلیس نشان داد که سرکردگان این شبکه مافیایی در یکی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس لانه کرده اند و از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ به جرایم خود در فضا‌های مجازی و کلاهبرداری از مردم ادامه می‌دهند.

سردار نگهبان با اشاره به اقدامات پلیس برای شناسایی این افراد در خارج از کشور خاطرنشان کرد: واکاوی در شگرد‌های دیگر اعضای این باند برای سرکیسه کردن طعمه‌های مجازی نشان داد که یکی از اعضای باند تصویری با پوشش افسر ارشد نیروی انتظامی در پروفایل خود قرار داده بود و زمانی که با درخواست خرید از سوی طعمه خود مواجه می‌شد برای جلب اعتماد وی، عکسی از کارت شناسایی جعلی فراجا را نیز برای طعمه می‌فرستاد. وی می‌گفت:در برخی از موارد نیز اعضای این باند مافیایی با تبلیغ ماساژ در شبکه تلگرام در منطقه شریعتی و نهضت، بیعانه‌هایی را دریافت می‌کردند و سپس طرف مقابل را در فهرست سیاه گوشی خود قرار می‌دادند که تحقیقات درباره دیگر جرایم آن‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->