مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها
برگزاری بازی‌های باقی‌مانده جام حذفی در گرو تصمیم ستاد مقابله با کرونا

کرونا جام حذفی را به کما برد!

  • کد خبر: ۲۳۶۵۸
  • ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کرونا جام حذفی را به کما برد!
یکی از سؤالات مهم در شرایط تعطیلی مسابقات ورزشی این است که در صورت برگزاری فشرده بازی‌های لیگ برتر، چه بر سر جام حذفی خواهد آمد.
درپی تعطیلی مسابقات فوتبال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مسئولان ورزشی کشور صراحتا بیان کرده‌اند که مسابقات فوتبال بعد از بهبود شرایط سلامت کشور و با مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش، ادامه خواهد یافت و تعطیلی لیگ‌های فوتبال به‌هیچ‌وجه مدنظر فدراسیون فوتبال نیست. ازطرف‌دیگر طبق دستورات فیفا، برگزاری مسابقات جام حذفی در کنار بازی‌های لیگ الزامی است و نباید آن را فراموش کرد؛ اما با توجه به زمان کمی که برای برگزاری ادامه مسابقات باقی مانده است، بازی‌ها با حداکثر فشردگی باید برگزار شود و باوجود این امر، مشخص نیست انجام ادامه مسابقات جام حذفی چطور ممکن است.

تیم‌های باقی‌مانده در جام حذفی
درحال‌حاضر ۳ بازی از ۴ بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی انجام شده و تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته‌اند، اما استقلال و سپاهان هنوز در یک‌چهارم نهایی به‌مصاف هم نرفته‌اند تا تکلیف چهارمین شرکت‌کننده در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات را مشخص کنند. این یعنی هنوز ۴ بازی از جام حذفی ۹۹-۹۸ باقی مانده است.

مسابقات لیگ برتر
تابه‌امروز ۲۱ هفته از رقابت‌های این فصل از لیگ برتر برگزار شده و هنوز ۹ هفته باقی مانده است که با توجه به ضرورت برگزاری این ۹ هفته و با درنظر‌گرفتن تعطیلات بین هر فصل و شروع فصل بعدی، بازی‌های باقی‌مانده باید با فشردگی زیادی برگزار شود و هیچ وقفه‌ای دراین‌بین وجود ندارد.
مهرزاد خلیلیان، رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش، در آخرین اطلاع‌رسانی خود، درهمین‌رابطه شروع تمرینات از اردیبهشت را غیرممکن دانسته است، چراکه به گفته وی، ستاد ملی کرونا در ورزش مجوز شروع تمرینات تیم‌ها را از ابتدای اردیبهشت صادر نکرده و قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد. از طرفی هم، فدراسیون اعلام کرده است که قبل از شروع ادامه مسابقات، به تیم‌ها ۳ هفته زمان برای آماده‌سازی داده خواهد شد و این یعنی در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، مسابقات فوتبال از خردادماه برگزار خواهد شد.

جام حذفی فدای لیگ برتر
باوجود اینکه منصور قنبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران، درباره ادامه بازی‌های جام حذفی گفته است «درباره جام حذفی باید بگویم ابتدا کمیته مسابقات بررسی و ارزیابی می‌کند و نتیجه را طبق جدول زمانی و باتوجه به تقویم برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و فیفادی مشخص می‌کند و درنهایت خروجی را به هیئت‌رئیسه سازمان لیگ می‌فرستد و تصمیم نهایی را هیئت‌رئیسه فدراسیون خواهد گرفت»، اما اگر فدراسیون بخواهد بازی‌های باقی‌مانده لیگ برتر را با حداکثر فشردگی برگزار کند تا به تعطیلات تیم‌ها و بازی‌های فصل بعد لطمه‌ای وارد نشود، هیچ مجالی برای ادامه مسابقات جام حذفی باقی نخواهد ماند.

برگزاری لیگ برتر و جام حذفی با هم
قهرمان جام حذفی هر فصل به‌صورت مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کند و فیفا به‌همین‌دلیل فدراسیون فوتبال ایران را ملزم به برگزاری ادامه این مسابقات کرده است. حال باید دید می‌توان وضعیتی را متصور شد که سازمان لیگ مسابقات لیگ برتر را همراه با بازی‌های جام حذفی برگزار کند و اگر این اتفاق رخ دهد، آیا ضرری متوجه تیم‌های حاضر در جام حذفی خواهد بود یا خیر؟
وضعیت پیچیده به‌وجود‌آمده که به اذعان بیشتر کارشناسان، پیچیده‌ترین وضعیت دهه‌های اخیر است، تصمیم‌گیری را برای بیشتر فدراسیون‌ها سخت کرده است. ازاین‌رو اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، در مصاحبه‌ای اعلام کرد اولویت برای این سازمان، سلامت بازیکنان و جامعه است. حال باید منتظر ماند و دید چه برنامه‌ای برای ادامه راه فوتبال ایران ازسوی فدراسیون کشورمان اعلام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->