نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد

  • کد خبر: ۲۳۶۶۳۲
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد
یک موشک چینی قابل استفاده مجدد، هنگام آزمایش، بدون برنامه قبلی پرتاب و در هوا منفجر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت فناوری تیان‌بینگ پکن روز یکشنبه اعلام کرد که اولین مرحله از موشک تیان‌لونگ-۳ (Tianlong-۳) که در حال توسعه است، هنگام آزمایش به دلیل نقص ساختاری از سکوی پرتاب خود جدا شده و به یک تپه‌ در شهر گونگی در مرکز چین به زمین اصابت کرد.

پکن تیان‌بینگ که به عنوان یک سازمان پیشگام فضایی نیز شناخته می‌شود، در بیانیه‌ای در حساب رسمی وی چت خود اعلام کرد: پس از تحقیقات اولیه هیچ گزارشی از تلفات جانی در دست نیست.

بر اساس بیانیه جداگانه ای که از سوی اداره مدیریت اضطراری گونگی صادر شد، بخش‌هایی از موشک در یک منطقه امن منفجر شده و با اینکه خسارتی در پی نداشته اما باعث آتش سوزی محلی شده است.

به گفته این اداره، آتش اکنون خاموش شده و به کسی آسیبی نرسیده است.

تیان‌لونگ-۳ دو مرحله‌ای ("Sky Dragon ۳") یک موشک قابل استفاده مجدد است که توسط اسپیس پایونیر، یک گروه کوچک از سازندگان موشک بخش خصوصی که در پنج سال گذشته به سرعت رشد کرده‌اند، در دست توسعه است.

سقوط بقایای موشک در چین پس از پرتاب موضوع بی سابقه ای نیست اما بسیار نادر است که بخشی از یک موشک در حال توسعه، پرتاب برنامه‌ریزی نشده از محل آزمایش خود انجام دهد و سقوط کند.

به گفته اسپیس پایونیر، مرحله اول تیان‌لونگ-۳ به طور معمول در طول یک آزمایش داغ مشتعل شد اما سپس به دلیل شکست ساختاری از پایه آزمایش جدا شد و در مناطق تپه‌ای در فاصله ۱.۵ کیلومتری (۰.۹ مایلی) فرود آمد.

دولت چین از سال ۲۰۱۴ اجازه سرمایه گذاری خصوصی در شرکت های فضایی تجاری چین را صادر کرد و این موضوع باعث هجوم سرمایه‌گذاران به این صنعت شد.

بسیاری از این شرکت‌ها شروع به ساخت ماهواره کردند در حالی که برخی دیگر بر توسعه موشک های قابل استفاده مجدد متمرکز شدند که می توانند هزینه های عملیات را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->