اعلام ممنوعیت ترافیکی مراسم چهلم شهید رئیسی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳) | جو پایدار در استان حاکم شد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد بازگشت آخرین کاروان حجاج خراسانی از سرزمین وحی به مشهد در ۱۴ تیر ۱۴۰۳ فوت ۹۴ موتورسوار تهرانی در تابستان ۱۴۰۲ زائران اربعین از کدام مرزها می‌توانند تردد کنند؟ یک کشته و ۶ مصدوم براثر تصادف در جاده فریمان- تربت‌جام (۱۱ تیر) ویدئو | زورگیری در بولوار سجاد مشهد خدمت‌رسانی ثبت‌احوال برای صدور شناسنامه المثنی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آیا روانشناسی مثبت‌اندیشی آینده‌ای در آن دارد؟ به این دلایل مهم شب‌ها از پنکه استفاده نکنید آغاز عملیات ژئوتکنیک در تصفیه‌خانه آزادی مشهد تحول در راهبری افراد کم‌بینا با فناوری واقعیت‌افزوده تماس‌های مزاحمتی به اورژانس مشهد همچنان افزایشی است ۴۰ نکته درباره معایب و مزایای کولر گازی درخواست شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی توسط برخی مدارس غیر دولتی ۴۷ زائر ایرانی در بیمارستان‌های مکه و مدینه بستری هستند پیش‌بینی افزایش دما در کشور (۱۱ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان (۱۱ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: تأخیری در پرداخت حق‌التدریس معلمان نداریم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام حج عمره چه زمانی اعلام می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۳۶۶۸۵
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
ثبت نام حج عمره چه زمانی اعلام می‌شود؟
معاون سازمان حج و زیارت از پیگیری و هماهنگی با عربستان برای برقراری عمره پس از حج خبر داد و گفت به محض مشخص شدن جزئیات و توافق با عربستان، زمان ثبت‌ نام عمره اعلام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ غلامرضا رضایی در خصوص برنامه ایران برای عمره که پیش‌تر گفته بود پس از حج آن را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم. ضرورت دارد مقدمات کار با عربستان مهیا شود، از طرفی تیم‌های اجرایی در حال هماهنگی با شرکت‌های سعودی هستند.

وی افزود: جدولی برای اعزام‌های عمره تنظیم شده که به محض انجام هماهنگی لازم با طرف سعودی و شرکت هواپیمایی ایران، پس از ماه محرم، زمان عمره اعلام و ثبت‌نام آن شروع می‌شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا جزئیات بیشتری از عمره و همچنین تعداد زائران اعزامی مشخص شده است، عنوان: تعداد هنوز قطعی نشده اما ما علاقه داریم تعداد بیشتری از متقاضیان را برای عمره اعزام کنیم.

رضایی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اعزام روزانه ۵۰ هزار نفر در هشت ماه به عمره، تصریح کرد: تعیین تعداد عمره‌گزاران به موافقت عربستان و انتقال حواله‌های بانکی و تامین اعتبار مورد نیاز بستگی دارد که اگر با پرواز‌های مد نظر ایران موافقت شود، سعی می‌شود تعداد بیشتری از زائران اعزام شوند.

وی در خصوص تعداد روز‌های سفر عمره گفت: درباره تعداد روز‌های عمره، برنامه‌هایی در دستور کار است. ما روی این موضوع که عمره، ۱۰ یا ۱۲ روزه باشد، باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و به محض نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

ایران که عمره را از سال ۱۳۹۴ به بعد تعلیق کرده بود، با ازسرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان و در تواقفی، قصد کرد عمره را در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ ازسر بگیرد، اما به دلیل مشکلات فنی که در بخش پرواز پیش آمد و مجوز‌هایی که عربستان برای پرواز‌های ایران صادر نکرد، اعزام ایرانی‌ها به عمره تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد و به این ترتیب ایران پس از ۹ سال وقفه، از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعزام کاروان‌های عمره را از سرگرفت که تا بامداد ۲۴ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت. در این بازه حدودا ۲۰ روزه، نزدیک به پنج هزار نفر از ایران برای شرکت در عمره، به عربستان اعزام شدند. طول مدت سفر این زائران ۱۰ روزه بود که پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت داشتند.

سازمان حج و زیارت شمار در نوبت‌ماندگان عمره را حدود ۶ میلیون نفر اعلام کرده که برای سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ هزار نفر ثبت‌ نام کرده بودند. با تاخیر در صدور مجوز پرواز‌های عمره، پول این افراد بازگردانده شد و کم‌تر از پنج هزار نفرشان موفق به انجام این سفر شدند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->