بازداشت ۵۸ نفر در روز انتخابات ریاست جمهوری گزینه اصلی جایگزین بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات، چه‌کسی است؟ مجری مناظره‌های مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ کیست؟ آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی به‌دلیل پُرشدن زندان‌های رژیم صهیونیستی + فیلم اژه‌ای: مردم انتظار دارند نامزد‌های انتخابات ملتزم به رعایت قانون باشند باقری‌کنی: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم رئیس عقیدتی‌سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مرزبانان، حافظان امنیت و هویت ملی کشور هستند طحان‌نظیف: هیچ شکایت و اعتراضی از سوی نامزد‌ها دریافت نکردیم تشکیل جلسه شورای امنیت در راستای بازسازی غزه ویدئو | روایت مخبر از اولین جلسه با رهبر معظم انقلاب، پس از شنیدن خبر سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور افزایش ۷ درصدی مشارکت مشهدی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری مشهدالرضا (ع)، مهیای آیین چهلم شهید جمهور | فرمانده کل سپاه، سخنران مراسم اربعین شهید رئیسی در مشهد ترازوی انتخابات و تولید قدرت از منظر حاکمیت مردم رهبر معظم انقلاب: آقایان نامزد‌های محترم ریاست جمهوری! به یکدیگر اهانت نکنید + فیلم زمان نخستین مناظره تلویزیونی پزشکیان و جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + جزئیات جزئیات برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون هلال احمر فلسطین: برای جلوگیری از فاجعه انسانی باید گذرگاه‌ها به غزه باز شود ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی ‌شدن ۱۸ نظامی خود اعتراف کرد جلیلی: کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد | باید قدر زمان را بدانیم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تشکیل جلسه شورای امنیت در راستای بازسازی غزه

  • کد خبر: ۲۳۶۷۲۰
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
تشکیل جلسه شورای امنیت در راستای بازسازی غزه
شورای امنیت فردا (سه‌شنبه) نشستی را درخصوص مسأله بازسازی نوار غزه برگزار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اعضای حاضر در این نشست شورای امنیت در راستای قطعنامه ۲۷۲۰ مورخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳، گزارش «سیگرید کاگ»، هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه را خواهند شنید.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، سیگرید کاگ پیشتر با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرده بود.

شورای امنیت سه‌شنبه هفته گذشته به منظور بررسی وضعیت نوار غزه تشکیل جلسه داد.

«تور وینسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند «صلح خاورمیانه» در ابتدای این جلسه اعلام کرد جنگ غزه منجر به افزایش بی‌ثباتی در منطقه می‌شود. ویرانی‌های ناشی از این جنگ و بحران انسانی بی‌سابقه آن بسیار نگران کننده است. قحطی در شمال غزه قریب‌الوقوع است و سطح گرسنگی در این باریکه بسیار بالاست.

وی افزود: دامنه مرگ و میر و ویرانی در غزه فاجعه و وحشتناک است و استفاده اسرائیل از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت، کل محله را ویران کرده است.

این مقام سازمان ملل با اشاره به بسته شدن گذرگاه‌های غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت، تمامی گذرگاه‌های غزه باید بازگشایی و انتقال مداوم کمک‌های انسانی به غزه تضمین شود.

وینسلند همچنین گفت، بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها، زیرساخت‌های مدنی، مدارس، مساجد و ساختمان‌های وابسته به سازمان ملل آسیب دیده‌اند. شرایطی که بیش از ۱.۷ میلیون آواره در غزه را تهدید می‌کند، باید فوراً رسیدگی شود، چرا که هیچ مکان امنی وجود ندارد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->