راهکاری خوراکی در درمان پرخاشگری آیا سما جهانباز به افغانستان منتقل شده است؟ + توضیحات خواهر سما زمان انتشار کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد وزیر میراث فرهنگی: ظرفیت گردشگری استان‌های آسیب‌دیده در جنگ، احیا می‌شود صدور هشدار سطح نارنجی برای مشهد و ۱۹ مرکز استان در پی پیش‌بینی خیزش گرد و خاک (۱۶ تیر ۱۴۰۴) چند توصیه‌ از سوی وزارت بهداشت درمورد روزهای گرد و غبار زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق نفت مشخص شد کشف ۱۱۰ کیلوگرم حشیش در مرز سراوان چگونه از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟ پایان مرمت سرای گمرک در بازار وکیل شیراز (۱۶ تیر ۱۴۰۴) کاهش آمار گردشگری در خلیل‌آباد خراسان‌ رضوی به دلیل عدم روشنایی مناسب اژه‌ای: نظام جمهوری اسلامی ایران قدردان مردم سلحشور و متعهد کشور است مشاهده همزمان ۵ یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۴) آغاز ابلاغ اینترنتی دعوتنامه هیئت تجدیدنظر تامین اجتماعی (۱۶ تیرماه ۱۴۰۴) استخدام ۸۵ هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی شهریه مدارس باید با توجه به وضعیت معیشت منطقه‌ای تعیین شود نرخ بلیت قطار از هواپیما سبقت گرفت! ۶ پرونده آثار تاریخی ایلام در مسیر ثبت در فهرست ملی کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۴) | از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود جزئیات جدید درمورد نوبت دوم کنکور (۱۶ تیر ۱۴۰۴) معاون گردشگری: بحران‌های سیاسی و اجتماعی در حوزه مدیریت گردشگری فرصت است نه تهدید! تهیه شناسنامه جزایر خلیج فارس برای حفاظت زیست‌محیطی راهکار‌هایی عملی برای صرفه‌جویی آب در تابستان هنگام استفاده از کولر‌های آبی | هوشمندانه خنک شوید صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش وزش باد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: زمان پرداخت معوقات فروردین‌ماه ۱۴۰۴ بازنشستگان را مشخص کنید جزئیات دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) تسهیلات ویژه برای فرهنگیان آسیب دیده در جنگ ۱۲ روزه چند توصیه بهداشتی در پی خیزش گرد و خاک پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد

  • کد خبر: ۲۳۶۷۶۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد
سخنگو و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی از نتایج آزادسازی قیمت بلیت‌های هواپیما بر رقابتی‌شدن بازار گردشگری و فروش بلیت صحبت کرد.

فرهاد دوایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اعلام آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما گفت: این آزادسازی، درواقع عمل به رأی دیوان عدالت است که گفته شده بود، نرخ‌گذاری نباید دستوری باشد.

وی ادامه داد: اگرچه نرخ‌گذاری‌های جدید به‌زودی در سایت هواپیمایی کشوری بارگذاری خواهد شد، این امکان وجود دارد تا باز هم ارقام اعلامی رعایت نشود و برخی ایرلاین‌ها نرخ بالاتری را برای فروش بلیت در نظر بگیرند که البته تخلف است.

دوایی افزود: اما مهم‌ترین پیامد آزادسازی نرخ بلیت، رضایت ایرلاین‌ها خواهد بود و البته سبب خواهد شد تعریف بهتری برای خدمات ایرلاین‌ها را شاهد باشیم.

سخنگو و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی درمورد نرخ بلیت مشهد به تهران پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم نرخ اعلامی از سوی هواپیمایی کشوری در این مسیر پس از آزادسازی نرخ‌ها حداکثر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود که به عدد واقعی فروش بلیت نزدیک می‌شود.

دوایی تصریح کرد: وقتی قیمت‌ها ثابت و نرخ دلار بالا باشد، در قیمت‌گذاری هم‌خوانی‌ وجود ندارد و طبعاً ایرلاین‌ها هم رغبتی برای پرواز داخلی نشان نمی‌دهند. دلالان، مسیر مشهد به تهران را تا ۳ میلیون تومان هم می‌فروشند؛ در حالی که سودی عاید ایرلاین نمی‌شود، توان تعمیر هواپیما و واردات قطعات کلیدی آن را ندارد و همین می‌شود که تنها ۱۰ هواپیمای سالم از مجموع ۱۷۰ فروند هواپیمای کشور در سلامت پروازی هستند.

وی در مورد احتمال تخلف ایرلاین‌ها از نرخ جدید خاطرنشان کرد: در طرح آزادسازی، دفاتر مسافرتی باید بلیت را از سایت فروش ایرلاین تأمین کنند و اگر تخلفی در نرخ‌گذاری باشد، سازمان هواپیمایی کشوری باید ابتدا اخطار لازم را داده و در صورت عدم رعایت، ایرلاین را جریمه کند. این اقدام بازدارنده، کمک زیادی به جلوگیری از سود‌های نامتعارف می‌کند.

دوایی افزود: اکنون عرضه کم و تقاضا زیاد است. با آزادسازی نرخ و رقابتی‌شدن قیمت‌ها، قطعاً شاهد کاهش قیمت هستیم. بلیتی که اکنون ۳ یا ۵ میلیون است، مگر چه‌تعداد مخاطب دارد که بتوانیم روی آن متمرکز شویم؟ باید نرخ‌ها کاهش یابد تا افزایش عرضه را شاهد باشیم.

وی تأثیر تایپ‌های هواپیما بر نرخ‌گذاری را مهم ارزیابی کرد و تأکید نمود: مسافری که با ایرباس تردد کند، قطعاً هزینه آن را به ام‌دی یا حتی ۷۳۷ نمی‌دهد و برعکس آن، مسافر ام‌دی باید بداند نرخ تردد با ایرباس قطعاً بیش از قیمت معمولی یک پرواز است. ایرلاین نیز باید بداند اگر وضعیت خدمات خود را بهبود نبخشد، نمی‌تواند قیمت بیشتری روی بلیت بگذارد.

دوایی در پایان متذکر شد: برای مشاهده نتایج حاصل از آزادسازی نرخ‌ها، باید یک تا دو ماه به ایرلاین‌ها فرصت داد تا وضعیت خدمت‌رسانی‌شان دیده شود؛ چون شرایط کنونی مانند گذشته نیست که عرضه و تقاضا صرفاً محدود به پیک سفر باشد و ما برای تمام سال، نیازمند خدمت‌رسانی متناسب و معقول هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->