کلاهبرداری ۵ میلیاردی در سایت فروش کالا‌های دست دوم پدیده زباله گردی ناقض کرامت انسانی است ایمنی آپارتمان‌ها و ضرورت تغییر در قانون تملک‌ آن‌ها هشدار مهم؛ این خودرو‌ها ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند نجات ۱۰ شهروند از میان دود آتش‌سوزی در تهران|سه آتش‌نشان مصدوم شدند دستگیری سرگرد قلابی با اخاذی ۷۰۰ میلیونی برخورد خودرو پارس و آریسان در بلوار ناصری مشهد حادثه آفرید + تصاویر (۱۱ تیر ۱۴۰۳) فرار نافرجام دختر و پسر عاشق + جزییات دستگیری واریز مرحه چهارم وام بازنشستگان فولاد آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) درخواست بازنشستگان تأمین اجتماعی برای اجرای سریع متناسب‌سازی حقوق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان؛ گام بلند دولت سیزدهم که به بار نشست حریق منزل مسکونی در شهرک عسگریه مشهد با یک مصدوم (۱۱ تیر ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در جاده مشهد- تربت حیدریه با هشت مصدوم (۱۱ تیر ۱۴۰۳) ۴ نکته که قبل از مصرف دارو‌های روانپزشکی باید در نظر بگیرید مواد غذایی مفید که به گردش خون کمک می‌کند پیش‌فروش‌ بلیت‌های اربعین ۱۴۰۳ از خرداد آغاز شده است خارج‌کردن تومور یازده‌کیلویی از شکم بیماری در استان فارس + عکس ابتلا به یک بیماری درصورت دیر خوابیدن ثبت ۱۰ هزار و ۴۳۳ ولادت ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۴۰۲ اگر تمام روز سر پا باشید، چه بلایی سر بدنتان می‌آید؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ایمنی آپارتمان‌ها و ضرورت تغییر در قانون تملک‌ آن‌ها

  • کد خبر: ۲۳۶۸۶۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
ایمنی آپارتمان‌ها و ضرورت تغییر در قانون تملک‌ آن‌ها
رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: در قانون تملک آپارتمان‌ها، باید تعمیر، نگهداری و بازرسی اضافه شود تا ایمنی ساختمان‌ها رصد شود و بتوان از افراد انتظار ایمن‌سازی و بهسازی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید بختیاری در ششمین همایش آتش‌نشانی و ایمنی شهری که ظهر امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: ما حدود ۳۰ سال است که پیش مطالعه و اقدام در زمینه حریق را در کشور شروع کردیم و مقررات ایمنی ساختمان و آزمایشگاه آتش را ایجاد کردیم که در گذشته نداشتیم. قوانین مربوطه به حریق در همه کشور‌ها متفاوت بود، اما ما اتحادیه اروپا را به عنوان مرجع انتخاب کردیم و اقداماتی مانند آموزش‌های تخصصی و گواهینامه‌های فنی را نیز ایجاد کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ادامه داد: سال ۸۵ از خیابان، بازار و صنایع مصالحی خریداری کردیم که هیچکدام استاندارد نبود و این مسئله نیز یکی از مشکلات ماست.

بختیاری با اشاره به آموزش‌های همگانی گفت: ما در قانون، آموزش ایمنی در دانشگاه‌ها را داریم، اما هنوز اجرا نشده و بسیار به صورت اندک در مقطع ارشد در حال اجراست. قوانین باید تصویب شود تا هم دستگاه‌ها و هم مردم در زمینه ایمنی انگیزه پیدا کنند. من معتقدم بازرسی‌ها خوب است، اما باید اقدامات زیرساختی نیز انجام دهیم؛ مثلا ساختمان نوساز نیز چندسال دیگر کهنه می‌شود و باید نطارت روی آنها باشد، بنابراین مبحث ۲۲ باید اجرایی شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ادامه داد: در قانون تملک آپارتمان‌ها، باید تعمیر نگهداری و بازرسی اضافه شود تا ایمنی ساختمان‌ها رصد شود. در قانون ملی مدیریت بحران، مسئولیت‌های سنگینی بر عهده سازمان‌ها گذاشته شده، اما باید بودجه و امکانات آن نیز درنظر گرفته شود تا بتوانیم اقدامات مناسب را انجام دهیم.

وی افزود: ما سال‌های اخیر با آتش‌نشانی همکاری‌های خوبی داشتیم که سازمان‌های دیگر نیز باید پای کار آیند تا از حوادث بزرگ پیشگیری کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به مبحث بیمه اظهار کرد: بیمه در تمام دنیا مسئله ارتقا را انجام می‌دهد، اما در ایران بیمه فقط وقتی حادثه‌ای رخ دهد تنها خسارت می‌دهد، اما در زمینه ارتقا امکانات هیچ اقدامی برنمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام داد؛ گفت: بار حریق ساختمان‌ها با ایمن شدن مواد و مصالح کم می‌شود. هر ساختمان باید مدیر ایمنی حریق داشته باشد تا مدیریت تخصصی برای هر ساختمان انجام دهد. شهرسازی باید ضابطه‌مندتر شود تا این‌گونه شاهد تنها افزایش تراکم بدون کیفیت نباشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->