سرخط خبرها

افزایش اعضای کمیته انتخاب فیلم فرانسه در اسکار

  • کد خبر: ۲۳۷۶۴۷
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
افزایش اعضای کمیته انتخاب فیلم فرانسه در اسکار
کمیته انتخاب فیلم اسکار فرانسه بعد از تجربه فیلم «آناتومی یک سقوط» سال پیش، تعداد اعضای کمیته و زمان مدت کار آنها را افزایش داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در اطلاعیه‌ای که روز گذشته (جمعه؛ ۵ جولای) از سمت هیات ملی فیلم فرانسه منتشر شد، کمیته اسکار فرانسه به عنوان کمیته‌ای که وظیفه انتخاب فیلم نماینده این کشور را برای شرکت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار دارد، با تغییر جدی روبه‌رو شد.

با توجه به اطلاعیه‌ای که روز گذشته از سوی هیات ملی فیلم فرانسه منتشر شد، این کمیته با ۱۱ عضو و ۵ نفر جایگزین تشکیل خواهد شد که با توجه به ۷ عضو فعلی، افزایش قابل توجهی خواهد داشت. همچنین رئیس هیات ملی فیلم فرانسه هم دیگر به عنوان ناظر در جلسات آن شرکت نخواهد کرد.

در بیانیه‌ای که کمیته برای مطبوعات ارسال کرده تاکید شده این تغییرات برای همگانی‌تر شدن بحث‌ها، تنوع دیدگاه‌ها و ماهیت مخفی بودن رای هر یک از اعضا انجام شده است.

کمیته اسکار فرانسه سال پیش با انتخاب «طعم چیزها» ساخته تران آن‌هونگ به جای فیلم «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه (برنده نخل طلای جشنواره کن) با اعتراض‌های زیادی مواجه شد و در نهایت نامزدی بهترین فیلم بین‌المللی اسکار را هم کسب نکرد، در حالی که «آناتومی یک سقوط» که با بی‌مهری روبه‌رو شده بود، ندر بخش‌های بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن و تدوین فیلم نامزد شد و در نهایت جایزه اسکار فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->