چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟ گلکسی واچ ۷ احتمالا می‌تواند سن بیولوژیکی افراد را تشخیص دهد کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۹ تیر) فناوری VoLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟ + روش فعالسازی در همراه اول، ایرانسل و رایتل OpenAI دسترسی کاربران ایران، چین و روسیه را به ابزارهای هوش مصنوعی مسدود می‌کند کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۹ تیر) + آموزش جزئیاتی جدید از سنسورهای سلامتی مدل‌های جدید گلکسی واچ سامسونگ گوگل پلی یک رابط کاربری جدید برای صفحه بازی‌ها معرفی می‌کند نوت‌پد مایکروسافت بعد از ۴۰ سال به ویژگی تصحیح خودکار املای کلمات مجهز می‌شود صرافی بایبیت توکن «همستر کامبت» را پیش‌فروش کرد! + قیمت اولیه زمان رونمایی از تاشوهای میکس فولد ۴ و میکس فلیپ شیائومی مشخص شد اعتصاب کارکنان سامسونگ با هدف افزایش حقوق و مزایا کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱۸ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱۸ تیر) + آموزش چرا گربه‌ها بیشتر به انسان‌ها میومیو می‌کنند؟ جزئیاتی جدید از اپل واچ سری ۱۰ | صفحه نمایش بزرگتر و طراحی نازک‌تر قیمت گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو سامسونگ مشخص شد قابلیت ترجمه همزمان تماس‌ها با Galaxy AI به واتساپ اضافه می‌شود کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۷ تیر) + آموزش
سرخط خبرها

فناوری VoLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟ + روش فعالسازی در همراه اول، ایرانسل و رایتل

  • کد خبر: ۲۳۸۲۶۹
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
فناوری VoLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟ + روش فعالسازی در همراه اول، ایرانسل و رایتل
با سرویس مکالمه صوتی بر بستر LTE، می‌توانید در تماس‌ها کیفیت صدایی بهتر بدون قطع شدن اینترنت داشته باشید.

به گزارش شهرآرانیوز - داشتن تماسی پایدار و با کیفیت یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در مکالمه‌های صوتی محسوب می‌شود. شاید بار‌ها پیش آمده که در برخی مواقع حین تماس، مواردی، چون کاهش کیفیت و تأخیر در انتقال صدا را شاهد بوده باشید. فناوری «VoLTE» یکی از مهم‌ترین گام‌های اپراتور‌های موبایل در ارائه تماس‌های باکیفیت‌تر و پایدارتر بوده که همین حالا می‌توانید با فعال‌سازی آن روی گوشی خود، بهترین تجربه از تماس صوتی را به‌دست آورید. در ادامه از مزایا و نحوه فعال‌سازی VoLTE صحبت خواهیم کرد.

معرفی فناوری VoLTE و کاربردهایش

عبارت VoLTE یا Voice over LTE از مهم‌ترین نوآوری‌های چند سال پیش اپراتور‌های موبایل جهان بوده که روی کیفیت تماس‌های کاربران تأثیر به‌سزایی داشته است؛ اما این فناوری چیست و دقیقاً چگونه عمل می‌کند؟ درواقع VoLTE نوعی فناوری برای جابه‌جایی بسته‌های اطلاعاتی، به‌خصوص محتوای صوتی محسوب می‌شود. این ویژگی برپایه شبکه ۴G یا LTE عمل می‌کند؛ بنابراین اولین شرط برای استفاده از سرویس صوتی VoLTE، این است که محل سکونت یا کار شما از شبکه ۴G پشتیبانی کند.

فناوری VoLTE نسبت‌به نسل‌های پیشین شبکه موبایل تأخیر کم‌تر و سرعت بیشتری دارد. براساس داده‌های رسمی، حداکثر ظرفیت جابه‌جایی بسته‌های اطلاعاتی با VoLTE در مقایسه با شبکه ۳G UMTS تا ۳ برابر و شبکه ۲G GSM تا ۶ برابر بیشتر است. فناوری VoLTE برای دست‌یابی به این ارقام حتی پهنای باند کم‌تری را مورد استفاده قرار می‌دهد و دلیل اصلی این اتفاق، بهینگی بیشتر آن در انتقال اطلاعات به‌شمار می‌آید.

یکی دیگر از شرط‌های اساسی برای برقراری تماس VoLTE، پشتیبانی گوشی یا دستگاه ارتباطی شما از آن محسوب می‌شود. معمولاً گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید ۹ و iOS ۱۳ یا نسخه‌های جدیدتر این دو سیستم‌عامل از VoLTE پشتیبانی می‌کند. همچنین اکثر گوشی‌های تولید شده از سال ۲۰۱۹ به‌بعد نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مزیت‌های تماس صوتی با VoLTE 

استفاده از فناوری VoLTE مزیت‌هایی زیادی دارد و ازاین‌رو شاید فعال‌سازی این سرویس صوتی تجربه جدید و بهبودیافته‌ای از مکالمه را برای‌تان به‌ارمغان بیاورد.

شفافیت و کیفیت صدای بیشتر

استاندارد صدای HD یکی از مهم‌ترین مزایای برقراری تماس صوتی برپایه شبکه LTE محسوب می‌شود. این استاندارد دو ویژگی مهم دارد. اول این‌که صدای مخاطب شما حین برقراری تماس با VoLTE با وضوح، شفافیت و رسایی بیشتری به سمع‌تان خواهد رسید. به‌همین‌ترتیب دیگر نیازی نیست که به‌دلیل کیفیت پایین صدا، بار‌ها از مخاطب خود بپرسید که چه گفته است. علاوه‌بر این، استاندارد HD برای صدا سبب می‌شود که نویز‌ها و صدا‌های اضافی در محیط اطراف کم‌تر منتقل شوند و این موضوع روی مکالمه شما و مخاطبین‌تان تأثیرگذار نباشد.

سرعت بالا در برقراری تماس

شاید برای شما هم پیش آمده که در برخی موارد برای شنیدن بوق انتظار برای برقراری تماس چندین ثانیه منتظر مانده باشید. این مشکل برای کاربران پروتکل‌های قدیمی‌تر تماس صوتی زیاد رخ می‌دهد؛ اما با استفاده از VoLTE، برای برقراری تماس تنها به یک ثانیه زمان نیاز است. با فعال‌سازی VoLTE در تماس‌های خود، می‌توانید در کم‌ترین زمان و بدون معطلی با مخاطب مورد نظر خود تماس بگیرید.

استفاده از اینترنت حین مکالمه

یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران سرویس‌های صوتی قدیمی‌تر این است که اینترنت همراه آنها حین مکالمه از دسترس خارج می‌شود. بیشتر از هر زمان، این موضوع در مواقعی به‌چشم می‌آید که در حال انجام بازی آنلاین یا استریم ویدیو بوده باشید و همزمان بخواهید با کسی صحبت کنید. با فعال‌سازی سرویس VoLTE دیگر می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از قطعی اینترنت، از سرویس مکالمه باکیفیت خود لذت ببرید.

VoLTE را در گوشی‌های هوشمند چطور فعال کنیم؟

همان‌طور که بالاتر گفته شد، استفاده از VoLTE دو شرط حیاتی دارد. شرط اول این است که اپراتور سیم‌کارت از شبکه ۴G در منطقه شما پشتیبانی کند. شرط دوم نیز به پشتیبانی سخت‌افزاری و فریمور دستگاه مربوط می‌شود که باز هم اکثر گوشی‌های هوشمند عرضه شده طی چند سال اخیر این ویژگی را با خود یدک می‌کشند. برای فعال‌سازی فناوری VoLTE باید وارد بخش تنظیمات شبکه دستگاه خود شوید.

درصورتی‌که تنظیمات مربوط با VoLTE را در گوشی خود پیدا نکردید، باید برخی تنظیمات را از طریق اپراتور خود پیگیری کنید. به‌عنوان مثال برای فعال‌سازی این ویژگی با سیم‌کارت همراه اول، باید سیم‌کارت شما از نسل جدید یا USIM باشد. برای چک کردن این مورد، کد دستوری #۶*۱۰* را شماره‌گیری کنید. اگر سیم‌کارت شما جدید بود، می‌توانید با شماره‌گیری #۷۱*۱۰* تنظیمات مربوط به آن را دریافت نمایید. سایر اپراتور‌ها نیز روش‌های مشابهی را ارائه می‌دهند که می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی آنها از روش‌های فعال‌سازی سرویس VoLTE مطلع شوید.

پس از طی مراحل فوق برای دریافت تنظیمات فعال‌سازی VoLTE، باید مراحل دیگری را هم در تنظیمات خود گوشی طی کنید تا این سرویس درنهایت برای شما فعال شود و قابل‌استفاده باشد. در ادامه نحوه فعال‌سازی VoLTE در گوشی‌های مختلف را برای‌تان شرح خواهیم داد.

نحوه فعال‌سازی VoLTE در آیفون

ابتدا وارد تنظیمات شوید و با پیدا کردن بخش Celluar در این تب، روی آن کلیک کنید. در ادامه سیم‌کارت فعال خود (که تنظیمات VoLTE مربوط‌به آن‌را در سامانه اپراتور مربوطه فعال کرده‌اید) را انتخاب کرده و سپس وارد بخش Celluar Data Options شوید. درنهایت با رفتن به قسمت Voice & Data، گزینه VoLTE را فعال‌سازی کنید تا امکان مکالمه بر بستر این سرویس را داشته باشید.

نحوه فعال‌سازی  VoLTE در گوشی‌های اندرویدی (سامسونگ، شیائومی و هواوی)

در گوشی‌های اندرویدی نیز برای فعال‌سازی VoLTE روند بسیار ساده‌ای را در پیش داریم. برای این کار، در گوشی‌های سامسونگ وارد بخش تنظیمات دستگاه شوید و در ادامه به Connections بروید. در ادامه روی Mobile Networks کلیک کنید و گزینه مربوط به VoLTE Calls را انتخاب کنید. در گوشی‌های شیائومی و هواوی نیز با پیدا کردن بخش Mobile Networks در صفحه اصلی تنظیمات، این پروسه را طی کنید تا درنهایت گزینه فعال‌سازی سرویس VoLTE را بیابید.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->