وزیر ارتباطات با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد+ جزئیات امیر قطر با رئیس‌جمهور منتخب ایران گفتگو کرد ترامپ دوباره مدعی توافق با ایران در صورت رسیدن به رئیس جمهوری شد خدمه نفتکش غرق شده در سواحل عمان مفقود شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) وزیر اطلاعات: دولت چهاردهم برای خدمت به مردم آمده است گزارش وزیر نیرو از مصرف برق در تابستان امسال شمار شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر رسید گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان| تاکید بر تداوم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم از ۲۰ درصد به ۶۴ درصد رسید

  • کد خبر: ۲۳۸۴۱۳
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
وزیر ارتباطات: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم از ۲۰ درصد به ۶۴ درصد رسید
وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات گفت: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم از ۲۰ درصد به ۶۴ درصد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سندی برای ارزیابی شبکه ملی اطلاعات تهیه کردیم که در این ارزیابی، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد بوده و الان به ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در این سه سال به اندازه یک دهه به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزوده شده است؛ یکی از ارکان پیشرفت این شبکه زیرساخت ارتباطاتی است که پروژه فیبرنوری و نسل پنجم در حال اجراست. در پایان برنامه هفتم توسعه دولت مکلف شده است که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را به صد درصد برساند.

زارع پور با تاکید به تلاش وزارت ارتباطات برای تامین نیاز داخلی به وسیله سکو‌های داخلی، بیان کرد: تمام قد از این سکو‌ها حمایت کردیم، روزانه ۲۴ میلیون کاربر یکتا از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند و در ماه بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: روبیکا در ابتدای دولت سیزدهم روزانه ۵ میلیون کاربر فعال داشت که الان به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده است، کاربر فعال ماهانه از ۱۳ میلیون به بیش از ۴۳ میلیون افزایش یافته است. ایتا از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر در روز به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر رسیده است و کابر فعال ماهانه این سکو به ۳۱ میلیون نفر نزدیک شده است.

وی گفت: بله از ۷۵۰ هزار کاربر در روز به بیش از ۵ میلیون کاربر رسیده است و کاربر فعال ماهانه آن از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۲ میلیون رسیده است. سروش پلاس از ۷۰۰ هزار کاربر در روز به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است و کاربر فعال ماهانه‌اش به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: پیک ترافیک ایتا از ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز چه داخلی و چه خارجی نزدیک ۶ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است، ترافیک بین‌الملل ما ۵۰ درصد افزایش داشته است و ترافیک داخل ۳ تا ۴ برابر شده است و به ۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است. سهم سکو‌های داخلی افزایش چشمگیر داشته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->