فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت «پلنگ آناتولی» برای شبکه نمایش دوبله شد ادامه پخش «حسینیه تهران» در دهه دوم محرم + زمان پخش پخش فیلم «۱۴۰۸» هافستورم در تلویزیون از امشب (۲۷ تیر ۱۴۰۳) «پیر پسر» لیلا حاتمی و حامد بهداد در ایرلند برگزیده شد فراخوان جشنواره مشترک نقاشان ایران و روسیه اعلام شد معرفی کتاب | درباره کتاب «پنداشت تربیت» اثر جودیت ریچ هریس درباره نقش «جانی دپ» در فیلم «کارناوال در پایان روزها» نقاشی‌های خیره‌کننده از زندگی روزمره مردم در مقبره چینی + عکس پروژه مسکن هنرمندان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ وزیر ارشاد: حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده است | جایی که هنرمندان خطا کردند، هم حمایت کردیم توضیحات دبیر شورای صنفی نمایش درباره ابهامات آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ | از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن حق وتو غلبه بازار بر هنر، کتیبه نویسی را از عیار انداخته است رئالیتی شوی «شکارچی» از شبکه خانگی + جزئیات «زینب (س) اسیری رفت و ما بر جای بودیم» | کم‌توجهی به زنان کربلا و بانوان دفاع مقدس در ادبیات فارسی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۳+ جزئیات
سرخط خبرها

ذائقه و علاقه مردم به ژانر حماسی سینما باید تقویت شود

  • کد خبر: ۲۳۸۴۶۸
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
ذائقه و علاقه مردم به ژانر حماسی سینما باید تقویت شود
یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر ذائقه مردم با فیلم‌های کوتاه در ژانر حماسی تقویت شود، عموم مردم درخواست‌کننده تولید فیلم‌های بلند در ژانر حماسی خواهند بود، از همین رو با فیلم‌های کوتاه حماسی باید ذائقه و علاقه مردم به ژانر حماسی را تقویت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید پتکی، بازیگر سینما و تلویزیون کشور که آثاری از جمله «گذر از رنج‌ها» از فریدون حسن پور، «راه شب» از داریوش فرهنگ، «دلدادگان» از منوچهر هادی، «آرماندو» از احسان عبدی پور، «فردا روشن است» از مرحوم فرهاد پاک‌سرشت و «آکتور» از نیما جاویدی را در کارنامه خود دارد، حضور پررنگی در عرصه فیلم کوتاه داشته است. پتکی در فیلم کوتاه «سر» که برگزیده دومین رویداد ملی «سینماحماسه» بوده نیز بازی کرده است.

پتکی در خصوص علت انتخابش برای بازی در این فیلم کوتاه اظهار کرد: گروه‌های ساخت فیلم کوتاه جوان هستند و افکارشان به‌روز است. به همین دلیل به واسطه حضور در این آثار سعی دارم خودم را به‌روز و به سینمای کوتاه نزدیک کنم.

وی در خصوص حضورش در فیلم کوتاه «سر» بیان کرد: این فیلم درباره بزرگمردی‌ است که در گیلان می‌زیسته و حماسه بزرگی آفریده‌ است. قهرمان در این فیلم در لحظه انتقام تصمیم می‌گیرد به سراغ خائن برود. خیانتی که می‌تواند در صورت استمرار آینده یک کشور را به خطر بیندازد. قهرمان فیلم «سر» آگاهانه تصمیم می‌گیرد تا نسبت به خیانت و خیانتکار بی‌تفاوت نباشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به نقش‌آفرینی‌اش در نقش‌ منفی این فیلم خاطرنشان کرد: بازی در نقش منفی را صرفاً به این دلیل دوست دارم که مردم بتوانند منفی بودن کاراکترهای واقعی اطراف خودشان را بیشتر بشناسند. تماشاگر ضمن ارتباط با یک کاراکتر منفی قوی، در نهایت به قدرت قهرمان قصه که باعث ایجاد ترس در دل کاراکتر منفی شده پی می‌برد و این امر به دیده شدن کنش نهایی قهرمان کمک می‌کند.

پتکی در ادامه به جایگاه ژانر حماسی در سینمای ایران پرداخت و گفت: در فیلم کوتاه می‌توانیم یک قهرمان یا یک حماسه ملی را معرفی کنیم، به شکلی که تماشاگر علاقه‌مند شود آثار بلندتری پیرامون آن قهرمان و حماسه را دنبال کند و اگر این ذائقه مردم برای ژانر حماسی تقویت شود، عموم مردم درخواست‌کننده تولید فیلم‌های بلند در ژانر حماسی خواهند بود، از همین رو با فیلم‌های کوتاه حماسی باید ذائقه و علاقه مردم به ژانر حماسی را تقویت کنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌های فیلم‌برداری این فیلم کوتاه تصریح کرد: بچه‌های ‌پشت‌صحنه برای ساخت باران مصنوعی در تلاش بودند، اما اسبی که من بر آن سوار بودم، بعد از فرمان حرکت کارگردان متوجه ساختگی بودن باران می‌شد و عکس‌العمل نشان می‌داد. در یکی از برداشت‌ها، کنترل اسب از دست من برای لحظه‌ای خارج شد و به لب پرتگاه نزدیک شدم که ممکن بود اتفاق تلخی برای من و گروه رقم بخورد. امیدوارم تلاش تمام دست‌اندرکاران و عوامل این فیلم و سایر آثار سینما حماسه، اکران مناسبی داشته باشند تا با استقبال مردم مواجه شوند.

گفتنی است، فیلم کوتاه «سر» به نویسندگی احسان فولادی‌فرد، کارگردانی علیرضا رضایی و تهیه‌کنندگی سجاد انتظاری در مراحل پس از تولید است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->