آتش سوزی منزل مسکونی در بلوار عبدالمطلب مشهد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) مشاهده دود از فراز یک بانک در بولوار سجاد مشهد+ جزئیات کشف یک تن تریاک توسط مرزبانی سراوان (۲۱ تیر ۱۴۰۳) دستگیری عاملان حمله شبانه به سوپرمارکت در مشهد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) راهکار‌هایی ساده برای ساخت مغز کودک در بهار امسال، میزان مصرف آب در مشهد ۲.۵ درصد کاهش یافت لباس‌های مشکی را چگونه بشوییم تا بور نشوند؟ | بهترین دما برای شستن لباس‌های مشکی احتمالا سال ۲۰۲۴ گرم‌ترین سال ثبت‌شده در تاریخ جهان باشد + جزئیات محکومیت بیش از ۶میلیارد دلاری آمریکا به دلیل تحریم بیماران پروانه‌ای ایران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ٢١ تیر ١۴٠٣) | کاهش دمای ۴ تا ۵ درجه‌ای در استان ویدئو | بوسیدن مار کبرا توسط جوان تایبادی رفع مشکل نبود آب در شهرستان میان‌جلگه تا پایان امشب (۲۱ تیر ۱۴۰۳) مرگ ۳ نفر در اثر واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور بم -کرمان (۲۱ تیر ۱۴۰۳) هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری‌ها در پوشش محرم نقشه وحشتناک زن معتاد در مشهد برای اخاذی از مردان + عکس آب یخ سبب بروز کبد چرب می‌شود؟ چند نکته برای مراقبت از «کودکان با نیاز‌های ویژه» در منزل دستگیری ۱۲ نفر پس از انهدام یک شرکت هرمی در پرند روان شناسی پارکینگ راه‌اندازی خط اتوبوسی مشهد-کربلا + جزئیات
سرخط خبرها

آتش‌زدن یک شهربازی پس از جنایت مسلحانه در مشهد + عکس

  • کد خبر: ۲۳۸۴۶۹
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
آتش‌زدن یک شهربازی پس از جنایت مسلحانه در مشهد + عکس
در پی درگیری دو گروه محلی، جوانی با شلیک گلوله به قتل رسید و شهربازی اطراف آرامگاه فردوسی نیز به آتش کشیده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اوایل شب سه‌شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۳)، صدای شلیک گلوله در محل غرفه‌های اجاره‌ای شهرداری در مقابل آرامگاه فردوسی مشهد، اهالی محل و رهگذران را در جای خود میخکوب کرد. لحظات دلهره‌آور در حالی رعب و وحشتی عجیب به راه انداخت که ناگهان گلوله‌ها بر سینه جوانی حدود ۳۳ساله نشست و او را خون‌آلود نقش بر زمین کرد.

با فرار عاملان نزاع مسلحانه، بلافاصله پیکر نیمه‌جان مجروح این حادثه با خودروی عبوری به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافت، اما تلاش کادر درمانی برای نجات این جوان از مرگ بی‌نتیجه ماند و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله، جان خود را از دست داد. لحظاتی بعد خبر این جنایت هولناک، در بی‌سیم‌های پلیس پیچید و بدین ترتیب گروه ویژه‌ای از نیرو‌های کارآزموده انتظامی با دستور سروان مصطفی حسنی (رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی) عازم محل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی‌های مقدماتی آنان نشان داد: دو گروه محلی درباره غرفه‌های اجاره‌ای شهرداری با یکدیگر اختلاف دارند که دامنه اختلافات آنان با ورود خودروسواران تیرانداز، به نزاع مسلحانه کشیده شد؛ بنابراین، نیرو‌های انتظامی بی‌درنگ مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع دادند و دقایقی بعد، با حضور شبانه قاضی محمود عارفی‌راد در مرکز درمانی و محل وقوع نزاع مسلحانه، بررسی‌های تخصصی آغاز شد. تحقیقات میدانی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب بیانگر آن بود که چند جوان در حالی که سوار بر ۳ دستگاه خودرو بودند، وارد محل شدند و اقدام به تیراندازی با سلاح وینچستر کردند که در این میان، جوانی به نام «علی-ب» هدف شلیک قرار گرفت و ضاربان سوار بر خودرو از محل گریختند.

آتش زدن یک شهربازی پس از جنایت مسلحانه در مشهد + عکس

با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، گروهی تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد نیز با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (سرپرست پلیس آگاهی مشهد) وارد عمل شدند و در کنار مقام قضایی قرار گرفتند. رصد‌های اطلاعاتی کارآگاهان نیز درحالی گسترش دامنه اختلافات قبلی دو گروه محلی را نشان می‌داد که ناگهان خبر وحشتناک دیگری نیرو‌های انتظامی و امدادی را به تکاپو انداخت. هنوز تحقیقات پلیس با راهنمایی‌های قاضی ویژه قتل عمد برای شناسایی عاملان این جنایت تکان‌دهنده ادامه داشت که شعله‌های آتش از چند مکان «شهربازی» در اطراف آرامگاه فردوسی زبانه کشید؛ به‌گونه‌ای‌که در یک چشم‌برهم‌زدن، دود سیاه غلیظی منطقه را فراگرفت و غرفه‌ها و مکان‌های مختلف شهربازی متعلق به یکی از افراد محلی، در آتش سوخت. طولی نکشید که امدادگران آتش‌نشانی، از راه رسیدند و دل به شعله‌های سرکش آتشی زدند که هیچ‌کس را یارای نزدیک‌شدن به آن نبود. ساعتی بعد، با ازخودگذشتگی آتش‌نشانان، شعله‌های آتش فروکش کرد و بررسی‌های تخصصی در حالی ادامه یافت که تحقیقات مقدماتی نیرو‌های پاسگاه انتظامی فردوسی فرضیه آتش‌سوزی عمدی در شهربازی را به جنایت مسلحانه گره زد.

به همین دلیل ریشه‌یابی این دو حادثه دلهره‌آور با دستور مقام قضایی به گروه تخصصی کارآگاهان سپرده شد و رصد‌های اطلاعاتی به‌سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل‌عمد آگاهی) وارد مرحله جدیدی شد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->