دستگیری زن جوان که برای حضانت فرزندش دست به کار‌های غیر اخلاقی زده بود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ١٩ تیر ماه ١۴٠٣) | تداوم افزایش دما و گرما فرمانده یگان امداد نیشابور در درگیری مسلحانه به شهادت رسید (۱۹ تیر ۱۴۰۳) + عکس ورود ۵۵ هواپیما به ناوگان هوایی کشور در دولت سیزدهم تبعات پرخوری و درهم خوری برای سلامتی | توصیه‌های طبی درباره صرف غذا تأثیر رژیم غذایی بر ابتلا به افسردگی را جدی بگیرید اعلام برنامه‌های هفته تأمین‌اجتماعی از سوی این سازمان | ۲۴ تیر، روز تکریم کارگران و بازنشستگان؛ حامی خانواده ایرانی دلیل بی توجهی ایرانی‌ها به چکاپ | دولت باید چکاپ منظم را اجباری کند دستگیری سارق حرفه‌ای که به ۲۰۰ حساب بانکی در مشهد دستبرد زد + عکس گزارشی مبنی بر وجود پشه آئدس، عامل تب دنگی در مشهد و خراسان رضوی منتشر نشده است پیش‌بینی سیل در مشهد با بهره‌برداری از رادار هواشناسی نحوه دریافت کمک‌هزینه بارداری تأمین‌اجتماعی چگونه است؟ + فیلم بررسی آمار طلاق و ازدواج در خراسان رضوی در یک دهه گذشته سارق سریالی تاکسی‌های اینترنتی در مشهد دستگیر شد فرصت دوباره برای رتبه‌بندی بخشی از معلمان فراهم شد + جزئیات (۱۹ تیر ۱۴۰۳) اسباب‌بازی‌های حاوی سرب، باعث مسمومیت و ایجاد عوارض جدی در کودکان می‌شوند ۹۴ هزار نفر زیر پوشش آموزش‌های طب ایرانی و مکمل در مراکز بهداشت مشهد و خراسان‌رضوی قرار گرفتند نوشیدن آب و غذای آلوده زمینه ابتلا به کیست هیداتید را فراهم می‌کند 
سرخط خبرها

دستگیری سارق حرفه‌ای که به ۲۰۰ حساب بانکی در مشهد دستبرد زد + عکس

  • کد خبر: ۲۳۸۲۱۳
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
دستگیری سارق حرفه‌ای که به ۲۰۰ حساب بانکی در مشهد دستبرد زد + عکس
یکی از عاملان سرقت کارت‌های بانکی شهروندان مقابل دستگاه‌های خودپرداز در حالی با تلاش نیرو‌های کلانتری گلشهر مشهد دستگیر شد که طی چند دقیقه، راز دستبرد به حساب بانکی حدود ۱۲۰ مال‌باخته فقط در یکی از مؤسسات مالی و اعتباری برملا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی روز گذشته و ساعتی بعد از دستگیری یکی از عاملان دستبرد به حساب‌های بانکی شهروندان گفت: به دنبال افزایش پرونده‌های سرقت کارت‌های بانکی شهروندان مقابل دستگاه‌های خودپرداز، گروهی از افسران دایره تجسس با هدایت سرهنگ ابراهیم عربخانی (رئیس کلانتری گلشهر) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

سرتیپ‌دوم احمد نگهبان افزود: تجزیه‌وتحلیل‌های کارشناس نیرو‌های انتظامی و بررسی پرونده‌های سرقت بیانگر آن بود که بیشتر سرقت‌ها از دستگاه‌های خودپرداز نصب‌شده در اماکن عمومی و فروشگاه‌های شخصی انجام شده است؛ بنابراین تحقیقات تخصصی با حضور گروه عملیاتی پلیس در مراکز نصب دستگاه‌های خودپرداز، در حالی ادامه یافت که مشخص شد مال‌باختگان با این تصور که کارت‌های بانکی آن‌ها از دستگاه بیرون نیامده است، به مؤسسه مالی یا بانک مراجعه کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از آنکه تصاویر سارقان از دوربین‌های مداربسته در اختیار نیرو‌های گشت انتظامی قرار گرفت، عملیات ردیابی و رصد‌های پلیسی نیز هم‌زمان در محیط جغرافیایی جرم آغاز شد تا اینکه نیرو‌های کلانتری گلشهر جوان بیست‌وسه‌ساله سیاه‌پوشی را در کنار یکی از دستگاه‌های خودپرداز شناسایی کردند و با همکاری شهروندان وی را به دام انداختند. این جوان که «عرفان-ص» نام دارد، به مقر انتظامی انتقال یافت و در حالی مورد بازجویی‌های فنی قرار گرفت که طی چند دقیقه، تعداد زیادی از مال‌باختگان راهی کلانتری شدند و این جوان سارق را شناسایی کردند.

دستگیری سارق حرفه‌ای که به ۲۰۰ حساب بانکی در مشهد دستبرد زد + عکس

سردار نگهبان با اشاره به اعترافات متهم دستگیر‌شده خاطرنشان کرد: این سارق جوان درباره شگرد خود به افسران دایره تجسس گفت «من و یکی از دوستانم در کنار دستگاه‌های خودپرداز قرار می‌گرفتیم و زمانی که یکی از شهروندان برای انجام امور بانکی، کارت خود را وارد دستگاه خودپرداز می‌کرد، از پشت‌سر او رمز بانکی‌اش را هنگام فشردن کلید‌ها حفظ می‌کردیم. در همین حال یکی از ما حواس مشتری بانک را پرت می‌کرد و دیگری خیلی سریع کارت بانکی او را به سرقت می‌برد. مشتری هم با تصور اینکه دستگاه کارت او را پس‌نمی‌دهد و به‌اصطلاح دستگاه کارتش را خورده است، به بانک یا مؤسسه مالی و اعتباری مراجعه می‌کرد».

این فرمانده حافظان امنیت در ادامه، افزود: سارقان بلافاصله با رمزی که در اختیار داشتند، به حساب بانکی طعمه دستبرد می‌زدند و پول‌ها را به حساب دیگری منتقل می‌کردند که اکنون تلاش عوامل انتظامی برای دستگیری هم‌دست فراری و شناسایی مال‌باختگان در حالی ادامه دارد که مشخص شد آن‌ها به حساب بانکی حدود ۲۰۰ شهروند در یکی از مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها دستبرد زده‌اند.

تعدادی از مال‌باختگان که با ترفند مکارانه سارقان مذکور، پس‌انداز‌های خود را از دست داده‌اند، آن‌ها را «روباه سیاه» خطاب می‌کردند.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->