ایجاد پارلمان محیط زیست یک ضرورت برای نجات آب در دولت چهاردهم باشد بنی صدر و رجوی چگونه از ایران فرار کردند؟ دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس چهار میوه را شب‌ها نخورید آموزش دستور العمل‌های بهداشتی به بیش از ۵ هزار نفر از موکب‌داران در مشهد توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی در سال تحصیلی جاری | دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی در صدر شکایت ها وقوع گردوخاک در جاده‌های شرقی خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) امدادرسانی اورژانس به ۱۴ مورد گرمازدگی در سه روز اخیر در خراسان‌رضوی افزایش سفر‌های جاده‌ای به خراسان‌رضوی در تیر‌ماه ۱۴۰۳ انتشار فراخوان ویژه تشکل‌های مردمی برای ارائه طرح در خصوص آسیب‌های اجتماعی پرداخت هزینه‌های پروتز برای مردم زیاد است، بیمه‌های پایه اقدام کنند برای حفظ جان خود، در مناطق حفاظت‌شده شنا کنید آزادی ۱۹۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در خراسان‌رضوی از ابتدای امسال تا ۶ مرداد ۱۴۰۳ هشدار سازمان غذا و دارو در خصوص فروش محصولات دفع‌کننده حشره عامل بیماری تب دنگی کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبستان نسبت به سال گذشته آخرین وضعیت تب دنگی در مشهد و خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) سرگذشت تلخ جوانی که توزیع کننده مواد مخدر در مشهد شد آلوده‌ترین شهر ایران به تب دنگی کدام شهر است؟ | خطر شیوع تب دنگی در پاییز به ۲ دلیل برنامه پیشگیری از هپاتیت | «هپاتیت» منتظر نمی‌ماند افزایش ۳۸ درصدی شمار موتورلانس‌های اورژانس در مشهد افزایش ۱۶ درصدی غرق‌شدگی در کشور تاثیر درمانی بهتر و معادل استفاده از ژل موضعی سیناآمفولیش در درمان سالک روستایی
سرخط خبرها

دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس

  • کد خبر: ۲۴۱۷۸۱
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس
۳ متهم پرونده آتش‌سوزی شهربازی و قتل یک مرد جوان در منطقه آرامگاه فردوسی پس از روز‌ها فرار در شمال کشور دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، اوایل شب هجدهم تیر، زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و خبر درگیری مسلحانه در محل غرفه‌های اجاره‌ای شهربازی، نیرو‌های انتظامی را به تکاپو انداخت. با گزارش این حادثه وحشتناک، بلافاصله گروهی از نیرو‌های انتظامی به سرپرستی سروان مصطفی حسنی (رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی) عازم محل حادثه شدند و تحقیقات پلیسی را در حالی آغاز کردند که بررسی‌های مقدماتی نشان داد جوان ۳۳ ساله‌ای در نزاع هولناکی، هدف گلوله قرار گرفته و توسط خودروی عبوری به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شده است. ادامه بررسی‌ها بیانگر آن بود که افرادی سوار بر ۳ دستگاه خودرو (پارس، تیبا و ۲۰۶) در مقابل آرامگاه فردوسی وارد درگیری شده اند و با سلاح وینچستر به سوی جوانی به نام «علی-ب» شلیک کرده اند که به خاطر غرفه‌های اجاره‌ای شهرداری در شهر بازی مشهد با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودند.

دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس

از سوی دیگر تلاش کادر درمانی بیمارستان برای نجات جان جوان ۳۳ ساله به نتیجه نرسید و با مرگ این جوان حادثه درگیری مسلحانه وارد مرحله جدیدی شد. طولی نکشید که با گزارش خبر جنایت مسلحانه به قاضی ویژه قتل عمد مشهد، بی درنگ قاضی «محمودعارفی راد» نیز به طرف مرکز درمانی حرکت کرد و بدین ترتیب تحقیقات قضایی در حالی ادامه یافت که خبر وحشتناک دیگری، حوادث تلخ آرامگاه فردوسی مشهد را پیچیده‌تر کرد. هنوز بررسی‌های مقام قضایی درباره چگونگی وقوع جنایت مسلحانه ادامه داشت که ناگهان شعله‌های سرکش آتش در غرفه‌های اجاره‌ای شهر بازی زبانه کشید و تعداد زیادی از غرفه‌ها را به خاکستر تبدیل کرد.

در پی وقوع این ماجرا، امدادگران آتش نشانی نیز عازم شهربازی اطراف آرامگاه فردوسی شدند و برای فرونشاندن شعله‌های آتش، بسیار از خودگذشتگی کردند. بالاخره پس از مدتی تلاش اگرچه شعله‌های آتش خاموش شد، اما خسارات هنگفتی برجای ماند. بنا بر گزارش روزنامه خراسان، از طرف دیگر تحقیقات قاضی «عارفی راد» در مرکز درمانی بیانگر آن بود که جوان ۳۳ ساله علاوه بر اصابت گلوله، هدف ضربه چاقو نیز قرار گرفته است. 

به همین دلیل، جسد برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و بررسی‌های تخصصی برای دستگیری متهمانی که ۳ تن از آنان برادر هستند با دستور‌های قضایی شروع شد، اما با توجه به گستردگی حوادث تکان دهنده در اطراف آرامگاه فردوسی و جوی که موجب احساس ناامنی شده بود، تحقیقات را به جایی رساند که با دستور‌های ویژه سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) پیگیری‌های پرونده به گروهی کارآزموده از افسران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی سپرده شد و بدین ترتیب با هماهنگی انتظامی، ردیابی متهمان فراری ادامه یافت. رصد‌های اطلاعاتی که زیر نظر مستقیم سرهنگ مهدی کسرویی (رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی مشهد) صورت گرفت به سرنخ‌هایی رسید که نشان داد ۳ برادر که از متهمان اصلی ماجرا‌های وحشتناک آرامگاه فردوسی هستند به شهر‌های شمالی گریخته‌اند.

طولی نکشید که ۳ برادر زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفتند و با شگرد‌های فنی به مشهد هدایت شدند. زمانی که ۳ متهم مذکور به منطقه ییلاقی ابرده رفتند همچنان زیر ذره بین حفاظتی پلیس بودند تا این که سوئیتی را در آن منطقه اجاره کردند و به طور مخفیانه مستقر شدند.

در همین حال، گروه تخصصی نیرو‌های امنیت عمومی با دستور قاضی «عارفی راد» عصر روز گذشته ۳ برادر را که هادی، وحید و حمید نام دارند در یک عملیات ضربتی و هماهنگ در روستای ابرده دستگیر کردند و به مشهد انتقال دادند. تحقیقات بیشتر برای ریشه یابی حوادث تکان دهنده در اطراف آرامگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->